Megjelent a K&H Csoport 2008-as fenntarthatósági jelentése
7 perc olvasásImmár harmadik alkalommal jelentette meg a K&H Csoport fenntarthatósági jelentését. A 2008-as eredményekből kiderül, hogy Magyarország második legnagyobb pénzintézete továbbra is kiemelten kezeli a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos irányelveit, hiszen hosszú távra fogalmazta meg céljait. A K&H CSR tevékenysége a gyermekegészségügy, a környezetvédelem, a sport, valamint a vonzó munkahely kialakítása köré épül, mely nagymértékben hozzájárul, hogy a társadalom tagjai a jövőben is teljes életet élhessenek.
Immár harmadik alkalommal jelentette meg a K&H Csoport fenntarthatósági jelentését. A 2008-as eredményekből kiderül, hogy Magyarország második legnagyobb pénzintézete továbbra is kiemelten kezeli a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos irányelveit, hiszen hosszú távra fogalmazta meg céljait. A K&H CSR tevékenysége a gyermekegészségügy, a környezetvédelem, a sport, valamint a vonzó munkahely kialakítása köré épül, mely nagymértékben hozzájárul, hogy a társadalom tagjai a jövőben is teljes életet élhessenek.
Marko Vojlc, a K&H Csoport vezérigazgatója a jelentést bemutató sajtótájékoztatón 2009 június 4-én elmondta: „A K&H CSR stratégiája és annak gyakorlati megvalósítása kiemelt helyet foglal el a Csoport életében. A gazdasági válság ellenére a K&H tovább folytatja CSR tevékenységét, melynek eredményei hosszútávon jelentkeznek, ahogy a K&H is hosszútávon kötelezte el magát Magyarország mellett. A válság néhány éven belül véget ér, akik most feladják eddig elért eredményeiket a CSR területén, azoknak sokkal nehezebb lesz újra felépíteni stratégiájukat, elindulni új utakon."
A 2008-as eredményeket tartalmazó fenntarthatósági jelentés a GRI Tartalmi Index alapján készült, az évente megjelenő jelentések így összehasonlíthatók. A K&H Csoport változatlanul négy kiemelt területre koncentrálja erőforrásait, továbbra is középpontban a környezetvédelem, a sport, a gyermekegészségügy és a vonzó munkahely kialakítása, mellyel hozzájárul, hogy a társadalom tagjai a jövőben is teljes életet élhessenek.
Környezetvédelem:
Bár a K&H alaptevékenysége szerint nem tartozik a kiemelten környezetterhelő vállalatok közé, mégis fontos számára, hogy aktívan tegyen a környezetvédelem területén. Az Európai Energiabajnokság 2007-2008-as fordulójában második helyezést ért el azzal, hogy központi irodáiban az előző év azonos időszakához képest 18,7 százalékkal csökkentette az energiafelhasználást. Tavaly teljes flottáját környezetkímélő autókra cserélte, 470 dízelüzemű autót szerzett be. Kiemelkedő eredményt ért el az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében, 3043 tonnával kevesebb káros anyag került a légtérbe, mint 2007-ben. Két újonnan nyitott „zöld fiókjában" pedig egyáltalán nem használ fosszilis energiahordozókat.
A múlt év egyik jelentős döntése volt, hogy a K&H elhatározta, új irodaházba költözteti a Csoportot. Az irodaház építése a tervek szerint ebben az évben kezdődik, és minden környezetvédelmi igényt kielégít majd. Sőt, a modern munkahely összes kritériumának megfelelő munkakörülményeket biztosít több ezer munkatársnak.
Gyermekegészségügy:
A K&H gyógyvarázs program nagyban hozzájárul az orvosok gyógyító munkájához, hiszen okos döntéseket csak megfelelő feltételek és körülmények között lehet hozni. 2008-ban, a jubileumi ötödik évben extra segítséget tudott a K&H nyújtani, mert a megpályázható 25 millió forint támogatást megtoldotta plusz 25 millió forinttal, melyből a frissen beszerzett műszerek 1 éves biztosítási díját fedezte. A zsűri 87 pályázó intézmény közül választotta ki a 7 nyertest.
A program részeként a munkatársak 2008-ban 420 ezer forintot ajánlottak fel a karácsonyi vacsorához biztosított munkáltatói hozzájárulásból. A hagyományos családi napra pedig közel 1000 használt könyvet, játékot hoztak, melyeket 8 intézmény között osztottak el.
A K&H 2008-ban tovább folytatta kártyaprogramját. Minden 1000 forint értékű K&H Mastercard bankkártyás vásárlás után saját bevételéből 1 forintot tett félre a gyermekek gyógyítására. Az így összegyűlt közel 12,5 millió forint további műszervásárlást jelentett 3 kórháznak.
2008-ban az egy- és kétforintos érmék készpénzforgalomból való kivonásakor a K&H úgy döntött, hogy az aprópénzek gyűjtésével a gyermekek gyógyítását támogatják. Az összegyűlt közel 13,7 millió forintból rekordösszegű műszertámogatást adhatott a K&H gyógyvarázs program a Heim Pál Gyermekkórháznak.
Sport:
A K&H a Magyar Olimpiai Bizottságot és a Magyar Paralimpiai Bizottságot támogatva a Magyar Olimpiai Csapat és a Magyar Paralimpiai Csapat bankja megtisztelő címmel büszkélkedhet. A sportolók egyéni felkészülésének támogatására minden 1000 forint értékű K&H Visa Classic kártyás vásárlás után 1 forintot különített el saját bevételéből. Az így összegyűlt 6 millió forintot félévente 2-2 olimpikonnak és 1-1 paralimpikonnak ajánlotta fel.
A K&H ismét megtartotta a K&H olimpiai futónapokat 5 megyeszékhelyen, közel 20 000 résztvevővel, valamint a maratonváltót több mint 1000 csapattal, és az éjszakai nyárbúcsúztató futóversenyt 3400 indulóval. A 26 000 résztvevőből 204 K&H dolgozó volt, akiknek a megtett kilométerei után összesen 500 000 forinttal támogatta a K&H Gerebics Roland sportlövőt.
Vonzó munkahely kialakítása:
A K&H a dolgozókat folyamatosan képzi, támogatja a tudatos karriertervezést. 2008-ban 36 488 munkanapnyi szakmai képzést, illetve készségfejlesztő és vezetői programot tartott Csoport szinten. Ez 5406 nappal több, mint az előző évben. A főként szakmai képzések és készségfejlesztő tréningek összértéke meghaladta a 680 millió forintot, mely közel 10 százalékkal több, mint 2007-ben.
2007- ben elindított „welcome back" program folytatódott 2008-ban is. A program a tartós távollétben lévő, kisgyermeküket nevelő édesanyák újbóli munkába állását támogatja. A kitűzött célokat jóval felülteljesítve, 2008- ban 130-ból 100 kismama kezdett újra dolgozni.
A K&H Csoport saját profiljában is megjelennek a fenntarthatósági irányelvek. A K&H öko alap, a K&H gyógyvarázs egészség alap és a K&H társadalmilag felelős alap úgy törekszik kiemelkedő részvénypiaci teljesítmény elérésére, hogy olyan vállalatok eredményeiből kínál részesedést, amelyek tevékenységüket ötvözik szociális, etikai és környezetvédelmi kritériumokkal.
Év végére közel 200 ezer lakossági K&H ügyfél használta a népszerű, könnyen kezelhető e-bank szolgáltatást, így megduplázódott a 2007-es felhasználói tábor. Újdonságnak számít a felhasználóbarát e-zóna terminál, mely 18 bankfiókban könnyíti meg a banki ügyintézést.
A K&H beszerzési politikájának sarokpontja, hogy csak olyan vállalkozó partnerekkel dolgozik együtt, amelyek pozitív együttműködési készségükkel, minőségi munkájukkal, a határidők pontos teljesítésével hozzájárulnak a K&H Csoport céljainak megvalósításához. 2008-ban 5694 aktív szállítója volt a K&H-nak, ez 1018 partnerrel több, mint előző évben.
A K&H számos díjat nyert 2008-ban is. Beválasztották a Magyar PR Szövetség CSR Best Practice 2007 kiadványába, a 2007-2008-as Energiabajnokságon pedig második helyezést ért el. 2008-ban a The Banker magazin a K&H-nak ítélte „Az év bankja Magyarországon" megtisztelő címet, a Mastercard által meghirdetett versenyen pedig megkapta „Az év leginnovatívabb bankja" kategória első díját, de kiemelkedő értékkel bír a Bronz Effie is.