Megjelent a Borkiválóságok Könyve 2016. harmadik kötete, amely az évvégi ünnepekre hangolódva a hazai aszú- és pezsgőkiválóságokat sorakoztatja fel.

Megjelent a Borkiválóságok Könyve 2016. harmadik kötete, amely az évvégi ünnepekre hangolódva a hazai aszú- és pezsgőkiválóságokat sorakoztatja fel.

A kiváló aszúkat, pezsgőket többnyire az év végén, az ünnepek tájékán fogyasztjuk, ezért a könyv megjelenését is erre az időszakra időzítettük – mondta Kiss Eliza az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában. A kiemelt borágazati feladatokért felelős miniszteri biztos arról is beszélt, hogy a tokaji aszút újrapozícionálták az elmúlt három évben. A termékek stílusa, elkészítése, technológiája jelentősen megváltozott a korábbiakhoz képest, ami jóval strukturáltabb, frissebb, picit gyümölcsösebb aszúkat eredményezett. Ennek köszönhetően az italok könnyebben ihatóak, jobban alkalmazkodnak a gasztronómiai vonalakhoz – tette hozzá. „Ebben állunk a legjobban, és erre kell építeni a magyar bor hírét"- szögezte le a miniszteri biztos.

A kiadvány a fehér- és rozéborokat, illetve a vörösborokat bemutató kötetekhez hasonlóan a Földművelésügyi Minisztérium gondozásában látott napvilágot. A program három évvel ezelőtt indult el, hét kötet jelent meg eddig, amelyekkel elsősorban kiállításokon és jelentősebb szakmai rendezvényeken lehet találkozni.

A Nemzeti Borkiválósági Program alapgondolata az volt, hogy létrehozzon egy olyan országos bormustrát, amely képes az egész országra kiterjedően, borvidékeket, szőlőfajtákat és borászatokat bemutatni. A bormustrákon az értékelés szempontjai nemzetközi borbírálati rendszeren alapulnak.

A program által évről-évre megjelentetett magyar és angol nyelvű Borkiválóságok Könyvei lehetőséget kínálnak a borászatoknak az ingyenes megjelenéshez. A program nemcsak a hazai borok kedvelőit szeretné megismertetni borkiválóságainkkal, a külföldi közönséget angol nyelven is olvasható ismertetőivel egyaránt megcélozza, hogy más országok borszerető közönsége is betekintést nyerjenek hazánk csodálatos borainak kínálatába.

A magyar borászat a minőségi korszakváltás időszakát éli. A magyar fogyasztók is egyre inkább a hazai, színvonalas magyar borok mellett teszik le a voksukat. Egyre elismertebbek a nívós magyar borok a bel- és a külföldi fogyasztók körében, mivel minőségük folyamatosan megújul, a tradíciót ötvözik az innovációval, a hagyományt az újdonsággal.

A magyar borok a világ élvonalába tartoznak, népszerűségük, ismertségük egyre nő, amit az is jól mutat, hogy évente mintegy 700 ezer hektoliter bor kerül exportra, elsősorban Németországba, az Egyesült Királyságba, Csehországba, Szlovákiába és Kínába, miközben a világon mintegy száz országba jutnak el a magyar borok és pezsgők.

Magyarországon 22 borvidéken, 80 ezer hektáron folyik szőlőművelés, s a szőlő-bor ágazat mintegy 80 ezer család számára nyújt közvetlenül megélhetést.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük