Matematika

Sokan utálták a matematikát diák korukban. Mert a matek, ahogy tanítják, semmi kapcsolatot nem mutat az élettel, a mindennapokkal. Legyünk őszinték, kinek kellett felnőtt korában a Thalész, vagy a Pitagorasz tétel? Ráadásul most néztem át egy új matematikai tankönyvet. Tele van hibával és hiányzik belőle a lényeg. Bebizonyítom.

Sokan utálták a matematikát diák korukban. Mert a matek, ahogy tanítják, semmi kapcsolatot nem mutat az élettel, a mindennapokkal. Legyünk őszinték, kinek kellett felnőtt korában a Thalész, vagy a Pitagorasz tétel? Ráadásul most néztem át egy új matematikai tankönyvet. Tele van hibával és hiányzik belőle a lényeg. Bebizonyítom.

   A kamatos kamat számítás egész fejezete téves, nem veszi figyelembe a törvény által előírt 15 %-os kamatadót.

   A hányados nem azt jelenti, hogy a bank pontosan ismeri, hány adósa van és ebből mennyi a behajthatatlan követelés.

   A rendszerváltás után huszonhat évvel már nem szabadna kommutatív törvénynek nevezni az A+B=B+A kifejezést. Helyette ajánlom a kapitatív törvényt.

   Az abszolút érték meghatározáshoz tartozik egy másik jelentés is. Minden ember saját gondolatvilága abszolút helyes. A többi emberé hamis, téveszme, értéktelen lom.

   Egy fontos függvény kimaradt a könyvből. A választási függvény. A választás napján a polgármester függ a választóktól, utána öt évig a választók függenek a polgármestertől.

   A logaritmusról sokan azt gondolhatják, hogy lóg a ritmus. Vagyis a rockkoncert utáni vastapsnál egyesek kiesnek a ritmusból.

   A képzetes számokra vonatkozó szabályok közé fel kell venni a kényszerképzetes szabályt. Amely szerint a minimálbérből meg lehet élni Magyarországon.

   A térfogat levezetésénél meg kell említeni, hogy a mozgássérültek részére fenntartott parkolóhelyeket keresztben elfoglaló luxusautó térfogata nem a helyes megoldás.

   Az egyismeretlenes egyenlet úgy is felfogható, hogy egy ismeretlenről nem lehet tudni, honnan származik a vagyona.

   Sok diák félreérti a rombuszt. Megemlítendő, hogy nem egy menet közben kiégett városi autóbuszról van szó.

   A matematika órán kialakuló egyenlőtlenség azt jelenti, hogy más a tanár és más a tanuló mozgástere.

   A gúla (piramis) oktatásakor fel kell világosítani a tanulókat a piramisjáték káros hatásáról és büntetőjogi következményeiről.

   A határérték a nyilvánosság előtt elhangzó kijelentés, minősítés kritikus pontja. Ezen túl következik a rágalmazás, becsületsértés, per, jogerős ítélet, kemény pénzbüntetés.

   A kombinatorika egy találgatással foglalkozó tudományág. Pl. milyen  matematika tételt kapok az emelt szintű érettségi alkalmából?

   A reciprok jelentése ellenkező, megfordított érték. Vagyonbevallásnál a rokonok nevére átírt vagyon reciproka a bevallott vagyon.

   Bár a hírtétel az újságírói etika szabálya lenne, mégis a matematika órán kell megtanítani, hogy ha egy eseményről senki nem tudósít (T=0), akkor az nincs is.

   A menekültek számával, útvonalával, elosztásával kapcsolatos szöveges egyenletnél fel kell tüntetni, hogy valós megoldása nincs.

   A tört a történész szó rövidítése. Egykor történelemmel foglalkozó tudós. Ma a múltat megváltoztató varázsló. Létezik áltört is.

Láng Róbert

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.