A szakkiállítások legjellemzőbb tulajdonsága, hogy együtt élnek a képviselt szakterületekkel, legtöbbször újdonságokat mutatnak fel, de ugyanakkor a „status quo" – az éppen adott helyzet is felmérhető az erre szánt néhány különleges kiállítási nap alatt.

A szakkiállítások legjellemzőbb tulajdonsága, hogy együtt élnek a képviselt szakterületekkel, legtöbbször újdonságokat mutatnak fel, de ugyanakkor a „status quo" – az éppen adott helyzet is felmérhető az erre szánt néhány különleges kiállítási nap alatt.

Az Ipar Napjai 2014 tökéletesen megfelelt a szakkiállításokkal szemben megkövetelt nemzetközi normáknak, az elvi és gyakorlati elvárásoknak, s betöltötte azt a szerepet, amelyet a kiállítási piacon ettől a bemutatótól elvárható volt. A HUNGEXPO Zrt. a szakmai partnerek közreműködésével színvonalas, programokkal teli seregszemlét szervezett.

Az utóbbi évek bizonyították, hogy a versenyt azok állják, akik optimizmussal vegyes kitartással előre menetelnek. A verseny új beszállítókat is hoz a piaci szereplők csapatába. Vannak kifejezetten jól teljesítő területek. Húzóágazat lett például az autóipar, ami napról napra változik, és a magyar járműgyártás szerves része ennek a fejlődésnek. A  fejlődés motorja az innováció. Annak sikerét pedig a hatékonyságnövelésben, a gyártási – átállási idő rövidítésében, az új eszközök gyors bevezetésében, az új átfogó megoldások fejlesztésében lehet mérni.

Valószínűleg ez az optimizmus lehet annak hátterében, hogy a két évvel ezelőtt hasonló tematikával rendezett Ipar Napjaihoz képest ezúttal 15%-kal több kiállító volt: 12 országból 270 cég jelent meg a kiállításon, megtöltve ezzel a Vásárközpont legnagyobb, „A" pavilonját. 

A kiállítói visszajelzések elsődleges összegzése alapján sikeres volt a kiállítás. Az érdeklődés célzott és koncentrált volt, a partnerkapcsolatok erősítésére kiváló helyszín, megfelelő bemutatkozási lehetőség, jól kihasználható – az aktuális információkat felvonultató – üzleti környezet állt rendelkezésre.

A szakma – illetve szakmák – számára a gazdag konferenciaprogram tette még jobban értékelhetővé a négy napot. A sikeres kísérői programok között előadások és prezentációk, szakmai konferenciák kaptak helyet. Kiemelkedő érdeklődés mellet zajlottak az „application zone" eseményei. Ezeken a még most is újdonságnak számító bemutatókon a gyakorlat kapta a főszerepet: a kiállítók működés közben mutatták be gépeiket, eszközeiket vagy szolgáltatásukat. A látogatók bevonásával zajló interaktív előadások rendkívül népszerűek voltak az érdeklődő szakközönség köreiben. Nem csoda, hiszen a gyakorlati bemutatókon – az ötlettől a megvalósításig – nyomon lehetett követni a gyártás teljes folyamatát a helyszínen!

Siklósi Csaba, a HUNGEXPO kereskedelmi igazgatója elmondta: a következő Ipar Napjainak szervezése már szinte a zárás előtt elkezdődött, hiszen a jövő tavasszal – akkor a MACH-TECH gépgyártás-technológiai és hegesztéstechnikai, valamint az INDUSTRIAUTOMATION ipari automatizálási szakkiállítás témaköreinek főszereplésével – rendezendő ipari kiállításcsokorra sok mostani kiállítót is potenciális résztvevőként tartanak számon.

A HUNGEXPO továbbra is elkötelezett a hazai gazdaság marketing kommunikációs folyamatainak segítésében, a terület piaci szereplőinek szóló szakkiállítások szervezésében. Az idei ősszel az AUTOMOTIVE HUNGARY ÉS AUTÓTECHNIKA-AUTODIGA szervezése szerepel az ipari kiállítások programjában. Az Ipar Napjai pedig legközelebb jövő májusban jelentkezik.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük