Az M6 II. szakasz helye. Egyelőre.Az M6 II. szakasz helye. Egyelőre.Szabó Pál közlekedési miniszter, valamint Ken Reid, Johannes Dotter és Rik Joosten az M6 Tolna Konzorcium képviseletében, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök jelenlétében 2008. július 17-én Szekszárdon aláírták az M6 autópálya Dunaújváros – Szekszárd közötti 65,1 km-es szakaszának megvalósítását elindító dokumentumot.

 

 

Az M6 II. szakasz helye. Egyelőre.Az M6 II. szakasz helye. Egyelőre.Szabó Pál közlekedési miniszter, valamint Ken Reid, Johannes Dotter és Rik Joosten az M6 Tolna Konzorcium képviseletében, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök jelenlétében 2008. július 17-én Szekszárdon aláírták az M6 autópálya Dunaújváros – Szekszárd közötti 65,1 km-es szakaszának megvalósítását elindító dokumentumot.

 

Az eseményen a miniszter, a konzorcium képviselői és az Európai Befektetési Bank (EIB) képviseletében Marta Gajecka alelnök szándéknyilatkozatot írtak alá a bank részvételéről a projekt finanszírozásában. A szakasz építése hamarosan megkezdődhet, az ideiglenes forgalomba helyezés szerződés szerinti időpontja 2010 tavasza.

Az ünnepélyes eseményt megelőző napon, július 16-án,  Szabó Pál, közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter és a M6 Tolna Autópálya Konzorcium Budapesten aláírta az M6 Dunaújváros – Szekszárd közötti összesen 65,1 km-es autópálya szakasz köz- és a magánszféra partnersége (PPP) keretében megvalósuló megépítésére, üzemeltetésére, felújítására, fenntartására és finanszírozására vonatkozó koncessziós szerződést. Sikeres pénzügyi zárás történt, a projekt végleges nettó jelenértéke 119,02 Mrd Ft lett, ami 540 millió Ft-tal kedvezőbb a június elején benyújtott végleges ajánlatnál.

            Ezzel az M6 II. fázisának koncesszióba adására irányuló közbeszerzési eljárás az előzetes terveknek megfelelően lezárult, a munkálatok már 2008 nyár végén megkezdhetők, az ideiglenes forgalomba helyezés szerződés szerinti időpontja 2010 tavasza.

A PPP konstrukcióban a magánszféra oldaláról a következő cégek vesznek részt:

Konzorcium tagjai

(1)               BILFINGER BERGER AG,

(2)               ÉGIS PROJECTS S.A.  

(3)               ALLGEMEINE BAUGESELLSCHAFT – A. PORR AG

Finanszírozók és pénzügyi partnerek

(1)          Bayerische Landesbank (BayernLB)

(2)          Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB)

(3)          Erste Bank

(4)          Sumitomo Mitsui Banking Corporation (SMBC)

(5)          Deka Bank

(6)          DePfa Deutsche Pfandbrief Bank AG

(7)          Raiffeisen Bank

(8)          Caja Bank

(9)          Commerzbank

(10)      SOÖ Bank

Építő cégek

(1)               BILFINGER BERGER AG

(2)               ALLGEMEINE BAUGESELLSCHAFT – A. PORR AG

Üzemeltető

(1)               M6 Tolna Üzemeltető Kft.

Független Mérnők

(1)               Transinvest-Budapest Kft.

(2)               Metrober Kft.

(3)               Utiber Kft.

Tervező

(1)               Főmterv Zrt.

(2)               Roden Kft.

A szakasz főbb műszaki paraméterei:

A Dunaújváros-Szekszárd szakasz az M6 autópálya Érd – Dunaújváros szakasz folytatásaként, a megépült dunaújvárosi M6-M8 autópálya-autóúti csomópont és a tervezett szekszárdi M6-M9 autópálya-autóúti csomópontok között Fejér és Tolna megye területén épül. Az építési szakaszon 8 autópálya csomópont létesül, mindegyik országos közúti kapcsolatot biztosít. Négy pihenőhely épül, 2 egyszerű, 2 komplex pihenő. Az építendő hidak száma 57, ebből 6 nagyhíd. A 65,1 km hosszúságú új útszakasz üzemeltetéséhez egy új üzemmérnökségi telep épül.

Hossza: 65,1 km (76+200 – 141+300 km sz. között)
Keresztmetszete: 2×2 forgalmisáv leállósávokkal, középső elválasztó sávval
Útkorona szélessége: 26,60 m
Forgalmisáv szélessége: 3,75 m
Leállósáv szélessége: 3,0 m (burkolt)
Középső elválasztósáv szélessége: 3,60 m
Tervezési sebesség: 130 km/ó

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük