A városi legendák szerint a válság kitörése óta az alkoholfogyasztás világszerte felfutott. A magyar cégstatisztikák ezt nem támasztják alá, idén ugyanis 40 százalékkal több italkereskedelmi cég ment tönkre, mint egy évvel korábban – derül ki az Opten céginformációs szolgáltató adataiból. Lehet, hogy többet iszunk, de akkor a feketén forgalmazott vagy az olcsó italok fogynak – állítják az Optennél.

A városi legendák szerint a válság kitörése óta az alkoholfogyasztás világszerte felfutott. A magyar cégstatisztikák ezt nem támasztják alá, idén ugyanis 40 százalékkal több italkereskedelmi cég ment tönkre, mint egy évvel korábban – derül ki az Opten céginformációs szolgáltató adataiból. Lehet, hogy többet iszunk, de akkor a feketén forgalmazott vagy az olcsó italok fogynak – állítják az Optennél.

 

   A válságban jól fogy az alkohol – vélték világszerte sokan, a magyar cégstatisztikákon mégis az látszik, hogy italkereskedelemben lényegesen több céggel szemben indult felszámolási eljárás, mint egy évvel korábban. A ma működő 11 600 italkereskedelemmel főtevékenységként foglalkozó cégből tavaly 323 céggel szemben indítottak felszámolási eljárást a hitelezők, idén viszont már 450 társaság jutott hasonló sorsra.

Az adatok még nem véglegesek, hiszen felszámolásokat és végelszámolásokat a két ünnep között is közzétehet a cégbíróság, de nem valószínű, hogy éppen karácsony és különösen szilveszter környékén menjen tönkre olyan sok italkereskedő, hogy az érdemben befolyásolná a statisztikákat.

„Ez csaknem 40 százalékos növekedés 2008-hoz képest, vagyis az ágazat mutatói gyorsabban romlanak, mint akár az építőiparé" – hívja fel a figyelmet a szektor problémáira Csorbai Hajnalka, az Opten stratégiai igazgatója. Az igazgató nem kívánta kommentálni azt a vélekedést, hogy a válságos időkben több bódító hatású ital fogy, mint a békeévekben. „A mi adatainkkal ez a következtetés nem támasztható alá, de nem is cáfolható" – mondja az igazgató.

Szerinte elképzelhető ugyan, hogy több alkohol fogy a szokásosnál, de akkor a fogyasztás a feketén forgalmazott italok vagy egyszerűen az olcsóbb, nem márkás termékek irányába tolódott el, amin eleve kisebb a profit, mint a márkás italokon.

A végelszámolások száma az ágazatban a más tevékenységet folytató cégekhez hasonlóan alakult: idén a tavalyinál 23 százalékkal több, összesen 357 cég bezárásáról döntöttek a tulajdonosok. Az új cégek alapításában ugyanakkor nem tükröződik a válság hatása az ágazatban: tavaly és idén is mintegy 1000 új céget jegyeztek be, miközben ennél 100-150-nel kevesebbet töröltek a nyilvántartásokból.

http://www.opten.hu/ 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük