Az SMS-ben köthető utasbiztosítás után az Union újabb fejlesztéssel válaszol az ügyféligényekre. Az Union24.hu felületén kifejezetten internetes felhasználásra optimalizált biztosítási termékek köthetők, ahol a csomagok kiválasztása mellett minden lehetséges online ügyintézési forma elérhető. A kötelező felelősségbiztosítás, az utasbiztosítás, a casco és a balesetbiztosítás online megjelenése után az év hátralévő része további portfólióbővüléssel kecsegtet.

 

Az SMS-ben köthető utasbiztosítás után az Union újabb fejlesztéssel válaszol az ügyféligényekre. Az Union24.hu felületén kifejezetten internetes felhasználásra optimalizált biztosítási termékek köthetők, ahol a csomagok kiválasztása mellett minden lehetséges online ügyintézési forma elérhető. A kötelező felelősségbiztosítás, az utasbiztosítás, a casco és a balesetbiztosítás online megjelenése után az év hátralévő része további portfólióbővüléssel kecsegtet.

A felhasználói szokások, igények nem csak a tájékozódási csatornák tekintetében alakultak át, az e-szolgáltatások iránt szintén egyre nagyobb a kereslet. Az átrendeződés még az alapvetően személyes kapcsolatokra építő biztosítási piacon is megfigyelhető.

Az Union Biztosító felmérése szerint az ügyfelek 30 százaléka preferálja az online kötési módot, szemben a személyes vagy egyéb csatornákkal. A korosztályokat tekintve a 17-49 év közöttiek az átlagnál magasabb arányban élnek az internetes biztosításkötés lehetőségével, mi több, a 30-39 éves korosztályban a megkérdezettek több mint 40 százaléka választja ezt az értékesítési csatornát. Külön érdekesség, hogy még az 50-59 év közöttiek esetében is több mint 25 százalék volt az online kötést választók aránya. 

„Az online termékek iránti növekvő ügyféligényt mi is érezzük saját értékesítési csatornáinkon. Az Union24.hu tavaly novemberi indulása óta tízezres nagyságrendben kötöttek biztosításokat az ügyfelek ezen a felületen" – mondja Zsoldos Miklós, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatója.

Bár ma már szinte minden biztosító weboldalán lehetőség van internetes biztosításkötésre, a legtöbb esetben ez csupán az értékesítési csatornák kiterjesztéseként szolgál. Ezzel szemben az Union24.hu oldalán elérhető biztosítások nem az offline termékek online változatai, hanem egyedi termékfejlesztés eredményei. A különbség az online elérhető és az online felhasználásra fejlesztett termékek között számos ponton tetten érhető. „Más tényezők teszik sikeressé a személyes, és mások az online értékesítést. Az ügyfelek az online biztosítás kötése során sokkal kevesebb információ megadására hajlandóak, és a gyors, hatékony és automatikus megoldásokat igénylik. A személyes meggyőzésnek itt nincs helye, a hatékonyság sokkal fontosabb" – folytatja a cég vezetője.

Olcsóbb, egyszerűbb és mégis ugyanaz

Az Union24.hu felületén elérhető biztosítások külön online felhasználásra optimalizált termékek – a hagyományos értékesítési csatornákon elérhető konstrukciókkal megegyező biztosítási tartalommal, de átalakított struktúrával és más árazással. Az egyedi termékmegközelítés számos jótékony hatással párosul. Az ügymenet sokkal gyorsabb és automatizált, ezáltal maga az ügyintézés is hatékonyabb. Mivel az online rendszer fenntartási költségei alacsonyabbak, kedvezőbb díjszabás kialakítására van lehetőség, ami például a casco esetén minimum 10 százalékkal kedvezőbb árat is jelenthet. Ezzel az előnnyel az ügyfelek is tisztában vannak, ami szintén hozzájárul az online biztosításkötés növekvő népszerűségéhez.

Az Union felméréséből az is kiderült, hogy az ügyfelek kifejezetten igénylik, hogy minden lehetséges ügyet az interneten keresztül intézhessenek – tehát az adott biztosítás kiválasztásától, a kötésen és a fizetésen át valamennyi kapcsolódó ügyintézési funkció, amely online intézhető, egy felületen legyen elérhető. „A fejlesztés során igyekeztünk az összes lehetséges online ügyintézési formát kialakítani az Union24.hu felületén, és arra is ügyeltünk, hogy azok az ügyfeleink is élvezhessék ennek előnyeit, akik nem az interneten keresztül kötöttek biztosítást" – teszi hozzá Zsoldos Miklós.

Az Union24.hu esetében az online ügyintézés nem áll meg az értékesítésnél – a díjszámítás, a szerződéskötés, a fizetés és a kárbejelentés mellett minden további kapcsolattartás is online történik. A rendszer a regisztráció során létrehozott felhasználói fiókba küldi az ajánlat alapján készített kötvényt, a számlát, a fedezetigazolást és a különböző értesítő leveleket, valamint a különböző adat- és szerződésmódosítások is itt kezdeményezhetők.

Az online ügyintézést választó ügyfelek esetében ugyanakkor olyan új igények is megjelentek, amelyek már túlmutatnak a hagyományos ügyfélszolgálati funkciókon. A tapasztalatok szerint a bankkártyás fizetés mellett az e-számla szolgáltatás iránt mutatkozott jelentős igény, ez az ősztől már szinte valamennyi Union biztosítás esetében is igényelhető. Az e-számla egy olyan hatékony és környezetbarát szolgáltatás, amely megteremti a papírmentes ügyvitel lehetőségét.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük