A Magyar Telekom PraxisPlatform beteggondozási rendszere az Alma Patikák közreműködésével egyedülálló szolgáltatást indít útjára 2012. szeptember 3-án. A szakorvosi és gyógyszerészi gondozást kiegészítő ingyenes beteggondozási programok segítséget nyújtanak azoknak, akik egészségtudatos életmódot folyatatnak, illetve a krónikus betegségben szenvedőknek. A Hungaropharmával való együttműködésnek köszönhetően a PraxisPlatform programhoz ezentúl már nem csak a szakorvosokon, háziorvosokon keresztül csatlakozhatnak az érdeklődők, hanem az Alma Patikákban is.

 

A Magyar Telekom PraxisPlatform beteggondozási rendszere az Alma Patikák közreműködésével egyedülálló szolgáltatást indít útjára 2012. szeptember 3-án. A szakorvosi és gyógyszerészi gondozást kiegészítő ingyenes beteggondozási programok segítséget nyújtanak azoknak, akik egészségtudatos életmódot folyatatnak, illetve a krónikus betegségben szenvedőknek. A Hungaropharmával való együttműködésnek köszönhetően a PraxisPlatform programhoz ezentúl már nem csak a szakorvosokon, háziorvosokon keresztül csatlakozhatnak az érdeklődők, hanem az Alma Patikákban is.

 

A Magyar Telekom és szakmai partnere, a Praxis Platform Kft. által kifejlesztett PraxisPlatform szolgáltatás egy olyan automatizált kommunikációra épülő beteginformációs rendszer, amely célja, hogy az orvos és a gyógyszerész közérthető formában és a beteg számára megfelelő csatornán keresztül osszon meg minden olyan információt a betegséggel és a kezeléssel kapcsolatban, amire nincs idő a rendelés vagy gyógyszertári találkozások alkalmával.  Ezeket az információkat – a PraxisPlatform weboldala mellett – SMS-ben, email-ben vagy telefonon keresztül, személyre szabva kapja meg a páciens, általa meghatározott időpontban. A rendszer teljesen interaktív, a páciensek bármikor kapcsolatba léphetnek orvosukkal vagy gyógyszerészükkel a PraxisPlatformon keresztül. Ezen kívül lehetőségük van rögzíteni betegségükkel kapcsolatos élettani adataikat, amelyeket orvosuk vagy gyógyszerészük folyamatosan nyomon követhet a távolból.

 

A Magyar Telekom távközlési és rendszerintegrációs tapasztalataira építve évek óta foglalkozik olyan e-egészségügyi (e-Health) szolgáltatások fejlesztésével, amelyek az egészségmegőrzés és prevenció terén, illetve akár az egészségügyi intézmények működésének hatékonyabbá tételében jelenthetnek megoldást. "A PraxisPlatform rendszert 2010-ben kezdtük el fejleszteni a Praxis Platform Kft. orvosszakmai és fejlesztői támogatásával. A szolgáltatásunk 2011 őszén vált elérhetővé a páciensek és az orvosok számára. A rendszer sikerét látva idén úgy döntöttünk, hogy elindítjuk első gyógyszerészi gondozást támogató programunkat is az Alma Patikákkal közösen. Így immár nem csak a Praxis Platform rendszeréhez csatlakozott orvosok betegei, hanem bárki jelentkezhet a betegedukációs programokba" – nyilatkozta Pukler Gábor, a Magyar Telekom innovációs és üzletfejlesztési igazgatója.

 

A PraxisPlatform tavaly őszi indulása óta 18 betegedukációs program keretében már több mint 25.000 páciensnek nyújt segítséget a gyógyulásban. A rendszer 3.400 orvos munkáját könnyíti meg a krónikus betegségben szenvedő betegek gyógyítása során. A szolgáltatás célja, hogy kiegészítse az orvosok által felírt kezelést és a gyógyszerészi gondozást, ezáltal hozzájárulva a hatékonyabb gyógyuláshoz.

 

"Napjainkban egyre többen vannak, akik nem tartják be, vagy idő előtt abbahagyják a számukra felírt terápiát. Ennek egyik elsődleges oka az információhiány, hiszen egyre kevesebb idő jut arra, hogy az orvos vagy a gyógyszerész páciense minden kérdésére válaszolni tudjon.  A félbehagyott vagy nem megfelelően alkalmazott terápia sokszor rosszabb, mintha el se kezdtük volna" – mondta Dr. Molnár Márk Péter, a PraxisPlatform Kft. ügyvezető igazgatója.

 

A beteggondozás egyre inkább előtérbe kerül a gyógyszertárakban is. "A gyógyszerészi gondozást sokan nem veszik igénybe Magyarországon, hiszen legtöbb esetben csak beszaladunk egy gyógyszertárba kiváltani a recepteket és megyünk is tovább" – hívta fel a figyelmet dr. Feller Antal, az Alma Patikák tulajdonosa, a Hungaropharma Zrt. vezérigazgatója.  „Ezért a gyógyszerészi gondozást kiegészítve a hatékonyabb gyógyítás érdekében minden Alma Patikában jelentkezhetnek a Praxis Platform beteggondozási programjaiba a páciensek. Célunk, hogy ügyfeleink egészségtudatosságát növeljük, és egy olyan prémium szolgáltatást vezessünk be a piacra, amely széles rétegeket képes kiszolgálni, és tényleges segítséget nyújt a gyógyulásban."

 

A szeptemberben induló négy beteggondozási és egy egészségmegőrző programot bárki ingyenesen igénybe veheti.

 

A PraxisPlatform

 

A PraxisPlatform egy automatizált kommunikációra épülő modern betegedukációs és terápiamenedzsment rendszer, amely közelebb hozza az egészségügy három legfontosabb szereplőjét: a gyógyulni kívánó pácienst, a gyógyítani akaró orvost, valamint a beteggel rendszeres kapcsolatba kerülő gyógyszerészt. Emellett lehetőséget biztosít a korszerű terápiákat elérhetővé tevő gyógyszeripari és orvostechnikai vállalatoknak arra, hogy ne csak készítményeket, hanem sokkal többet, információkat és szolgáltatásokat juttassanak el mind a betegek, mind az őket kezelő szakemberek számára.

 

A PraxisPlatform egy olyan ingyenes szolgáltatás, ami szakmailag ellenőrzött információkat és tanácsokat nyújt a pácienseknek és lehetőséget kínál arra, hogy orvosukkal vagy gyógyszerészükkel is könnyebben tartsák a kapcsolatot. A PraxisPlatform rendszere segítségével az orvosok és gyógyszerészek szakértők által összeállított üzeneteket tudnak küldeni a pácienseknek a terápiájukhoz kapcsolódóan. Az üzenetek kézbesítési módját (sms, email, hangüzenet) és időpontját (délelőtt, délután, este) a páciens határozza meg.

 

Az orvosok és a gyógyszerészek a távolból is figyelemmel kísérhetik a páciensek gyógyulását a program napló segítségével, ahol a páciensek betegségükhöz kapcsolódó élettani adataikat rögzíthetik, így orvosuk/gyógyszerészük mindig tudni fogja az aktuális egészségi állapotukat és ha kell akár módosíthatja is az alkalmazott terápiát.

 

 

A rendszer elemei:

 

            Személyre szabott, időzített terápiaüzenetek

A páciensek a nekik szóló terápiás üzeneteket az általuk preferált csatornán (vonalas- vagy mobiltelefon, email) és időpontban (délelőtt, délután vagy este) kapják meg. Az üzenet tartalma a páciensre szabott és tartalmazza mindazon személyes jegyeket, amelyek a páciens és orvosa/gyógyszerésze kapcsolatát jellemzik (megszólítás, tegezés / magázás).

 

 

Betegedukáció, terápiamenedzsment

Az egyes terápiákhoz tartozó támogató tartalmak programokba vannak szervezve a PraxisPlatformon belül: az orvos/gyógyszerész ezekbe a programokba lépteti be pácienseit az alkalmazott terápia szerint. A programok tartalmazzák a pácienseknek kiküldött terápiás üzeneteket, egy – a terápiával összefüggő – internetes tudásbázist, valamint interaktív funkciókat, amelyekkel a páciensek tudásának fejlődése és a terápia hatékonysága visszamérhető.

 

Elektronikus terápiás napló

A PraxisPlatform kiemelt interaktív funkciója a programhoz kapcsolódó terápiás napló. Ebben a páciens az állapotával, a terápia hatásosságával kapcsolatos adatokat rögzíthet, melyeket kezelőorvosa is megtekinthet. Segítségével az orvos/gyógyszerész figyelemmel kísérheti páciense állapotának alakulását és annak változásából következtethet a terápia sikerességére.

 

Modern kommunikációs csatornák

A modern telekommunikációs eszközök és csatornák segítségével immár nem okoz gondot a páciensek elérése: azon páciensek számára, akik aktívan használják a modern technológia nyújtotta lehetőségeket, a terápiaüzeneteket emailben és sms-ben biztosítjuk. A hagyományosabb csatornákat kedvelő páciensek számára a vonalas telefonon történő üzenetfogadást ajánljuk.

 

Orvosszakmai információk

A pácienseknek szánt anyagok mellett orvosszakértői csapatunk orvosok számára is összeállít a programokhoz kapcsolódóan kiegészítő információkat: ezek egyrészt az adott terápiára vonatkozó alap adatok, amelyek magukban foglalnak egy kifejezetten orvosoknak és gyógyszerészeknek szóló tudástárt, valamint a páciensek beléptetéséhez és szegmentációjához szükséges segédleteket is.

 

Adatbiztonság

Az adatbiztonság elsőrendű kérdés számunkra: rendszerünk a kliensek számítógépeivel titkosított kapcsolaton keresztül kommunikál, a kapcsolat biztonságát a legmodernebb titkosítási technológiák szavatolják. Az adatkezelés a hatályos – egészségügyi adatok kezelésére vonatkozó – jogszabályoknak teljes mértékben megfelel.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük