Pontosan 2010. július 16.-án, pénteken volt huszonöt éve, hogy a Lufthansa légitársaság Boeing 747-230B típusú repülőgépe először landolt Magyarországon. Ezzel egy új korszak kezdődött a Ferihegyi repülőtér történetében, hiszen a hatalmas 747-es, becenevén a Jumbo Jet jelenléte a korszerű és nagy repülőterek közé emelte a budapesti légikikötőt. 

 

   

 Pontosan 2010. július 16.-án, pénteken volt huszonöt éve, hogy a Lufthansa légitársaság Boeing 747-230B típusú repülőgépe először landolt Magyarországon. Ezzel egy új korszak kezdődött a Ferihegyi repülőtér történetében, hiszen a hatalmas 747-es, becenevén a Jumbo Jet jelenléte a korszerű és nagy repülőterek közé emelte a budapesti légikikötőt. 

 

   


     Negyed századdal ezelőtt, 1985. július 15-én több újság, sőt, még a televízió is kivonult a repülőtérre, a kilátóteraszon pedig százak tolongtak, hogy láthassák a Lufthansa D-ABYP lajstromjelű gépét, amely az óriásgépek közül elsőként szállt le a magyar fővárosban. A gép landolása fontos kilométerkő volt a repülőtér életében és előrevetítette a Ferihegyi repülőtér akkori modernizációját, ugyanis alig néhány hónap volt már csak hátra a 2-es terminál átadásáig. A budapesti légikikötő ezzel felkerült az első osztályú repülőterek világtérképére.

Az első években még ritkaságnak számított a Jumbo Jetek érkezése, azonban az utóbbi évtizedben már elmondható, hogy napi rendszerességgel szállnak le Magyarországon főleg csomag- és teherszállító cégek 747-esei, de érkeznek charter gépként is, és technikai kitérőként is leszállnak Magyarország legfontosabb repülőterén. A hatalmas, több száz tonnás gép jelenleg a legnagyobb géptípus, amely rendszeresen megfordul Budapesten. A rendkívüli méretekkel rendelkező repülő érkezése és indulása a ferihegyi futópálya betonján minden alkalommal lélegzetelállító látványt nyújt.

A Boeing 747-es a világ egyik legismertebb repülőgéptípusa, világszerte rajongói klubok százai jelzik azt a rendkívüli és impozáns érzést, amely ezt a géptípust övezi. Kisebb-nagyobb módosításokkal már negyven éve gyártják és közel négy évtizedig őrizte az egy járaton ülő legmagasabb utasszám rekordját. Legújabb változata, a jelentősen áttervezett 747-8 a következő hónapokban fog először szolgálatba állni éppen a Budapest Airport egyik jelentős teherszállító partnerénél, a Cargolux légitársaságnál.

A budapesti légikikötő méreteinél fogva még az ennél nagyobb teherszállító gépek fogadására is alkalmas, hiszen a 3707 méter hosszú 2-es futópálya a világ legnagyobb tehergépeit is biztonsággal tudja fogadni. Az óriás teherszállító gépek jelenléte az egész magyar gazdaság számára fontos, hiszen ezeken a gépeken utaznak Magyarország és a Távol-Kelet között a magyar ipar csúcsminőségű gyógyszerei és a világhírű libamáj is.

http://www.bud.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük