www.magyarorszag.huwww.magyarorszag.hu

Pettkó András, a Magyar Demokrata Fórum országgyűlési képviselője a mai napon a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény módosítását kezdeményezte. A képviselő ezzel az indítvánnyal azt szeretné elérni, hogy minden okmányt készíttető ügyfél ne csak saját kérésre, hanem az okmányirodával való találkozáskor automatikusan kapjon úgynevezett kulcsot az elektronikus ügyfélkapu használatához.

  www.magyarorszag.huwww.magyarorszag.hu

Pettkó András, a Magyar Demokrata Fórum országgyűlési képviselője a mai napon a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény módosítását kezdeményezte. A képviselő ezzel az indítvánnyal azt szeretné elérni, hogy minden okmányt készíttető ügyfél ne csak saját kérésre, hanem az okmányirodával való találkozáskor automatikusan kapjon úgynevezett kulcsot az elektronikus ügyfélkapu használatához.

Az elektronikus ügyfélkapu rendszer az elektronikus közigazgatás alappillére, segítségével a felhasználók biztonságosan kapcsolatba léphetnek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel és januártól új szolgáltatásként automatikusan értesítést, kapnak arról, ha lejár valamely okmányuk érvényességi ideje. A rendszer használatához személyes regisztráció szükséges az okmányirodákban. Bár az ügyfélkapu az érdeklődők és a modern technika vívmányaira nyitott ügyfelek körében egyre népszerűbb, sokan még nem ismerik. Pettkó András ezért egy olyan javaslatot terjesztett az Országgyűlés elé, amely célja, hogy direkt módon is felhívja az ügyfelek figyelmét az elektronikus ügyintézés lehetőségére. A módosítás ugyanis kötelezővé teszi az okmányirodákban ügyet intézők számára ügyfélkapu kód átadását.

Továbbra is az ügyfél joga lesz eldönteni, hogy él-e az elektronikus ügyintézés lehetőségével, de ha regisztrálni kíván, akkor azt helyben is megteheti, nem kell újra az okmányirodába fáradnia ezért.

A képviselő azt reméli, hogy a módosítás hozzájárul az elektronikus ügyintézési rendszer minél szélesebb körű megismertetéséhez és elterjedéséhez. A népszerűsége szerinte nem kétséges, hiszen az ügyfelek számára kényelmet, a hivatal számára pedig hatékonyságot és költségkímélést jelent. Ugyanakkor bízik abban, hogy a kormányzat is felkészíti az ügyfélkapu informatikai rendszerét a megnövekedett látogatószám fogadására.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük