Sok az utas? Majd csökkenni fog!Sok az utas? Majd csökkenni fog!Magyarország a korlátlan lehetetlenségek hazája. Ilyet sem látott a világ, a Nemzeti Közlekedési Hatóság azon vitatkozik a BKV-val, mennyire rosszak a BKV buszai. Ennek a nézeteltérésüknek tegram azaz 2008 augusztus 6-án nyilatkozat háborúval is jelét adták. Mindkét fél nyilatkozattal akarja igazát bizonyítani, mondván a média úgysem hozza le ezeket egymás mellett. Mi megtesszük, olvassák! Magukért beszélnek.

 

Sok az utas? Majd csökkenni fog!Sok az utas? Majd csökkenni fog!Magyarország a korlátlan lehetetlenségek hazája. Ilyet sem látott a világ, a Nemzeti Közlekedési Hatóság azon vitatkozik a BKV-val, mennyire rosszak a BKV buszai. Ennek a nézeteltérésüknek tegram azaz 2008 augusztus 6-án nyilatkozat háborúval is jelét adták. Mindkét fél nyilatkozattal akarja igazát bizonyítani, mondván a média úgysem hozza le ezeket egymás mellett. Mi megtesszük, olvassák! Magukért beszélnek.

Nemzeti Közlekedési Hatóság: a BKV-nál folytatott ellenőrzésekről

A Nemzeti Közlekedési Hatóság kiemelten kezeli a személyszállítás biztonságát, így akciótervet dolgozott ki a személyszállító vállalkozások – köztük a BKV – fokozottabb ellenőrzésére.

A BKV-nál folytatott ellenőrzések egy része az éjszakai órákban zajlott, amikor a hatóság ellenőrei a járatból beérkezett, ill. a hajnalban járatba induló buszok fékhatás-vizsgálatát végezték el.

Az ellenőrzés során eddig 31 db busz fék-hatás vizsgálatára került sor. A fékmérések eredményeként 11 esetben tártak fel az ellenőrök az előírásoknak nem megfelelő fékhatást. A 11-ből két esetben a hiba csekély mértékű volt, a fékállítást követően a jármű forgalomba állhatott. A maradék 9 db járművet a közlekedési hatóság hatósági műszaki vizsgálatra rendelte be. Eddig 7 db jármű jelent meg, valamennyi megfelelt a műszaki követelményeknek.

Az ellenőrzések másik részeként a közlekedési hatóság a BKV végállomáson lévő járműveinek, és a garázsból kiinduló autóbuszainak műszaki ellenőrzését végzi közlekedésbiztonsági és forgalmi szempontból a nappali órákban.

A szemrevételezéssel megvizsgált 18 db autóbusz közül 4 db-ot 30 napos határidővel műszaki vizsgálatra rendelt be a hatóság a gumiabroncsok kopottsága, kerékkitámasztó ék, ill. tűzoltó készülék nem megfelelősége miatt.

Az Etele téren megvizsgált 7 db autóbusz idősebb IKARUS típusú volt (7-73 jelzésű csuklósok), míg Kőbányán (a Városközpontban 6 db, Népligetben 2 db) és az Őrs Vezér téren (3 db) általában az újabb típusú VOLVO. Ezek műszaki állapota megfelelő volt.

Azonnali forgalomból kitiltásra sehol sem került sor.

Az ellenőrzések nem értek véget, augusztusban tovább folytatódnak

A BKV-nak nem tetszettek a Nemzeti Közlekedési Hatóság  fogalmazásai erre ő is elmondta saját verzióját:

Az NKH mai közleményére reagálva a BKV Zrt. az alábbiakat közli

2008.08.06

A BKV buszainak átlagéletkora 15 év, így meghibásodások előfordulnak. A közlekedési társaság azonban rendszeresen ellenőrzi a buszok műszaki állapotát, így balesetveszélyes járművek soha nem állhatnak forgalomba.

A BKV Zrt. Etele téri autóbusz-végállomásán végzett múlt heti vizsgálat csupán kisebb eltéréseket mutatott. Ezeket a BKV Zrt. szakemberei azonnal elhárították, így a járművek biztonságosan közlekedhetnek a forgalomban.

Fékállapotot a múlt heti akció során nem ellenőriztek, júniusban az autóbuszgarázsokban volt fékállapot-mérés, ekkor néhány busznál tapasztaltak kisebb mértékű fékeltérést. Erről az NKH akkor tájékoztatta a BKV Zrt-t. Kettő ezek közül olyan kis mértékű eltérés volt, hogy azonnal ki lehetett javítani, míg további nyolc esetben a hatóság által megszabott egy hónapos határidőn belül kijavították a hibákat.

http://www.nkh.hu/

http://www.bkv.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük