Fly Balaton SármellékA Balaton régió önkormányzataival, legjelentõsebb turisztikai szolgáltatóival, valamint a Fly Balaton Repülõtér képviselõjével ült ?tárgyalóasztalhoz" július 12-én Siófokon a Magyar Turizmus Zrt. elnöke Dr. Niklai Ákos és a Zrt. vezérigazgatója Dr. Róna Iván, a szakmaiság és partnerség jegyében. Az ötven fõs megbeszélés célja az volt, hogy az indítandó új légi járatok Magyarországra csábítása érdekében létrehozandó Légi Marketing Alap összeállításáról eszmét cseréljenek. A tervek szerint augusztus végéig hozzák létre a Légi Marketing Alapot, mintegy 100 millió forintos nagyságrendben.

Fly Balaton SármellékA Balaton régió önkormányzataival, legjelentõsebb turisztikai szolgáltatóival, valamint a Fly Balaton Repülõtér képviselõjével ült ?tárgyalóasztalhoz" július 12-én Siófokon a Magyar Turizmus Zrt. elnöke Dr. Niklai Ákos és a Zrt. vezérigazgatója Dr. Róna Iván, a szakmaiság és partnerség jegyében. Az ötven fõs megbeszélés célja az volt, hogy az indítandó új légi járatok Magyarországra csábítása érdekében létrehozandó Légi Marketing Alap összeállításáról eszmét cseréljenek. A tervek szerint augusztus végéig hozzák létre a Légi Marketing Alapot, mintegy 100 millió forintos nagyságrendben.

A Magyar Turizmus Zrt. vezetése idén kezdeményezte elõször az úgynevezett Légi Marketing Alap létrehozását tekintettel arra, hogy – az új repülõgép-beszerzéseknek köszönhetõen – a közeljövõben több új légi járat indítására is esély van magyarországi repülõterekre. Ennek feltétele azonban az, hogy a légitársaságok biztosítva lássák az adott járat megfelelõ kapacitás-kihasználtságát. A balatoni önkormányzatok, a szolgáltatók és az MT Zrt. közös álláspontja szerint az új légi járatok elegendõ utaslétszámának biztosításához nélkülözhetetlen a célterület turisztikai népszerûsítésének erõsítése.

A Légi Marketing Alap célja tehát a Magyarország mint turisztikai célterület népszerûsítésére rendelkezésre álló pénzügyi források megsokszorozása azokon a küldõpiacokon, ahonnan az új járatok indítása várható.  

A turisztikai szolgáltatók és stratégiai partnerek bevonásával lebonyolított közös finanszírozású marketingakciók és kampányok nem csak nagyobb jelentõségûek lehetnek a források koncentrálásának köszönhetõen, hanem a konkrét ajánlatok megjelenítése miatt sokkal hatékonyabbak is.

A Magyar Turizmus Zrt. vállalja a Légi Marketing Alap létrehozásának koordinálását és – hasonlóan a sikeres Budapest Winter Invasion kampány esetében megvalósult szakmai összefogáshoz – az együttmûködõ partnerektõl befolyt pénzösszeggel megegyezõ összeggel egészíti ki az Alapot.

Amint az Alap rendelkezésre áll, együttmûködõ partnerek egy Marketingbizottságot hoznak létre, amely meghatározza az összeg konkrét felhasználásának módját, eszközeit és ütemezését.

A konkrét légi járatok népszerûsítéséhez kapcsolódó desztinációs marketingtevékenység a Magyar Turizmus Zrt. külképviseleteinek bevonásával valósul meg.

Az érintett önkormányzatok és szolgáltatók hamarosan újabb megbeszélésen döntenek a kezdeményezésben részt vevõ tagok hozzájárulásának mértékérõl. A 2007. augusztus végéig létrehozandó Légi Marketing Alap felhasználására 2008-ban kerül sor.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük