A Skanska felmérése szerint a magyar dolgozók inkább kisebb irodahelyiségeket szeretnének, a menedzsment azonban gazdasági okokból az egyterű munkahelyeket preferálja. Jó hír azonban, hogy a fiatal vezetők szívesebben szívnak egy levegőt beosztottaikkal, mintsem egyedül üldögéljenek irodájukban.

 

A Skanska felmérése szerint a magyar dolgozók inkább kisebb irodahelyiségeket szeretnének, a menedzsment azonban gazdasági okokból az egyterű munkahelyeket preferálja. Jó hír azonban, hogy a fiatal vezetők szívesebben szívnak egy levegőt beosztottaikkal, mintsem egyedül üldögéljenek irodájukban.

Másodszor tette közzé éves felmérését a Skanska Magyarország Ingatlan Kft. és a GfK Hungária Piackutató Intézet. Munkatársai arról kérdezték a cégeik irodáinak kiválasztásáért felelős vezetőket, milyen lapon választanak munkahelyet maguknak, beosztottaiknak, és persze ügyfeleiknek is, hiszen ha a partner szívesen jön, könnyebb vele üzletet is kötni.

A felmérést a Skanska Magyarország ügyvezető igazgatója, Andreas Lindelöf Úr mutatta be a meghívottaknak. Az eredményekről Lóska Erika, a Skanska Bérbeadási és marketing vezetője elmondta, a gazdaságosság mellett a környezetvédelem is egyre nagyobb szerepet kap a választásban. A két fő tényező nem független egymástól, például az energiaigény szempontjából, de környezetbarát anyagok használata és a szelektív hulladékgyűjtés lehetősége is sokat nyom a latban. A jó parkolási lehetőségek mellett pedig fontos lett az ugyancsak jó tömegközlekedés, ami szintén a környezettudatos gondolkodásmód fejlődését mutatja, amellett, hogy üzleti érek is a sokoldalú és gyors megközelíthetőség. A költségtakarékos működés azonban mind kisebb helyet jelent egy-egy dolgozónak, ami például szellőzés szempontjából emeli a költségeket és egyre nő a népszerűsége az úgynevezett „Open Office"-oknak, azaz az egyterű irodáknak – jellemzően a gazdasági döntéshozók körében, akik közül – örvendetesen – a fiatalabb generáció jó része maga sem tart igényt a saját iroda kiváltságára. Az indok, az olcsóbb működés mellett, a csapatszellem erősödése miatt növekvő kreativitás is. Kapcsolódva a Lóska Erika által elmondottakhoz, Bacher János, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója elmondta, hogy az „Office Index" elnevezésű felmérést a tapasztalatok szerint sok vállalat használja fel a jövőbéli stratégiai irány kialakításához, amit a közelmúltban kialakult gazdasági válság tovább erősít, hiszen a bizalmi indexek csökkentek, a felmérés viszont objektív információkat ad.

A környezetvédelem előtérbe kerülését jelzi az is, hogy a felmérés bemutatójának vendége volt Droppa György, a Duna Kör ügyvivője, aki elmondta, örvendetes a környezettudat fejlődése, ám nagyon messze vagyunk még a svéd mintától (maga a Skanska is svéd vállalat). Svédország ugyanis élen jár az alternatív energiaforrások kihasználásában (napelemek), az aktív házak építésében, amelyeket drága ugyan megépíteni, de ezután nem igényelnek külső energiaforrást; vagy a speciális világításban és az energiafelhasználás pontos szabályozás általi minimalizálásában (például egy zsúfolt terem kevesebb fűtést igényel, mint egy üres). De logikában is, hiszen ha fényre van szükség, az íróasztalt az ablakhoz lehet tolni, ami sokunknak nem jut eszébe, mint megoldás. Droppa úr szerint egyébként Ferencváros a környezetvédelemben is a budapesti kerületek élén jár, legyen szó épületek korszerűsítéséről vagy a szelektív hulladékgyűjtésről, bár természetesen itt is lát még tennivalót.

Steiner Gábor

A képen (balról jobbra): Lóska Erika, bérbeadási és marketingvezető, Skanska Magyarország Ingatlan Kft.; Droppa György, ügyvivő, Duna Kör; Bacher János, ügyfélkapcsolati igazgató, GfK Hungária Piackutató Intézet; Andreas Lindelöf, ügyvezető igazgató, Skanska Magyarország Ingatlan Kft. (Jobbra a tolmács.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük