KÖTELEZÕ 2010: ÚJ SZABÁLYOK, FOKOZÓDÓ IGÉNYEK — Az online ügyintézés ma már alapelvárás

 

A januártól életbelépő új kilowatt alapú számítási módszer miatt az autósok egy része magasabb, egy másik része viszont alacsonyabb kötelező díjakkal számolhat. A biztosítóválasztási szempontok között az ár mellett már tavaly is megjelent a biztosító tulajdonosi háttere és piaci megítélése. Jelentős az online biztosításkötés és ügyintézés szerepe.

 

A januártól életbelépő új kilowatt alapú számítási módszer miatt az autósok egy része magasabb, egy másik része viszont alacsonyabb kötelező díjakkal számolhat. A biztosítóválasztási szempontok között az ár mellett már tavaly is megjelent a biztosító tulajdonosi háttere és piaci megítélése. Jelentős az online biztosításkötés és ügyintézés szerepe.

Az emberek kiadáscsökkentési igénye általános tendencia, és ez alól a gépjármű-fenntartási költségek sem kivételek. Ezek között a kötelező biztosítás ár szempontjából egy könnyen összehasonlítható szolgáltatás, amit az autósok egy jelentős része évről évre meg is tesz. Az idei kampány ráadásul a szabályozás változása miatt még tovább élénkülhet, hiszen az új számítási módnak köszönhetően díjbeli elmozdulás szinte mindenkinél lesz.

Mi kell az ügyfélnek?

„Felméréseink szerint az autósok jellemzően az éves biztosítási díjuk 10 százalékának megfelelő összegért hajlandóak váltani" – mondja Tóth István, az Union Biztosító igazgatósági tagja. „Ugyanakkor az is tény, hogy amellett, hogy igény van az egyre alacsonyabb díjszabásra, az ügyfelek az elmúlt évek negatív tapasztalatai alapján ma már a biztosító hátterét és piaci megítélését is figyelembe veszik a döntés során. A piac már elérte határait, így korlátozottak azok a lehetőségek, ameddig az árversenyben el lehet menni, nem veszélyeztetve a biztos működést" – teszi hozzá a szakember.

Egyértelmű, hogy a jelenlegi árközpontú megközelítés hosszú távon nem tartható, éppen ezért a hangsúly a szolgáltatások és az ügyfélkiszolgálás irányába tolódik el. Ezzel az ügyfelek is tisztában vannak, és a döntésük során az ár mellett az ügyintézés módja és a kiszolgálás színvonala is szerepet játszik. Az online ügyintézés lehetősége ma már szinte alapelvárás.

Eltolódó hangsúlyok

„Az elmúlt évek általános tendenciája szerint az online ügyintézés egyre nagyobb szerepet kap. Felmérésünk szerint az ügyfelek közel 60 százaléka inkább az online kötési és ügyintézési módot preferálja, szemben a személyes vagy egyéb csatornákkal, ha ezáltal kedvezőbb díjszabást is érvényesíthet." – folytatja Tóth István.  Az egyes online értékesítési csatornák között ugyanakkor jelentős különbségek vannak, és nem minden online csatorna épül valódi direkt értékesítési modellre. Az Union24.hu-n külön online felhasználásra optimalizált termékek a hagyományos értékesítési csatornákon elérhető konstrukciókkal megegyező biztosítási tartalommal, de átalakított struktúrával és más árazással kerülnek piacra. Mivel az online rendszer fenntartási költségei alacsonyabbak, kedvezőbb díjszabás kialakítására van lehetőség.

A felméréséből az is kiderült, hogy az ügyfelek kifejezetten igénylik, hogy minden lehetséges ügyet az interneten keresztül intézhessenek – tehát az adott biztosítás kiválasztásától, a kötésen és a fizetésen át valamennyi kapcsolódó ügyintézési funkció, amely online intézhető, egy felületen legyen elérhető. Az Union24.hu esetében például az online ügyintézés nem áll meg az értékesítésnél – a díjszámítás, a szerződéskötés, a fizetés és a kárbejelentés mellett minden további kapcsolattartás is online történik. A rendszer a regisztráció során létrehozott felhasználói fiókba küldi az ajánlat alapján készített kötvényt, a számlát, a fedezetigazolást és a különböző értesítő leveleket, valamint a különböző adat- és szerződésmódosítások is itt kezdeményezhetők.

 „Tapasztalataink szerint az ügyfelek egyre jobban értik a valódi online biztosítási modell lényegét, és kihasználják az ebből adódó előnyöket. Ráadásul egyre nagyobb igényük van a komplex gépjármű-biztosításokra is. Az Union24.hu rendszere éppen ezért a külön kötelező és casco helyett automatikusan együtt is kalkulál, és a kötelező mellé a casco biztosítást is felajánlja, valamint közlekedési baleset-biztosítási védelmet is javasol" – teszi hozzá Tóth István.

Kampány van, de nem mindenkinek!

Bár a szakemberek abban megegyeznek, hogy az idei kampány igen mozgalmas lesz, a biztosítóváltás lehetősége nem minden autótulajdonos számára lesz érvényes. Tavaly ugyanis a szerződéskötések egységes évfordulóját módosították: az új szabályozás értelmében 2010. január 1-jétõl a szerződésmódosítás dátuma az autó vásárlásának dátumával egyezik meg, a 2010 előtt vásárolt autóknál viszont továbbra is a naptári évvel fordul a kötelező biztosítási szerződés.

Ettől függetlenül nem maradnak le a novemberi kampányban elérhető előnyökről azok az autósok sem, akik január 1-je után vásárolták gépjárművüket. A most novemberben hirdetett díjak és kedvezmények év közben is érvényesek lesznek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.