A Magyar Turizmus Zrt. 22 országban működő 24 külképviseletének vezetői október 13. és 18. között Magyarországon tartózkodnak, a hagyományos őszi külképviselői értekezlet alkalmából. Az idei tervek és elvárások egyeztetése mellett a külképviselők workshopon is részt vesznek, amelyen a hazai turisztikai szolgáltatókkal, illetve szakmai szervezetekkel folytatnak megbeszéléseket. Az értekezletek és szakmai találkozók mellett a külképviselők tanulmányút keretében megismerkedhetnek az Észak-Magyarország turisztikai régió turisztikai kínálatának újdonságaival is.

 

A Magyar Turizmus Zrt. 22 országban működő 24 külképviseletének vezetői október 13. és 18. között Magyarországon tartózkodnak, a hagyományos őszi külképviselői értekezlet alkalmából. Az idei tervek és elvárások egyeztetése mellett a külképviselők workshopon is részt vesznek, amelyen a hazai turisztikai szolgáltatókkal, illetve szakmai szervezetekkel folytatnak megbeszéléseket. Az értekezletek és szakmai találkozók mellett a külképviselők tanulmányút keretében megismerkedhetnek az Észak-Magyarország turisztikai régió turisztikai kínálatának újdonságaival is.

A nemzeti turisztikai marketingszervezet 24 külképviseletének vezetőit október 13-án reggel a Magyar Turizmus Zrt. Igazgatóságának elnöke, Dr. Niklai Ákos, és Dr. Rusznák Imre, az MT Zrt. Felügyelő Bizottságának elnöke köszöntötte. Ezt követően Dr. Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója értékelte a külképviseletek 2008. évi eddigi tevékenységét, és ismertette a menedzsment jövőre vonatkozó elvárásait.

Az első nap délutánján a külképviselők munkamegbeszéléseken vettek részt, amelyeken az MT Zrt. érintett vezetői adtak tájékoztatást a külképviseletek hatékony működéséhez szükséges operatív tudnivalókról, a megújult Budapest Winter Invitation kampányról, az őszi-téli időszakban a szomszédos országokban megvalósuló akciókról, a jövő évi marketingtervről, a V4 együttműködésről és a Légi Marketing Alap eredményeiről.

A külképviselők beszámoltak továbbá a legsikeresebb 2008. évi akcióikról és megbeszélték azt is, hogy a nemzetközi pénzügyi válság milyen hatást gyakorol az adott piacokra. Ezzel kapcsolatban elemezték, hogy a jelenlegi helyzetben mi a teendő, milyen szempontokat szükséges figyelembe venni a 2009. évi marketingterv készítésénél.

A belső munkamegbeszéléseket követően Dr. Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára köszöntötte a résztvevőket, majd Szűcs Balázs, az MT Zrt. marketingigazgatója tartott előadást a marketing területén érvényesülő új kihívásokról, eszközökről és trendekről.

A szakmaiság és partnerség jegyében az MT Zrt. stratégiai partnereket is meghívott az eseményre. Ennek keretében Nemes Anikó, a Malév Zrt. kereskedelmi vezérigazgató-helyettese, a MALÉV járatforgalmában és egyéb területeken történt változásokat és ezeknek a turisztikai küldőpiacainkra gyakorolt hatásait ismertette. A 2009. évi Kulturális Turizmus Évében folytatandó együttműködés jegyében Dr. Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója az Intézmény 2009. évi jelentős rendezvényeit, kiállításait mutatta be. Rubovszky Rita, a Hungarofest Nemzetközi Rendezvényszervező Kht. ügyvezető igazgatója szintén a Kulturális Turizmus Évéhez kapcsolódva azt vázolta fel, hogy miként csatlakozhatnak az MT Zrt. külképviseletei az olyan jelentős jövő évi kulturális rendezvényekhez, mint a Páneurópai Piknik, az Amerikai-Magyar Kulturális Évad, vagy a Japánban megrendezésre kerülő Magyar Évad. A jövő év előkészítését segítő tájékoztatók sorából nem maradhatott ki az Európa Kulturális Fővárosa projekt sem: Rúzsa Csaba, a „Pécs 2010 – Európa Kulturális Fővárosa" projekt ügyvezető igazgatója az EKF program folyamatban lévő fejlesztéseiről, a várható programokról, valamint az együttműködés lehetséges területeiről számolt be.

Október 14-én az MT Zrt. Regionális Marketing Igazgatóságainak/Regionális Turisztikai Projekt Irodáinak és Termék Csoportjának munkatársaival, valamint a hazai turisztikai szolgáltatókkal találkoznak a külképviselők. A szolgáltatók az adott piacon történő együttműködési lehetőségeket vitatják meg a szakmai találkozón.

Október 15-én a külképviselők részt vesznek a SYMA Csarnokban megrendezendő VI. Business Travel Show-n.

A külképviselők a féléves értekezleteik során mindig megismerkednek egy-egy turisztikai régió újdonságaival, ezúttal az észak-magyarországi régióba kirándulnak. Az október 16-án induló kétnapos tanulmányút alatt ellátogatnak többek között Egerbe, ahol az egri Tourinform vezetője mutatja be a város kínálatának új elemeit. Bükkszentkereszten a magyar gyógyfüvek szakértője, Szabó Gyuri bácsi, „a füves ember" kóstolót és előadást is tart a résztvevőknek. Miskolc újdonságainak – például az úgynevezett Lézerpont Látványtár kiállításainak – megtekintése után, Miskolctapolca nevezetes barlangfürdőjének szolgáltatásaival is megismerkednek a külképviselők. Másnap Tokajban és Tolcsván, híres pincészetek kitűnő borait kóstolhatják meg, majd megtekintik a Mádi Zsinagógát és Tarcal nevezetességeit. A tanulmányút végén a résztvevők megismerkedhetnek a Sárospataki Vár, Újbástya rendezvénycentrumával.

A következő külképviselői értekezletre 2009 tavaszán kerül sor.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük