Így készíts ütős Facebook és Google hirdetést!
5 perc olvasásMiért van szükség hirdetésre? Nem elég az online jelenlét? A válasz, sajnos egy ideje már nem. A Facebook, mint social media felület átalakulása óta, alacsonyabbak lettek az elérések. A posztokat megírjuk, feltesszük, de nincs elérés, vagy legalább is kevés. Tehát, hiába a célpiac, ha nem jut el az üzenet hozzájuk. Az említett közösségi portál érdeke nem azonos a miénkkel, ezért fontos tudni, hogy Google hirdetés vagy Facebook hirdetés ellenében emelkedhet az elérés szám.
Az online marketing erősödése a reklámpiacon
A digitális reklámpiac folyamatosan bővül, az online marketingre fordított költség nagymértékben emelkedik. A digitális reklámok már a piac jelentős részét képezik. Egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a kattintás alapú Facebook és Google hirdetésekre. A PPC (Pay per Click) egy online hirdetési módszer, amely esetén a hirdető csak akkor fizet, ha a felhasználó rákattint. Jól célzott hirdetés esetén elkerülhetők a felesleges kattintások! A hirdetők által népszerű felületek a weboldalak és a keresőmotorok.
A marketing stratégia fontossága
A marketing stratégia elengedhetetlen része az online hirdetés. Létezik egy weboldal, jelen vagyunk a közösségi médiában (Facebook, Instagram stb.), fontos, hogy legyen célpiacunk (hiszen, ha mindenkire lövünk, senkire sem lövünk), és végül, szükségünk van reklámra is ahhoz, hogy folyamatosan jelen legyünk a köztudatban, emlékezzenek ránk. A marketing lényege nem csak a vásárlásra való ösztönzés, hiszen fontos szerepet játszik az imázs kialakításában, a kommunikáció hatékonyságában stb.
Lojalitás kialakítása remarketinggel
Az értékesítés során nem mindegy, hogy egy vásárlót hányszor tudunk kiszolgálni, hiszen a cél, az újravásárlások növelése, erre megoldás a remarketing. Az elégedett vevő visszatér, hírét viszi a termék, szolgáltatás minőségének. Fontos, hogy megismerjük a látogatók (vásárlók) attitűdjeit, véleményét.
Google hirdetés vagy Facebook hirdetés?
A Google és a Facebook hirdetések össze tudják gyűjteni a látogatókról az információkat, és közönséget hoznak létre a hirdetési rendszerben, amelyek később megcélozhatók hirdetésekkel. Fontos a célpiac helyes kialakítása! Egy torta sok szeletre (szegmensre) osztható, de a jó marketing lényege, hogy pontosan határozzuk meg célpiacunkat, tehát a szegmentálás során jól elkülönüljenek a szegmensek (tortaszeletek) egymástól. Ugyanakkor a szegmensen (tortaszeleten) belül a homogenitás a cél, hiszen az azonos tulajdonságokkal rendelkezők alkotnak egy célpiacot. Ennek létrejötte érdekében pontosan kell ismerni a demográfiai adatokat, érdeklődési kört stb.
Érdemes koncentrálni a korábbi vásárlókon kívül a nem vásárlókra, a kosárelhagyókra, a feliratkozókra stb., akikből később valódi vásárlók lehetnek, ha követjük őket, és megismerjük viselkedésük miértjét.
Miben rejlik a különbség?
A marketing kampány tervezése során a számunkra legmegfelelőbbet kell kiválasztani! A legnagyobb különbség a két platform között, hogy míg a Google keresőjét használók célirányosan keresnek egy terméket vagy szolgáltatást, addig a Facebook felhasználók nem. Fontos tudni, hogy a Google hirdetések a gyakran használt kifejezések és kulcsszavak alapján készülnek. A Facebook felhasználók viszont sok adatot megadnak magukról a profilok kialakítása, és kereséseik során. Ez hozzásegít ahhoz, hogy pontosan meg tudjuk határozni a célpiacot, ezzel magyarázható e közösségi platform hirdetési hatékonysága.
Mire figyeljünk Facebook hirdetés kapcsán?
A vizualitás nagy szerepet játszik a hatékonyságban, ezért érdemes képekben és videókban gondolkodni. Rengeteg adat áll rendelkezésre, melynek segítségével pontosan meghatározható a célpiac. Remek lehetőség brand építésre, hiszen több felületen is hirdethetünk egyszerre (Messenger, Instagram stb.). Hátrányként fontos megemlíteni, hogy a sok hirdetés által a felhasználók egy része idővel immunissá vált (válhat) a hirdetésekre.
Mire figyeljünk Google hirdetés kapcsán?
Előnye, hogy a felhasználó maga keres rá bizonyos témára, ami érdekes vagy fontos számára, ez esetben egy-egy hirdetés jelenthet megoldást számára. Remek lehetőség, hogy remarketing hirdetések is futtathatók, melynek segítségével ösztönözhetjük a nem vásárlókat. A Google Ads hirdetést bízzuk szakemberre!
Összegzés
A marketingstratégia része a célpiac kialakítása. Fontos a lojalitás! Remarketinggel újravásárlásra ösztönözhetünk, valamint segítségével megcélozható a nem vásárló réteg is. Hirdetés esetén fontos, hogy a számunkra megfelelőt válasszuk! Míg a Facebook hirdetéseknél főként a vizuális látvánnyal érhetünk el sikert (képek, videók), addig a Google hirdetés során a gyakran használt kifejezések, a helyes kulcsszó választás jelentheti a sikert.