Nagyszabású bemutató keretében mutatkoztak be a magyar borok Svédországban. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által szervezett rendezvényt kiemelkedő figyelem kísérte volt kiállítói és látogatói oldalról egyaránt. A stockholmi magyar nagykövetségen 2012. október 16-án megrendezett kóstolón 19 kiállító 32 magyar pincészet 129 termékét mutatta be a csaknem 100, kizárólag szakmai körökből érkező vendégnek. A svéd borszakma képviselői (importőrök, sommelier-k, újságírók és az állami monopólium beszerzői) tematikus mesterkurzusokon ismerkedhettek meg Magyarország autentikus terroir boraival, az egyes terroirok jellegzetességeivel, illetve  az egyes borrégiókra jellemző különböző fajtákkal. A kurzusok után sétáló kóstoló következett, ahol a vendégek kötetlen párbeszéd keretében ismerkedhettek a magyar termelőkkel és boraikkal.

Nagyszabású bemutató keretében mutatkoztak be a magyar borok Svédországban. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által szervezett rendezvényt kiemelkedő figyelem kísérte volt kiállítói és látogatói oldalról egyaránt. A stockholmi magyar nagykövetségen 2012. október 16-án megrendezett kóstolón 19 kiállító 32 magyar pincészet 129 termékét mutatta be a csaknem 100, kizárólag szakmai körökből érkező vendégnek. A svéd borszakma képviselői (importőrök, sommelier-k, újságírók és az állami monopólium beszerzői) tematikus mesterkurzusokon ismerkedhettek meg Magyarország autentikus terroir boraival, az egyes terroirok jellegzetességeivel, illetve  az egyes borrégiókra jellemző különböző fajtákkal. A kurzusok után sétáló kóstoló következett, ahol a vendégek kötetlen párbeszéd keretében ismerkedhettek a magyar termelőkkel és boraikkal.

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal kiegészítő jelleggel, exportfejlesztési tevékenysége keretében foglalkozik a magyar borok külpiaci megjelenésének támogatásával. Tevékenységét stratégiai megfontolásokból kevés, de a magyar borok szempontjából fontos piacra összpontosítja, így szerepel a kiemelt célterületek között a skandináv piac is.

A svéd piacon több termelő évek óta jelen van, de piaci jelenlétük az ilyen események kapcsán tovább erősíthető. Az új termelők piacra juttatása mellett fontos cél, hogy az állami monopóliumot rábírjuk, hogy egyre több magyar bort érintő tendert írjanak ki. Erre jó esély van, hiszen a Systembolaget több beszerzővel is jelen volt az eseményen és a termelők visszajelzései alapján komoly tárgyalásokat folytattak a kiállítókkal. A borászatok elmondása alapján az állami monopólium fokozott érdeklődést mutatott a magyar roséborok iránt.

A HITA jövő év elején tovább folytatja skandináv piaci aktivitását, a norvég piacon másodszorra szervez önálló magyar borbemutatót és emellett lehetőséget biztosít a magyar termelőknek, hogy az eddig még érintetlen dán piacon is bemutatkozhassanak.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük