Szinte közhelynek számít, de ettől még tény, hogy az informatika gyors ütemben fejlődő tudományág. Bizony nem könnyű lépést tartani a napi szinten megjelenő, vagy megújuló technológiákkal, megoldásokkal, eszközökkel, hárombetűs rövidítésekkel. A tájékozódást elősegítendő, az IQSYS évente két tematikus szimpóziumot szervez, ahol a hazai és külföldi újdonságok, trendek megismerése mellett kiváló lehetőség nyílik az informatikai megoldásokat felhasználók közötti tapasztalatcserére is. A szimpózium elnevezés fejezi ki talán a legjobban e szakmai találkozók célját, vagyis hogy az adott terület szakértői, illetve az érdeklődők, mind szállítói, mind pedig vevői oldalról összejönnek, és megfelelő körülmények között tapasztalatot cseréljenek.

 

Szinte közhelynek számít, de ettől még tény, hogy az informatika gyors ütemben fejlődő tudományág. Bizony nem könnyű lépést tartani a napi szinten megjelenő, vagy megújuló technológiákkal, megoldásokkal, eszközökkel, hárombetűs rövidítésekkel. A tájékozódást elősegítendő, az IQSYS évente két tematikus szimpóziumot szervez, ahol a hazai és külföldi újdonságok, trendek megismerése mellett kiváló lehetőség nyílik az informatikai megoldásokat felhasználók közötti tapasztalatcserére is. A szimpózium elnevezés fejezi ki talán a legjobban e szakmai találkozók célját, vagyis hogy az adott terület szakértői, illetve az érdeklődők, mind szállítói, mind pedig vevői oldalról összejönnek, és megfelelő körülmények között tapasztalatot cseréljenek.

 

Az idén október 19-én megrendezésre került IQSymposium Operatív Információtechnológia 2011 a 10. az IQSymposiumok sorában. A „Globális trendek, lokális stratégiák" alcím fejezi ki a legfontosabb üzenetet: figyelni kell a világra, de ezen tapasztalatokat felhasználva nekünk itthon kell megtalálni a hazai viszonyok között legmegfelelőbb megoldásokat legyen szó a felhőalapú számítástechnikáról, a mobilizált vállalatról, az ügyfelekkel kapcsolatos megoldásokról, az egymással együttműködő vállalati kulcsfolyamatról vagy az alkalmazásplatformokról. A rendezvényt a világ vezető megoldás és technológia-szállítói rendszeresen támogatják, idén például az Oracle, a Fujitsu, az IBM és a Microsoft.

 

A konferencia érdekesebb témáiról, röviden:

 

1.      Informatika a felhőből hibrid IT környezetben

 

A vállalkozások üzleti folyamatai ma már elképzelhetetlenek jelentős IT és telekommunikációs támogatottság nélkül. Az informatika szerepe a vállalatok versenyképességének növelésében továbbra is meghatározó, de a megváltozott gazdasági környezet miatt erős az igény a beruházás kímélő, szolgáltatás jellegű alternatívák iránt. A Cloud az ICT-piac legnagyobb hatású trendjei közé tartozik: a gazdálkodó egységek a működésükhöz szükséges ICT-támogatási funkciókat a tulajdonukban lévő és többnyire saját működtetésükben lévő rendszerek helyett szolgáltatóktól, mindenkori igényeik szerint, használatarányosan fogják igénybe venni, hasonlóan a közüzemekhez. Megjelenik a hibrid IT, amikor a helyi IT és a felhőből bérelt szolgáltatások együttesen biztosítják a szükséges funkciókat.

 

A Cloud szolgáltatások megjelenése új piaci lehetőségeket hoz az IQSYS Zrt részére, és új, használatarányos, gyorsan bevezethető, akár beruházásmentes megoldásokat nyújt minden vállalat részére. Hiszünk benne, hogy elérkezett a „smart IT" korszaka, amikor a vállatok/intézmények okosan építkezhetnek a klasszikus helyi megoldásokból, a felhőben elérhető ICT szolgáltatásokból, valamint a komplett kiszervezett üzleti szolgáltatásokból (BPO).

 

2.      Közlekedés/e-ticketing

 

A közlekedés olyan gazdasági ág, melynek korszerűsítésében az IQSYS egyre inkább döntő pozíciókat szerez meg a közlekedési informatika tapasztalt szállítójaként. Az elmúlt egy-másfél évben számos projekt elnyerése és sikeres lezárása igazolja az állítást. Az IQSYS számára a szektor kitűnő terep, ahol igazolhatja szakmai rendszerintegrátori pozícióit, megmérettetheti kompetenciáit. A korszerű informatikai megoldások nyújtotta lehetőségek (GPS alapú forgalomirányítás, zöldút kérés, központi diszpécser szintű beavatkozás, utas tájékoztató rendszerek, e-ticket) kézzelfogható gazdasági előnyöket jelentenek a közlekedési társaságoknak, és kényelmi szolgáltatásokat az utazó közönségnek. Örömteli, hogy a korábbi sikeres projektek után (Szabolcs Volán, Hajdu Volán, Kisalföld Volán) a Jászkun Volán korábban általunk kiépített rendszerét is tovább bővíthetjük újabb rendszerbe kötött járművekre szerelendő pénztárgépekkel, és a Szabolcs Volánnal is üzemanyag fogyasztás csökkentésére irányuló szerződést tudtunk aláírni.

 

3.      IQCOLLECTOR – komplex kintlévőség-kezelési és behajtási megoldás

 

A 2010-es év – és a 2011-es is ezt a képet mutatja jelenleg – komoly romlást hozott a késedelmes kintlévőségek behajthatósága terén. A pénzügyi válság hatására minden szektorban hatalmasat nőtt a lejárt követelések volumene, miközben ezzel megegyezően mozgott a behajtás nehézsége is.

A 2010-es becslések a fizetőképesség 10%-os romlását mutatták 2011-re. Most, lassan 2011 végéhez érve, az előrejelző és gazdasági kutató jelentések már 20%-os lejtmenetről szólnak, azonban egyes piacokon, különösen a nagyobb értékű, régebbi követelések esetében ez akár 30%-al is zuhanhat. Mind a lakosság, mind a vállalkozások, gazdasági társaságok esetében elmondható, hogy a válság eredményeként mostanra élték fel tartalékaikat.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az utóbbi időszakban az ügyfelek legfőképp a közműszolgáltatókkal és az adóhivatallal szemben kerülnek elmaradásba. Így a kintlévőségek behajtása miatt elinduló végrehajtások legfőbb része is ezekkel függ össze.

Ezen adatok alapján elmondható, hogy az idei esztendő egyik fő tendenciája, hogy minden vállalkozás keresi a pénzügyi hatékonyság növelésének új eszközeit, így mindenhol kiemelt területté válik a behajtás, és az azt megelőző adósságkezelés. Az IQSYS által kidolgozott adósságkezelési módszer fő feladata a kintlévőség, illetve a behajtás folyamatának hatékony támogatása.

 

4.      IQPortál

 

Az ügyfelekkel folytatott beszélgetések tapasztalatait, és a piaci körülményeket figyelembe véve az IQSYS 2008-ban indította el belső innovációs projektjét, amelyben egy olyan portál-keretrendszert fejlesztett ki, amely nyílt forráskódú szoftvereken alapul, és a megszokott portálfunkciók mellett képes egy adott közösség számára különböző munkafolyamatokat is támogatni.

Olyan alkalmazást szerettünk volna az ügyfelek számára biztosítani, amellyel informatikus bevonása nélkül is könnyen alakíthatják ki akár saját intézményi honlapjukat vagy akár nagyobb közösségek, például konzorciumok portálját is.

Tudásmenedzsment funkcióit erősítik a cikkek, hírek, képtárak, gyakori kérdések adattára, míg WEB2-es eszközök alkalmazásával, – mint például blogok, fórum, chat, wiki – lehetőséget biztosít a felhasználók számára a portál tartalmának bővítésére, közösségi tudásmegosztásra.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük