Csupán két héttel a bevezetése után világszerte több mint egymillió ember töltötte le a Sea Hero Quest (A tenger hőse) mobil játékot, amelyet a Deutsche Telekom Csoport a kutatás és akadémiai területen tevékenykedő partnereivel együttműködve fejlesztett a  demenciakutatás előmozdítására. A globális számhoz a magyarok kiemelkedő arányban, több mint hetvenezer letöltéssel járultak eddig hozzá. Az App Store és Google Play áruházakban több mint 45 ezer értékeléssel és átlagban 5 csillaggal díjazott játékról a felhasználók döntő többsége pozitívan nyilatkozik.

 

Csupán két héttel a bevezetése után világszerte több mint egymillió ember töltötte le a Sea Hero Quest (A tenger hőse) mobil játékot, amelyet a Deutsche Telekom Csoport a kutatás és akadémiai területen tevékenykedő partnereivel együttműködve fejlesztett a  demenciakutatás előmozdítására. A globális számhoz a magyarok kiemelkedő arányban, több mint hetvenezer letöltéssel járultak eddig hozzá. Az App Store és Google Play áruházakban több mint 45 ezer értékeléssel és átlagban 5 csillaggal díjazott játékról a felhasználók döntő többsége pozitívan nyilatkozik.

 

A Sea Hero Quest játéknak köszönhetően a demencia kutatása nagyot lépett előre. A projekt alapkoncepciója a hetente csaknem 3 milliárd órányi játékkal töltött idő hasznosítására épül, a játék során a tudósok értékes adatokhoz jutnak az ember navigációs képességével kapcsolatban. "A projektre adott pozitív válasz elsöprő erejű volt. A világ minden táján késztetést éreztek az emberek a Sea Hero Quest letöltésére és a jó célt szolgáló játékra, és  összességében eddig több mint 11 évnyi játékidőt értek el. Több mint 50 országban a játék bekerült a 10 legnépszerűbb közé, mind az App Store mind pedig a Google Play áruház esetében. Ez máris látványos siker a demencia elleni küzdelem, a kutatás és tudomány számára" – mondta Hans-Christian Schwingen, a Deutsche Telekom márkáért felelős vezetője.

 

Az elkövetkezendő hónapokban a University College London vezeti majd a játék során névtelenül összegyűjtött adatok elemzését. "A Sea Hero Quest játékosai által előállított navigációs adatokat a tudósok több mint 1500 év alatt tudták volna csak létrehozni laboratóriumi körülmények között. Ahhoz, hogy az emberek térbeli navigációs képességének alapszintjét meg lehessen határozni, fontos, hogy a különböző országokban élő, különböző korú és nemű játékosok a lehető legnagyobb számban vegyenek részt a játékban, választ adva a tudomány legfontosabb kérdéseire, miközben a jó cél érdekében játszanak" – mondta a University of East Anglia intézményben dolgozó Michael Hornberger professzor, a demencia kutatásának szakértője és egyben a projekt vezető tudósa.

 

Sok, demenciával élő ember számára az első tapasztalt tünet a térbeli tájékozódási képesség elvesztése, akár az általuk jól ismert helyszíneken és környezetben is. Egy nemzetközi, globális alapszint meghatározása tájékozódási képességünk vonatkozásában elismerten az egyik legfontosabb lépés a demenciát okozó betegségek diagnosztizálását célzó tesztek kifejlesztése során. A Sea Hero Quest játékkal a tudósok névtelen adathalmazhoz jutnak minden egyes játékos térbeli tájékozódási viselkedésével és képességével kapcsolatban.

 

A Deutsche Telekom Csoport a Game for Good játékot az Alzheimer's Research, University College London, a University of East Anglia intézményekkel és a Glitchers játékfejlesztő céggel folytatott szoros együttműködésben fejlesztette. A Sea Hero Quest világszerte elérhető iOS és Android eszközökön, ingyenesen letölthető az App Store és Google Play áruházakból.

 

 www.seaheroquest.com

 

Letölthető képanyag: http://bit.ly/GameforGood

Projekt sztori: https://youtu.be/mc3jORxvjm4  

Kampányfilm: https://youtu.be/jm1SyEi0Qis

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük