A tavalyi évben 5,8%-al több személyautót helyeztek forgalomba hazánkban, mint 2012-ben, ez kicsivel több, mint 56 000 járművet jelentett. Az értékesítés motorja még mindig a cégautó, a forgalomba helyezett gépkocsik mintegy 70%-a vállalati flottába került, habár a flottafinanszírozási szerződések száma csökkent. Mindemellett az idén 20 éves LeasePlan Hungária Zrt. 2013 első felére vonatkozó elemzéséből az is kiderült, hogy egyre több kis- és közepes méretű vállalat szervezi ki cégautó parkját.

A tavalyi évben 5,8%-al több személyautót helyeztek forgalomba hazánkban, mint 2012-ben, ez kicsivel több, mint 56 000 járművet jelentett. Az értékesítés motorja még mindig a cégautó, a forgalomba helyezett gépkocsik mintegy 70%-a vállalati flottába került, habár a flottafinanszírozási szerződések száma csökkent. Mindemellett az idén 20 éves LeasePlan Hungária Zrt. 2013 első felére vonatkozó elemzéséből az is kiderült, hogy egyre több kis- és közepes méretű vállalat szervezi ki cégautó parkját.

Magyarországon 2013-ban több mint 56 000 személyautót helyeztek forgalomba, ez 5,8%-os emelkedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A hazánkban értékesített személyautók 70,2%-a flottaautóként került forgalomba. A Lízingszövetség adatai szerint a 2013-ban kötött flottafinanszírozási szerződések száma 14%-kal, míg a finanszírozott összeg 17 %-kal csökkent. Ám még így is minden 6. hazai új autó, és ezen belül minden 5. céges autó flottafinanszírozással kel el. A portfólió mérete ennek ellenére 10 %-kal bővült, ezt az átlagos futamidő növekedése magyarázza.

 „A különböző iparági szabályzások – mint például a mindenki által transzparens változásokat előidéző dohányipari disztribúció -, valamint a 2013-as adózási változások újabb negatív hullámot eredményeztek a piacon. Nagyon sok szektorban voltak komoly szervezeti átalakulások, leépítések, illetve új flottapolitikák léptek életbe, ez pedig komoly flottaméret csökkenésekkel is együtt jártak. Emellett az ismét bizonytalanná vált környezetben sokan a 2010-es és a 2011-es évhez hasonlóan szerződést hosszabbítottak, ezzel is csökkentve költségeiket, illetve halasztották a következő hosszú távú beruházásokkal kapcsolatos döntésüket" – beszél a futamidő növekedésének okairól Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója. „Bár kevesebb új gépjárművet finanszíroztunk, partnereink között egyre több a kis- és közepes méretű vállalat. Érdekes adat továbbá, hogy míg két évvel ezelőtt az autóparkunk legnagyobb része középkategóriás járművekből állt, a tavalyi évben egyre fokozottabb igény mutatkozott a felsőkategóriás modellek és a haszongépjárművek iránt" – teszi hozzá a szakember.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük