DollárkulcsA nyugati üzleti szereplõk nem készültek fel a fejlõdõ országok világgazdaságra gyakorolt hatására – derült ki a BT (korábban British Telecom) nagyszabású, nemzetközi kutatásából.

 

  DollárkulcsA nyugati üzleti szereplõk nem készültek fel a fejlõdõ országok világgazdaságra gyakorolt hatására – derült ki a BT (korábban British Telecom) nagyszabású, nemzetközi kutatásából.

 

Míg az amerikai, brit, francia és német nagyvállalatok vezetõinek többsége (64 százaléka) egyetért azzal, hogy a fejlõdõ országok jelentõsen átalakítják a nemzetközi üzleti életet, sokan közülük meghökkentõen tájékozatlanok a témában.

Bár többségük (61 százalékuk) szerint az üzleti siker szempontjából kulcsfontosságú Brazília, Ororszország, India, Kína és Dél-Afrika (angol rövidítéssel az ún. BRICS-országok) kiszámítható fejlõdése, 88 százalékuk képtelen megnevezni Brazília pénznemét, 14 százalékuk szerint pedig Oroszország fõ terméke a vodka.

A BT megrendelésére készült felmérés során 800 amerikai, brit, német és francia vállalatvezetõt kérdeztek a BRICS-országokkal kapcsolatban. A válaszadók 72 százaléka szerint a ?fejlett világ" vállalatai technológiai értelemben jobban felkészültek a globális gazdaság támasztotta kihívások kezelésére.

?A kutatás szerint aggasztóan keveset tudunk a fejlõdõ országokról. Kevesen ismerik fel, hogy a BRICS-országok technológiai értelemben már utolérték a ?fejlett világot". Ennek egyik fõ oka, hogy az új, együttmûködésen alapuló technológiákat rendkívül gyorsan készek bevezetni, sokszor megelõzve az amerikai és európai vetélytársaikat is – kommentálta a kutatás eredményeit Francois Barrault, a BT Global Services ügyvezetõ igazgatója. – Ma már nem az a kérdés, hogy elég fejlett-e a BRICS-országok információs infrastruktúrája, hanem hogy lemarad-e a ?fejlett világ" a technológiai versenyben."

Bár a válaszadók 80 százaléka egyetért ugyan azzal, hogy az informatikai és telekommunikációs hálózat megfelelõ ahhoz, hogy hatékony együttmûködés alakuljon ki a BRICS-országokkal, az adatbiztonságot illetõen komoly kételyeket hangoztattak. További együttmûködést nehezítõ tényezõk között említették az üzleti élet átpolitizáltságát és a törvényi szabályozás visszásságait.

További érdekes eredmények

–         A válaszadók 35 százaléka nem tudta megnevezni Oroszország, 55 százaléka India, és 65 százaléka Dél-Afrika pénznemét.

–         A cégvezetõk Indiát (30 százalék) és Kínát (23 százalék) tartják a leginkább vállalkozásbarát országnak. Oroszország az utolsó helyen végzett.

–         Az ipari szektor vállalatai ismerték fel leginkább az együttmûködés elõnyeit: 82 százalékuk már létesített üzleti kapcsolatot valamelyik BRICS-országgal.

–         A pénzügyi és egyéb szolgáltató vállalatok 51 százaléka aktív a BRICS-országokban. A BRICS-országok gazdasága kiváló terep a szolgáltató vállalatoknak, hogy a nyugaton kifejlesztett technikákat és tudást gyorsan fejlõdõ gazdasági-társadalmi modelleken teszteljék.

–         Csupán néhány kormányzati, non-profit, oktatási és egészségügyi vállalat van jelen a BRICS-országokban.

–        A BRICS-országokban az évi 1 milliárd dollár árbevételt elérõ nagyvállalatok a legaktívabbak. A globalizálódó gazdaság ezeket a nagyvállalatokat kényszeríti leginkább arra, hogy új piacokat keressenek és csökkentsék a munkaerõ-költségeket.

A teljes BRICS-jelentés letölthetõ a http://www.bt.com/  honlapról.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük