2010, Január 21-én a Marketing Commando több, mint 1000 kkv vezető részvételével megrendezi Magyarország legnagyobb kkv marketing eseményét az I. Marketing Expo-t. http://www.marketingexpo.hu/ Az alábbiakban az egyik érdekes témát a magyar KKV-k 2009-es forgalomcsökkenésének okait próbáljuk megmutatni.

 

2010, Január 21-én a Marketing Commando több, mint 1000 kkv vezető részvételével megrendezi Magyarország legnagyobb kkv marketing eseményét az I. Marketing Expo-t. http://www.marketingexpo.hu/ Az alábbiakban az egyik érdekes témát a magyar KKV-k 2009-es forgalomcsökkenésének okait próbáljuk megmutatni.

Fekete kkv karácsony: tovább csökkent a kkv-k forgalma

Tovább csökkent a kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalma 2009-ben a 2008 évihez képest – derül ki a MarketingCommando.hu által idén januárban 1000 fő megkérdezésével végzett online kutatásából.

A megkérdezett vállalkozások kevesebb, mint felének – 43 százalékának – nőtt valamelyest a bevétele, míg 34 százalékuk forgalma csökkent jelentősen és 22 százalékuk nem tapasztalt változást az előző év karácsonyához képest.

Sokkoló felismerés a stagnálókról

Sokkoló tendenciára enged következtetni az adatok összevetése a MarketingCommando.hu által 2009. januárban végzett megegyező tartalmú kutatás eredményeivel: míg 2008. karácsonykor a cégek 38 százalékának stagnált a forgalma a 2007-es karácsonnyal összehasonlítva, addig ugyanez az adat 2009-ben 22 százalék volt, ami már önmagában is számottevő változás.

Azonban amennyivel csökkent a stagnáló cégek aránya, a kevesebb karácsonyi forgalmat realizáló cégeké közel annyival nőtt: míg 2008-ban a válaszadók 21 százalékának csökkent a karácsonyi forgalma, addig ez 2009-re már 34 százalékra nőtt!

Ugyanakkor alig változott a növekvő forgalmat realizáló cégek aránya: 2008-ban a megkérdezettek 41 százalékának nőtt a forgalma karácsonykor az előző évihez képest, míg 2009-ben ez az adat 43 százalék.

Mindez arra enged következtetni, hogy a stagnáló cégeket sújtotta a leginkább a válság, igazolva az előzetes várakozásokat. Mint ismeretes, a Marketing Commando a 2009. januárjában végzett kutatásának elemzése során az alábbi megállapítást tette: „ha egy kisvállalat bevétele nem nő évente bizonyos ütemben (a Nyugat-Európában elfogadott érték 20%) akkor a cég vagy stagnál, vagy kezdetét veszi egy leépülési folyamat. Ezeknek a cégeknek a 2009-es év kritikus lehet, hiszen ezek a cégek vannak a leginkább kiszolgáltatva a válság hatásainak".

A marketingező cégeknek volt jobb karácsonya

A legjobb karácsonya az intenzíven marketingező a kkv-knak volt. Az adatok beszédesek: az előző évinél intenzívebben reklámozó cégek 72 százaléka jelzett most nagyobb forgalmat. Azon vállalkozások közül, amelyek nem reklámoztak egyik évben sem, sokkal kevesebben (42 százalék) könyvelhettek csak el növekedést. Ugyanakkor a nem reklámozó cégek között jóval magasabb volt a stagnáló és a csökkenő forgalmat realizált cégek aránya is.

Aranytartalék a marketingben

"Még mindig óriási tartalék rejlik a mikró-, kis- és középvállalatok számára a marketingben. Mivel egyértelmű az összefüggés a marketing aktivitás és a karácsonyi forgalom emelkedése közt – még a válság idején is -, ezért arra biztatok minden cégvezetőt, kezdje el megismerni és alkalmazni a kisvállalati marketing alapjait. Az alapok nagyon egyszerűek, bárki számára könnyen elsajátíthatóak és rengeteg olcsó vagy akár ingyenes marketing eszköz áll a kisvállalatok rendelkezésére" – tanácsolja Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a felmérést végző Marketing Commando vezető tanácsadója.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük