Immár harmadik alkalommal startolnak a Coop Rally versenyzői „A minőségi magyar termékekért" ügyességi autóversenyen. A Co-op Hungary Zrt. 2006-ban indított, hagyományteremtő kezdeményezése minden téren oly sikeres volt, hogy a folytatás nem maradhatott el.

Immár harmadik alkalommal startolnak a Coop Rally versenyzői „A minőségi magyar termékekért" ügyességi autóversenyen. A Co-op Hungary Zrt. 2006-ban indított, hagyományteremtő kezdeményezése minden téren oly sikeres volt, hogy a folytatás nem maradhatott el.

 Az idei, harmadik országos autóversenyen a szakma és a média képviselői 70 autóval rajtolnak.

A Co-op Hungary Zrt-nek, mint a verseny alapítójának a legfőbb célja, hogy a versennyel a vásárlók mellett a hazai élelmiszerkereskedelem többi tagjának a figyelmét felhívja a magyar élelmiszeripar képességeire, termékeire, a hazai ízek megtartására, az évről-évre történő megújulásra, a fejlesztésekre és a termékkínálat bővülésére.

 

1.1. 2.2.
3.3. 4.4.

A magyar napi fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok, szponzorok, médiatámogatók képviselői a volánok mellett 2 nap alatt közel 600 kilométert tesznek meg, gyárlátogatásokon, és termékbemutatókon vesznek részt. A Coop a szakma és a kormányzati képviselők mellett a fogyasztók és a vásárlók figyelmébe is ajánlja a hazai élelmiszeripar kínálatát, a nemzetközi színvonalú minőségi élelmiszereket.

A hazai élelmiszeripar számára létfontosságú, hogy piaci részesedését növelhesse, mellyel a foglalkoztatás és a hazai gazdaság erősödése is biztosítható. A verseny látványosan is összefogja a magyar termelőket és vállalkozókat, akik így egyre szorosabb szakmai kapcsolatot építenek ki, amely újabb lehetőségeket, akár forrásokat is teremthet a minőségi hazai termékek fejlesztésének és piacának.

 A hazai gazdaság megerősödése szempontjából emellett igen fontos a jogkövető, tisztességes kereskedő cégek hosszú távú, állami támogatása, elismerése is. Emiatt is vállalta harmadik alkalommal a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium a fővédnökséget. A tárca célja, hogy eszközeivel, lehetőségeivel az EU keretein belül is segítse a magyar élelmiszerek piacon maradását, a hazai márkák megerősödését, és forrásokat biztosítson marketing célokra is.

A COOP Üzletlánc a látványos és játékos országjáró rallyra az FMCG-szektor legjelentősebb kereskedelmi és gyártó cégeinek vezetőit, valamint a kormány gazdasággal és kereskedelemmel foglalkozó szakembereit hívja meg. A rally szimbolikusan is, de a mindennapokban is képes bizonyítani, hogy a szakma képviselői a sokszor kiélezett piaci verseny ellenére is képesek a mindannyiukat érintő közös célokért összetartani, együtt fellépni.

A csökkenő fogyasztási kedv ellenére a Coop lánc élelmiszeripari jelentősége tovább erősödött. A hálózat jól állja a versenyt a modern kereskedelmi csatornák, így a diszkontok és a hiper- illetve szupermarketek folyamatos számbeli bővülésével, és képes volt növelni a forgalmát is.

A hálózat megtartotta boltszámát annak ellenére, hogy a piaci számok szerint a kiskereskedelmi üzletszám további csökkenésnek indult. A forgalmat elemezve kiderül, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben elért növekedés javarészt a boltkategóriánként eltérő mértékű eladás növekedés és az inflációs hatás hozza.

A piackutatások szerint a Coop lánc a teljes magyar napi fogyasztási cikk forgalomban (FMCG) a második legnagyobb részesedéssel bír, maga mögé utasítva több nemzetközi hálózatot is. A fogyasztási kedv mérséklődése és a fokozatosan erősödő piaci versenyben megtartott eredmény hosszú távon elősegíti a láncolat versenyben maradását és megfelelő alapot teremt a további növekedéshez.

A COOP Üzletláncnak valójában már nem kellene bizonyítania a hazai termékek melletti elkötelezettségét, hiszen az Üzletláncában forgalmazott cikkek mintegy 90%-a hazai gyártású és magyar munkaerő által előállított termék.

A reklámoknak köszönhető, valamint a láncban dolgozó eladók felkészültsége is szerepet játszik abban, hogy a hazai márkák forgalma ismét évről-évre nő. 2008-ben további új hazai gyártású Coop márkatermékeket vezettek be, mellyel a termékkör több, mint 700 tagra bővült. Ezek minőségét az Üzletlánc gyakorlatának megfelelően folyamatosan ellenőrzik, nem csak beszállításkor, hanem szúrópróbaszerűen gyártási sorozatonként is, és ha nem megfelelő a minőség, akkor akár szerződésbontás is bekövetkezhet.

A Coop termékek forgalma azt mutatja, hogy az Üzletláncban a márkaterméket kipróbálók száma a piaci átlagot meghaladja, emellett a márka megtartó ereje átlag feletti és a Coop márka vásárlói sokkal lojálisabbak, mint más márkák esetén. A Coop márkatermékek árszínvonala 20-30%-kal kedvezőbb a normál márkákénál, és valószínűleg a minőség és a kedvező ár is hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt évhez képest a márkatermékek ismertsége tovább nőtt (jelenleg a megkérdezettek 73%-a ismeri a termékcsaládot; forrás: AC Nielsen).

A COOP Üzletlánc kizárólag magyar tulajdonú kereskedelmi vállalkozás, amely több mint 700 magyar kis-és középvállalkozásnak jelent biztos megélhetést. A piacon tapasztalható boltszám csökkenés ellenére a lánchoz tartozó boltok száma stabilan 3000. Jelenleg több mint 32 000 magyar munkavállalón keresztül több mint 100 000 állampolgárnak biztosít megélhetést az Üzletlánc.

Országosan mintegy 3000 magyar beszállító a partnere, s 95 000 magyar termék fordul meg a COOP Üzletlánc boltjaiban. A vevők száma a hálózatban naponta közel 500 000 fő. Mindezek összességében azt jelentik, hogy a hazai üzletláncokon belül a COOP Üzletlánc részesedése valamelyest meghaladja majd év végre a 40%-ot.

A hazai láncok közül a legnagyobb forgalmú a COOP Üzetlánc, amely üzletpolitikájában nem alkalmaz olyan eszközöket, amelyek a hazai beszállítók számára már vállalhatatlanok, például kerülik a beszerzési ár alatti értékesítést, és a beszállítókkal közösen arra törekszenek, hogy a kiváló magyar márkákat minél szélesebb fogyasztói kör ismerje meg. Céljuk továbbra is, hogy kereskedői oldalról is erősítsék a magyar márkákat, hogy a beszállítókkal kölcsönösen kiaknázzák az ebből fakadó előnyöket.

A Coop Csoport fenntartásában egy kereskedelmi és közgazdasági szakközépiskola is működik Kecskeméten. Az 1954 óta működő intézményben jelenleg 600 tanulót oktatnak az érettségire felkészítő nappali tagozatos osztályokban, de ezen felül mintegy 230 fő érettségizett fiatal szakképzésével is foglalkoznak, nagyrészt délutáni tanítási órákon.

A versenyen részt vesz Kemény Dénes, a háromszoros olimpiai bajnok vízilabda csapat szövetségi kapitánya, illetve Sirman Ferenc, az FVM szakállamtitkára.

„ III. Coop Rally, a minőségi magyar termékekért"

Tervezett útvonal, helyszínek:

  1. nap (szept. 17., szerda)

–         országos sajtótájékoztató Budapesten

Helyszín: Kempinski Hotel Corvinus Budapest (cím: 1051 Bp., Erzsébet tér 7-8.)

Időpont: 9 óra 30 perc

  1. nap (szept. 18., csütörtök)

–         Indulás: Budapest – Sara Lee Hungary Zrt.

–         Gyermely – Gyermely Zrt.

–         Győr – Pannonhalmi Pálinkárium

–         Gic – Gici Tej-Tejtermék Kft.

–         Szombathely – Hétforrás Zrt.

–         Sárvár – szállás

2. nap (szept. 19., péntek)

–         Indulás: Sárvár

–         Zalaszentgrót – Coca-Cola Beverages Mo. Kft.

–         Zalaegerszeg – Csipkeházi ABC

–         Kilimán – Bognár Szörp Kft.

–         Kaposvár – Kométa 99 Zrt.

–         Siófok – szállás

  1. nap (szept. 20., szombat)

–         hazaindulás

 

„ I és II. Coop Rally, a minőségi magyar termékekért"

2006 – 2007. évi összefoglaló

Fővédnök:            Gráf József, miniszter, Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium

Résztvevők: 2006-ban közel 30 támogató cég, 2007-ben 50 támogató cég felsővezetői.

A versenyen 2006-ban 100 fő 50 autóval, 2007-ben 120 fő 60 autóval indult.

Útvonal:            Magyar élelmiszergyártó és forgalmazó vállalatok telephelyei:

2006: Budapest – Székesfehérvár (Cerbona Zrt.) – Győr (Győri Likőrgyár Zrt.) – Abda (Kaiserfood Élelmiszeripari Kft.) – Sárvár (SáGa Foods Zrt.) – Pölöske (Bognár Szörp Kft.) – Pécs (Mecsek Füszért Zrt.) – Siófok (Díjkiosztó Ünnepség)

2007: Dunaharaszti (Coca-Cola Beverages Mo. Kft. Központ) – Kecskemét (Zwack Unicum Nyrt., és  Univer Product Zrt.) – Szolnok (Tisza COOP Zrt.) – Halmajugra (Detki Keksz Édesipari Kft.) – Galyatető (szállás) – Ostoros (Ostoros Novaj Bor Zrt.) – Emőd (Unió COOP Zrt.) – Tarcal (Andrássy Pincészet) – Debrecen (Debreceni Hús Zrt.) – Hajdúszoboszló (szállás, Díjkiosztó Ünnepség)

Program:            Az esemény felvezetéseként országos sajtótájékoztató Budapesten

Helyszínenként rendezvény és sajtótájékoztató a régió protokoll vendégei és a sajtó részvételével.

Gyárlátogatás, termékbemutató, ügyességi versenyek

Az esemény társszervezője és szakmai médiatámogatója:

Progresszív Magazin

Az esemény kommunikációs ügynöksége:

                        BusinessPlus Consulting Kft., SKY Marketing Kft.

Sajtóvisszhang:

A sajtómegjelenések médiaértéke 2006-ban 21,5 millió Ft-ra, míg 2007-ben 43,2 millió Ft-ra tehető.

Az esemény résztvevői 2007-ben:

Alföld Pro-Coop Zrt., Alföldi Tej Kft., Andrássy Kúria Hotel, BÉE-Hálózat Kft., Bognár Szörp Kft., Bonbonetti Choco Kft., Bunge Zrt., Buszesz Élelmiszeripari Zrt., Cerbona Zrt., Coca-Cola Beverages (Mo.) Kft., Coop Győr Zrt., Co-op Hungary Zrt., Co-op Star Zrt., Coop Szeged Zrt., Coop Szolnok Zrt., Debreceni Hús Zrt., Detki Keksz Édesipari Kft., Észak-Kelet Pro-Coop Zrt., EVM Zrt., Friesland Hungária Zrt., FVM Agrármarketing Centrum Kht., GfK Hungária Piackutató Kft., Globus Konzervipari Nyrt., Gyermely Zrt., Heineken Hungária Sörgyárak Nyrt., Hétforrás Zrt., Hunor-Coop Zrt., Kaiser Food Kft., Kométa '99 Zrt., Laurel Számítástechnikai Kft., Magyar Cukor Zrt., Magyar Vízilabda Szövetség, Mecsek Füszért Zrt., MOL Nyrt., MOL Nyrt./MOL-LUB Kft., Nestlé Hungária Kft., Nielsen Piackutató Kft., Országos Kereskedelmi Szövetség, "Ostoros-Novaj Bor" Zrt., Pick Szeged Zrt., Royal Brinkers Kft., SáGa Foods Zrt., Sara Lee Hungary Zrt., Sole-MiZo Zrt., Strategix-Applause Consulting Kft. ,Tisza Coop Zrt., T-Systems, Unilever Magyarország Kft., Unio Coop Zrt., Univer Product Zrt., Varta Hungária Kft., Vasvár és Vidéke Áfész, Zwack Unicum Nyrt.

Az esemény társszervezője és kiemelt médiapartnere a Progresszív Magazin.

A rally szakmai tanácsadója Ferjáncz Attila.

Az esemény kommunikációs partnere a Sky Marketing Kft. és a BusinessPlus Consulting Kft.

Médiatámogatók:

Axel Spinger lapcsoport, Chello Central Europe Zrt., Duna TV, Gazdasági Rádió, HVG, Pannon Lapok Társasága, Sláger Rádió, Szabadföld, Világgazdaság,

Támogatók, szponzorok:

Alföldi Tej Kft., Bognár Szörp Kft., Bonbonetti Choco Kft., Bunge Zrt., Buszesz Élelmiszeripari Zrt., Cerbona Zrt., Coca-Cola Beverages (Mo.) Kft, Detki Keksz Édesipari Kft., EVM Zrt., Friesland Hungária Zrt., Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium, Agrármarketing Centrum Kht., Gici Tej-Tejtermék Kft., GfK Hungária Piackutató Kft., Globus Konzervipari Zrt., Gyermely Zrt., Házi Piros Paprika Kft., Heineken Hungária Sörgyárak Nyrt., Hétforrás Zrt., Kaiser Food Kft., Kométa '99 Zrt., Laurel Számítástechnikai Kft., Magyar Cukor Zrt., Magyar Telekom Nyrt. (T-Systems), Maspex-Olympos Kft., Metsa Tissue Hungary Kft., MOL Nyrt., MOL-LUB Kft., Nestlé Hungária Kft., Országos Kereskedelmi Szövetség, Ostoros-Novaj Bor Zrt., Pannonhalmi Pálinkárium (Győri Likőrgyár Zrt.), Pick Szeged Zrt., Regina rent-a-car, SáGa Foods Zrt., Salomon Automation GmbH, Sara Lee Hungary Zrt., Sió-Eckes Kft., Sole-MiZo Zrt., SSL Magyarország Kft., Szent Imre Pincészet Kft., Szole-Meat Kft., Unilever Magyarország Kft., Univer Product Zrt., Zwack Unicum Nyrt,

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük