2011. január 3-án bővültek az állampolgárok ügyintézési lehetőségei, ugyanis a területi államigazgatási szervek már működő ügyfélszolgálati irodái mellett megnyílnak a fővárosban 4 helyszínen, a megyeszékhelyeken, illetve a megyei jogú városokban a Kormányablakok, azaz a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái. 

2011. január 3-án bővültek az állampolgárok ügyintézési lehetőségei, ugyanis a területi államigazgatási szervek már működő ügyfélszolgálati irodái mellett megnyílnak a fővárosban 4 helyszínen, a megyeszékhelyeken, illetve a megyei jogú városokban a Kormányablakok, azaz a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái. 

 A kormány kiemelt célja, hogy az államigazgatás olcsóbbá, hatékonyabbá és összefogottabbá váljon, illetve egyszerűbb legyen az ügyintézés az állampolgárok és a hatóságok számára. Január 3-án 29 helyszínen nyíltak meg az integrált ügyfélszolgálatok, azaz a Kormányablakok.

 A Kormányablakok megnyitásával a kormány hosszú távú célja az integrált ügyfélszolgálati irodák hálózatának kiépítése, mely az állampolgárok számára tartalomban és színvonalban is hasonló szolgáltatást nyújt.

A Kormányablakok kialakításánál a kormány kiemelt figyelmet fordított az állampolgárok igényeire, ezért az ügyfélszolgálatok ügyfélbarát nyitva tartással (8 óra és 20 óra között) intézik az állampolgárok ügyeit.

Az ügyfélszolgálati munkatársak feladata, hogy minden ügyfél kérelmét, problémáját kezeljék és tájékoztassák az ügyfelet az adott ügy elintézésének legoptimálisabb módjáról.  Az állampolgár a Kormányablakban széleskörű tájékoztatást kap arról, hogy egy ügy mikor, hogyan és melyik hatóságnál intézhető, illetve felvilágosítást kap azzal kapcsolatban, hogy az adott ügyben milyen kérelmet, formanyomtatványt szükséges beadni. Továbbá az ügyfélszolgálat segít a szükséges formanyomtatványok kitöltésében, és a csatolandó dokumentumok ellenőrzésében is. 

Az induláskor intézhető 29 ügykör száma bővülni fog. 2013 év végére a kormány terveinek megfelelően létrejön az egyablakos ügyintézés. Az egyablakos, járási szinten is megjelenő ügyintézési lehetőség a kormány 2013 év végéig teljesítendő célja. Az egyablakos ügyintézés által a polgárok egy helyen, a Kormányablaknál intézhetik legtöbb hatósági ügyüket, ahelyett hogy hivatalok sokaságát keresnék fel.   

A KORMÁNYABLAK ÜGYKÖREI:

1.   Ügyfélkapu létesítése, elektronikus kapcsolattartással összefüggő felvilágosítás, tájékoztatás.

2.   Biztosítási jogviszonyt (TB) lekérdező szolgáltatás.

3.   Ingatlan-nyilvántartásból az ingatlanok adatainak megismerése nem hiteles és elektronikusan hitelesített tulajdoni lap másolat és térképmásolat lekérdezésével.

4.   Utazási költségtérítés igénylése egészségbiztosítási ellátáshoz.

5.   Gyorsforgalmi közúthálózat kártalanítási eljárás kezdeményezése.

6.   Szabálysértési méltányossági eljárás indítása.

7.   Egyéni vállalkozói tevékenység bejelentése, megszüntetése, adatváltozás bejelentése.

8.   Tájékoztatás az egyéni vállalkozói igazolvány igényléséről.

9.   Tájékoztatás hatósági bizonyítvány igényléséről.

10.  Anyasági támogatás igénylése.

11.  Családi pótlék igénylése.

12.  Gyermekgondozási segély igénylése.

13.  Gyermeknevelési támogatás igénylése.

14.  Tájékoztatás terhességi-gyermekágyi segély igényléséről.

15.  Tájékoztatás a gyermekgondozási díj igényléséről.

16.  Tájékoztatás a Magyar igazolványok, Magyar hozzátartozói igazolványok által biztosított diákkedvezmények bejegyzésére, visszavonására irányuló eljárásról.

17.  Tájékoztatás a Magyar igazolványok, Magyar hozzátartozói igazolványok által biztosított pedagógus és oktatói kedvezmények bejegyzésére, visszavonására irányuló eljárásról.

18.  Tájékoztatás a Magyar igazolvány és Magyar hozzátartozói igazolvány igényléséről.

19.  Tájékoztatás bemutatott külföldi okiratok elfogadhatóságának elbírálásáról, amennyiben nem magyar állampolgár kíván Magyarországon házasságot kötni, vagy bejegyzett élettársi kapcsolatot létesíteni.

20.  Tájékoztatás Magyarországon élő magyar állampolgár, hontalan, illetőleg a menekültként elismert személy külföldön történő házasságkötéséhez, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséhez szükséges tanúsítvány kiadásáról.

21.  Tájékoztatás külföldi állampolgár Magyarországon történő házasságkötéséhez, bejegyzett élettársi kapcsolatának létesítéséhez szükséges tanúsítvány bemutatása alóli felmentés kiadásáról.

A 2011. január 3-án megnyíló Kormányablakok helyszínei: 

 1. Budapest, 1081 Budapest, Fiumei út 19/a
2. Budapest, 1112 Budapest, Bartók Béla út 120-122.
3. Budapest, 1133 Budapest, Visegrádi utca 110-112.
4. Budapest, 1139 Budapest, Teve utca 1/a-c
5. Baranya megye, Pécs, 7623 Pécs, Nagy Lajos király útja 3.
6. Bács-Kiskun megye, 6000 Kecskemét, Izsáki út 8.
7. Békés megye, 5600 Békéscsaba, Szabadság tér 11-17.
8. Borsod-Abaúj-Zemplén megye, 3530 Miskolc, Csizmadia köz 1.
9. Csongrád megye, 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1.
10. Csongrád megye, 6741 Szeged, Rákóczi tér 1.
11. Fejér megye, 2400 Dunaújváros, Vasmű út 39.
12. Fejér megye, 8000 Székesfehérvár, Piac tér 10.
13. Győr-Moson-Sopron megye, 9021 Győr, Árpád u 32.
14. Győr-Moson-Sopron megye, 9400 Sopron, Új utca 26.
15. Hajdú-Bihar megye, 4026 Debrecen, Darabos u. 9-11. B épület
16. Heves megye 3300 Eger, Klapka Gy. u. 9.
17. Jász-Nagykun-Szolnok megye, 5000 Szolnok, Kossuth tér 5/a
18. Komárom-Esztergom megye, 2800 Tatabánya, Népház u. 12.
19. Nógrád megye, 3100 Salgótarján, Zemlinszky Rezső út 9.
20. Pest megye, 2700 Cegléd, Kossuth tér 7.
21. Pest megye, 2030 Érd, Budai út 7.
22. Pest megye, 2600 Vác, Dr. Csányi László krt.16.
23. Somogy megye, 7400 Kaposvár, Csokonai u. 3.
24. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, 4400 Nyíregyháza, Hősök tere 3.
25. Tolna megye, 7100 Szekszárd, Garay tér 4-6.
26. Vas megye, 9700 Szombathely, Hunyadi u. 45.
27. Veszprém megye, 8200 Veszprém, Óvári Ferenc út 7.
28. Zala megye, 8800 Nagykanizsa, Fő u. 24.
29. Zala megye, 8900 Zalaegerszeg, Kossuth u. 9-11. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük