Magyar Turizmus Napra került sor „A víz és a fenntartható fejlődés" vezérgondolata köré szerveződő zaragozai szakvilágkiállítás magyar pavilonjában július 19-20-án, Spanyolországban. A 105 országot felvonultató rendezvényen Magyarország önálló kiállítással vesz részt. A megjelenés összhangban áll a Magyar Turizmus Zrt. 2008-ra meghirdetett Vizek Éve elnevezésű kampányévével.

 

 

Magyar Turizmus Napra került sor „A víz és a fenntartható fejlődés" vezérgondolata köré szerveződő zaragozai szakvilágkiállítás magyar pavilonjában július 19-20-án, Spanyolországban. A 105 országot felvonultató rendezvényen Magyarország önálló kiállítással vesz részt. A megjelenés összhangban áll a Magyar Turizmus Zrt. 2008-ra meghirdetett Vizek Éve elnevezésű kampányévével.

 

Az MT Zrt. a világkiállításra készített kiadvánnyal folyamatosan népszerűsíti a hazai tájakat, a gyógy- és wellnessturizmus kedvelt magyarországi célpontjait. A hétvégi turizmus napon továbbá közönségcsalogató eseményekkel is felhívta a látogatók figyelmét hazánkra. Az öt hete zajló kiállítás magyar pavilonját már több mint 250 ezer látogató kereste fel, a szeptember 14-i zárásig jó esély van arra, hogy számuk, a kezdeti várakozásokat jelentősen meghaladva, elérje akár a félmilliót is.

A Magyar Turizmus Napot sajtótájékoztató keretében Németh József, az MT Zrt. madridi külképviselet-vezetője nyitotta meg, ahol jelen volt Dr. Tóth Gábor madridi magyar nagykövet és felesége, továbbá Gölöncsér József, a magyar pavilon kormányzati biztosa és Végh József, a madridi nagykövetség külgazdasági attaséja is.

A programot Dluhopolszky László karikatúrái színesítették, valamint a Rubik Stúdió munkatársai – Kovács János ügyvezető, Nagy Olivér és Róka Gábor professzionális kockakirakó versenyzők – Rubik-kocka kirakó bemutatót és oktató tanfolyamokat is tartottak. A látogatók kockakirakó tudásukat versenyben is lemérhették, a győztes pedig az MT Zrt. fődíját, egy 2 személyre szóló budapesti wellness hétvégét nyert.

A Magyar Turizmus Napról az országos és regionális napilapok és TV műsorok is beszámoltak. A nagy sajtóvisszhangnak köszönhetően, a Zaragoza városában sétáló magyar résztvevőket a helyi lakosság aláírásokért ostromolta a rendezvényt követően.

A Magyar Pavilonban a látogatók megismerhetik hazánk természetes vizeihez és ásványvíz készleteihez kötődő hagyományait, a Balatont, az Európában egyedülálló hévízi termáltavunkat, budapesti fürdőinket, a Tisza-tavat, valamint a Mátyás király korabeli, esztergomi hidraulikus vízemelő kicsinyített, számítógépes szimulátorral kiegészített mását is.

Az MT Zrt. a világkiállításra külön, a vízkincseinket bemutató 16 oldalas, francia méretű kiadványt készíttetett „Hungary Pearl of the Danube" („Magyarország – Duna gyöngye") címmel. Az angol és spanyol nyelvű kiadvány 15.000, illetve 200.000 példányban kerül terjesztésre.

A Zaragoza Expo 2008 szakvilágkiállítás (www.zaragozaexpo2008.es ) megkülönböztetett figyelmet szentel bizonyos témáknak. Ezek közül Magyarország szempontjából különös jelentőségű „A víz az életért", „A víz, oktatás és kultúra", valamint „A víz és egészség" problematikája. A tematika szorosan kapcsolódik az ENSZ döntése értelmében 2005 és 2015 között zajló „A víz az életért" évtizede programhoz.

A kiállításon való aktív, sokszínű részvétel segíti a Magyarországról kialakult pozitív kép erősítését, a hazánk iránti érdeklődés és az utazási vágy felkeltését. Mindez összhangban áll a Magyar Turizmus Zrt. „2008 – a Vizek Éve" elnevezésű programjával, amely az egészségturizmus hódolóira fókuszál.

A Zaragoza Expo júniusi megnyitója óta a szervezők 4 millió belépőt adtak el. A magyar pavilont eddig több mint 250 ezren keresték fel, a látogatók 85%-a Spanyol-, a maradék 2/3 része egyéb európai, 1/3 részük pedig ázsiai országból származott. A várakozások szerint az Expo végéig a magyar pavilon látogatóinak száma meg fogja haladni az 500 ezret.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük