A Kirowski és a GfK Hungária kezdeményezésére, „Marketing- és kommunikációs stratégiák lassuló gazdaságban" címmel műhelybeszélgetést szervezett október harmincadikán a Magyar Fogyasztói Platform. A neves szakemberek többek között arra is rávilágítottak, mennyire fontos az előrelátó marketingstratégia gazdasági recesszió idején továbbá, hogy a fogyasztók alaposabb megismerése jelentheti az egyik megoldást a piaci pozíció megőrzésére.

A Kirowski és a GfK Hungária kezdeményezésére, „Marketing- és kommunikációs stratégiák lassuló gazdaságban" címmel műhelybeszélgetést szervezett október harmincadikán a Magyar Fogyasztói Platform. A neves szakemberek többek között arra is rávilágítottak, mennyire fontos az előrelátó marketingstratégia gazdasági recesszió idején továbbá, hogy a fogyasztók alaposabb megismerése jelentheti az egyik megoldást a piaci pozíció megőrzésére.

 

   A Magyar Telekom Székházban megrendezett zártkörű Műhelybeszélgetést azzal a céllal hívták életre a szervezők, hogy egyrészt bemutassák a maihoz hasonló helyzetben korábban született nemzetközi gyakorlatokat, másrészt megismertessék a résztvevőket azzal, milyen stratégiákat követnek egyes szektorok fontos hazai szereplői.

Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója, vitaindítójában hangsúlyozta, hogy jelen helyzetben alapvető fontossággal bír a tisztán látás. Meglátása szerint nem vonhatunk egyértelmű párhuzamot az 1929-33-as válság történéseivel, hiszen hazánk hasonló problémákkal küzdött már a '90-es évek elején is, amikor a lakosság fogyasztása közel 6 százalékkal esett vissza. A kereskedelem terén mindössze a 2006-ban elindult negatív tendencia továbbfolytatódásáról van szó, ám a fogyasztás radikális visszafogásától nem tart a szakember. A válságként emlegetett jelenséggel kapcsolatos legfőbb kérdés szerinte annak időbeli kiterjedése, hiszen az elhúzódó recesszió a fogyasztást alapvetően nem befolyásolja, az új helyzethez akár egy éven belül képes alkalmazkodni a fogyasztó.

Megállapítható, hogy a gazdaság lelassulása nem jár irányváltással a marketing területén, hanem várhatóan az eddigi trendek fognak felerősödni. Ennek következtében, meglátásom szerint a digitális marketingre semmiképpen sem lesz negatív hatással a jelenlegi helyzet – mondta Novák Péter, a Kirowski ügyvezető és a rendezvény egyik ötletgazdája.

A Magyar Fogyasztó Platform mindig örömmel áll olyan új kezdeményezések mellé, melyek azonnal hasznosítható gyakorlati útmutatást adnak. Úgy gondolom, a mai gazdasági helyzetben még jobban felértékelődik a fogyasztó megismerésének gondolata. Az erősödő versenyben csak biztos információk birtokában tarthatjuk meg a piacon eddig megszerzett pozíciónkat – hangsúlyozta Iglódi Csaba, a Magyar Fogyasztó Platform elnöke.

Berács József, a Corvinus Egyetem tanára szerint a proaktív marketingstratégiára képes vállalatok számára pánikra recesszióban sincs semmi ok. Jelenleg az okokat nézve, elsősorban pénzügyi válságról beszélhetünk, mely a kormány felelős döntéseinek következtében, várhatóan mérsékelten gyűrűzik be a reálgazdaságba.

A piackutató szakmát két további felsővezető is képviselte a rendezvényen. Duránszkai Gábor, a TNS ügyvezető igazgatója, a reklámköltések alakulásáról, míg Gulyás János, a Szonda-Ipsos vezérigazgatója egy, a fogyasztók körében végzett friss kutatásukról számolt be, mely mélységeiben vizsgálta a gazdasági helyzethez való viszonyunkat.

A lakosság szerint hatással lesz Magyarországra a jelenlegi gazdasági helyzet, melyet inkább hosszú hideg télként aposztrofálnak, mintsem katasztrófaként. Bevallásuk szerint csökkenteni fogják fogyasztásukat, illetve várhatóan elhalasztják a nagyobb összegeket igénylő beruházásokat – hangsúlyozta Gulyás.

Nem számít visszaesésre Simon András, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatója, aki az infokommunikációs ágazat képviseletében a szektor lehetőségeiről beszélt. A korszerű telekommunikációs és IT alkalmazások költségtakarékos megoldásokat kínálnak a vállalatoknak, és ezzel segíthetnek a gazdasági recesszió hatásainak kivédésében.

A jövőt sok minden befolyásolhatja, de az megállapítható, hogy a jelenlegi helyzetben rendkívüli módon felértékelődik az elemzők munkája, hiszen ők azok, akik irányt tudnak mutatni. Abban ugyanakkor bizonyosak lehetünk, hogy a bankok ügyfelei a megbízhatóságot minden eddiginél fontosabbnak ítélik – fogalmazott Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketingigazgatója.

Több hozzászóló is kiemelte mennyire fontos, hogy a jelenlegi helyzetben ne csökkenjen a vállalatok kommunikációjának intenzitása, esetenként a marketing költségek átcsoportosítása lenne fontosabb, így például a sokkal költségesebb ATL kommunikáció szerepét átveheti az intenzívebb PR és BTL kommunikáció

http://www.magyarfogyaszto.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük