A Bacardi-Martini Kft. 2007-ben döntött úgy, hogy az új irodájában kialakításra kerülő informatikai hálózatot egyben IP telefónia bevezetésére is felhasználja. A cég számításai szerint a harminc irodai munkát végző alkalmazottja számára kialakított kommunikációs rendszer kedvezően hat a működés hatékonyságára. Az új rendszert vezeték nélküli eléréssel is kiegészítették, hogy az alkalmazottak egyszerűen, kényelmesen és rugalmasan csatlakozhassanak a hálózathoz notebookjaikkal és más vezeték nélküli eszközeikkel.

 

A Bacardi-Martini Kft. 2007-ben döntött úgy, hogy az új irodájában kialakításra kerülő informatikai hálózatot egyben IP telefónia bevezetésére is felhasználja. A cég számításai szerint a harminc irodai munkát végző alkalmazottja számára kialakított kommunikációs rendszer kedvezően hat a működés hatékonyságára. Az új rendszert vezeték nélküli eléréssel is kiegészítették, hogy az alkalmazottak egyszerűen, kényelmesen és rugalmasan csatlakozhassanak a hálózathoz notebookjaikkal és más vezeték nélküli eszközeikkel.

Mivel az új rendszer kiválasztása során elsődleges szempont volt a biztonság illetve az eszközök megbízhatósága, az előző irodában használt Cisco hálózattal szerzett kedvező tapasztalatok alapján ismét a Ciscót választották. A Bacardi szerint a megbízhatóan és biztonságosan működő hálózat illetve a hatékony kommunikáció jó befektetés a cég hosszú távú eredményessége érdekében.

Analóg helyett IP telefonok

A cég régi telefonos rendszere már igen elavult volt mind funkcionálisan, mind esztétikailag, ezért felülvizsgálták, hogy lecserélésére milyen megoldások jöhetnek szóba. A Bacardi-Martini a lehetőségek feltérképezése során arra jutott, hogy egy 30 fős iroda számára a Cisco IP telefónia bevezetési költsége összemérhető a hagyományos telefonéval, a funkcionalitás és az üzemeltetés terén pedig jóval többet nyújt. Az IP telefonok ugyanazt a hálózatot használják, mint a számítógépek, így nincs szükség párhuzamosan két rendszer kiépítésre. Ez nem csak az üzemeltetést egyszerűsíti le, hanem ennek köszönhetően válik elérhetővé alacsony költségek mellett a legmodernebb technológia, kisvállalatok számára is.

„A funkcionalitást tekintve a kollégáink megismerték az IP telefonok nyújtotta lehetőségeket, és nagy elégedettséggel használják az olyan, korábban csak mobiltelefonokból ismert szolgáltatásokat, mint a könnyen kereshető telefonkönyv, a nem fogadott /fogadott /tárcsázott hívások listája vagy éppen a hangposta." – Németh Szabolcs, a Bacardi-Martini Hungary Kft. IT/IS menedzsere

A Bacardi-Martini munkatársai az informatikai rendszert a kkv-knál tipikus funkciókra – pl. hálózati megosztás, vállalatirányítási rendszer, nyomtatás, telefónia – használják, ezeknek minden időpillanatban rendelkezésre kell állniuk, mivel kiesésük azonnal kedvezőtlenül hat a cég napi munkamenetére, és ezen keresztül az eredményességére. Ennek megfelelően csak stabil és megbízható megoldás jöhetett szóba, amely természetesen megfelelő biztonsági szintet is nyújt mind a cég belső hálózatán, mind az anyavállalattal való kapcsolat számára. Ezek az elvárások valamint az ezekre adott válasz a Bacardi-Martini számára már nem volt újdonság, hiszen a korábbi irodában használt Cisco hálózattal mindezeket már a gyakorlatban is megtapasztalta.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük