A Magyar Telekom "hello holnap!" adományozási kuratóriuma pénteken kihirdette annak a pályázatnak az eredményét, amelyet áprilisban írt ki civil szervezetek részére szemléletformáló programok megvalósításának támogatására, a "fenntartható tudatformálás" témakörében. A Magyar Telekom összesen 10 millió forintot adományoz a nyertes pályázók programjainak támogatására.

A Magyar Telekom "hello holnap!" adományozási kuratóriuma pénteken kihirdette annak a pályázatnak az eredményét, amelyet áprilisban írt ki civil szervezetek részére szemléletformáló programok megvalósításának támogatására, a "fenntartható tudatformálás" témakörében. A Magyar Telekom összesen 10 millió forintot adományoz a nyertes pályázók programjainak támogatására.

Az eredményhirdetéssel sikeresen lezárult pályázat a "hello holnap!" kezdeményezés és a Fenntarthatósági Média Klub működésének első jelentős eredménye. A pályázat sikerét jelzi a beérkezett értékes pályázatok nagy száma. A "hello holnap!" adományozási kuratórium és a Fenntarthatósági Média Klub tagjaiból álló zsűri alapos megfontolás után a beérkezett 55 pályázat elbírálása alapján a következő civil szervezetek programjainak támogatása mellett döntött:
– Zöld Pók Alapítvány,
– Kortárs Építészeti Központ Alapítvány (KÉK),
– Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete (DUE).

A zsűri értékelése szerint a nyertes pályázatokban bemutatott programok könnyen befogadható módon, szerethetően és hatékonyan érik el a Telekom által kitűzött fenntarthatósági szemléletformáló célokat.

A Zöld Pók Alapítvány olyan közösségi kezdeményezéseket kíván megismertetni a nyilvánossággal, amelyekben egy-egy lakóközösség maga keresett megoldásokat a fenntarthatóság, a szegénység és az együttélés nehézségeinek feloldására. A projekt keretében filmek készülnek három sikeres közösségi kezdeményezésről, amelyek a fenntarthatóságot és a szolidaritást egyszerre helyezik előtérbe (Zselic és Ormánság régiók, Tornanádaska és Rozsály kistelepülések, óbudai "faluház" panel lakótömb). A program partnereinek – köztük az Origónak és a Videának, valamint a helyi médiának – köszönhetően a filmek több százezer háztartásba jutnak el.

A Kortárs Építészeti Központ Alapítvány (KÉK) civil önszerveződés keretében kívánja meghonosítani Budapesten a közösségi kerteket, amelyeknek külföldön évtizedes hagyományai vannak. Az első közösségi kert várhatóan a Nyugati pályaudvar szomszédságában nyílhat meg 2011-ben, és ezzel Közép-Európa legnagyobb közösségi kertje jöhet létre, amely a főváros egyik különleges színfoltja lesz. A program célja 3-5 kert megtervezése és létrehozása. A budapesti közösségi kertek segítik a főváros fejlődését, és illeszkednek az önkormányzatok, a vállalatok és állami szervezetek társadalmi felelősségvállalási programjaihoz.

A DUE programjának célja a fenntartható fejlődés megfogalmazása és értelmezése a legfogékonyabb korosztály, a fiatalok részére, a DUE Médiahálózat kommunikációs csatornái segítségével. A program eredményeként a fenntarthatóság gondolata a fiatalok életformájává válik, és természetes lesz számukra, hogy felelősek a tetteikért. A ifjú véleményformálók – a diák újságírók, rádiósok – intenzív gyakorlati képzésekben vesznek részt, amelyet hivatásos szakemberek vezetnek. A fiatalok fenntartható tudatformálásának eszközei a DUE médiumai: a DUE Tallózó magazin, a DUE Rádió, valamint a DUE online portál és közösségi média.

A beérkezett pályázatok értékelése két szakaszban történt. A Magyar Telekom "hello holnap!" adományozási kuratóriuma az előválogatott és legmagasabb pontszámot elért pályázatokat végső döntésre előterjesztette a Fenntarthatósági Média Klub tagjaiból álló zsűri számára. A pályázat nyerteseiről a végső döntést a Fenntarthatósági Média Klub hozta meg. A sikeres pályázókat személyes találkozó keretében értesíti a vállalat.

A Magyar Telekom 2011 áprilisában írt ki pályázatot civil szervezetek részére szemléletformáló programok megvalósításának támogatására, "fenntartható tudatformálás" témakörben. A pályázat célja a társadalom minél szélesebb körű megismertetése a fenntartható fejlődés elveivel, koncepciójával, gyakorlati megvalósításának lehetőségeivel. A Magyar Telekom pályázatával civil szervezetek szemléletalakító munkáját kívánja támogatni, hogy minél szélesebb körben tudatosuljon a fenntarthatóság mint értékrend, ismertté váljanak a fogyasztás környezeti hatásai, és javuljon a különböző fenntartható fogyasztási alternatívák ismertsége, elérhetősége és használata.

A Fenntarthatósági Média Klub a hazai vezető nyomtatott, elektronikus és online sajtóorgánumokból áll. A Klub tagjai a Magyar Telekom mellett az RTL Klub, a TV2, a Sanoma, a Class FM, a CEMP csoport (Index), az Origo, a Metropol, az Est Media és az Axel Springer. A klubtagok célja, hogy a maguk eszközeivel és csatornáin keresztül egyszerűen, érthető formában, konkrét példákon keresztül mutassák be, hogyan valósíthatjuk meg a fenntarthatóságot a mindennapjainkban, illetve mit tehetünk az élhető jövőért.

A Magyar Telekom Magyarország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként – küldetésével összhangban – elkötelezett a fenntartható fejlődés elve mellett. A 2010 decemberében elindított hello holnap! kezdeményezéssel a Magyar Telekom a fenntarthatóság fogalomkörét érthetően, könnyen befogadható módon szeretné a mindennapok részévé tenni, egyben felhívni a figyelmet arra, hogy az élhető jövő mindannyiunk közös felelőssége.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük