Gyurcsány Ferenc megnyitja Kínában a magyar hetetGyurcsány Ferenc megnyitja Kínában a magyar hetet 

Tegnap, szeptember 3-án délben nyitotta meg Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a Magyar Turisztikai és Gasztronómiai Hetet Kínában, a pekingi Shangri-La szállodában, a 2007 szeptemberétõl 2008 áprilisáig tartó Kínai Gazdasági és Kulturális Magyar Évad eseménysorozat részeként.

Gyurcsány Ferenc megnyitja Kínában a magyar hetetGyurcsány Ferenc megnyitja Kínában a magyar hetet 

Tegnap, szeptember 3-án délben nyitotta meg Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a Magyar Turisztikai és Gasztronómiai Hetet Kínában, a pekingi Shangri-La szállodában, a 2007 szeptemberétõl 2008 áprilisáig tartó Kínai Gazdasági és Kulturális Magyar Évad eseménysorozat részeként.

A Magyar Turizmus Zrt. – a Magyar Turisztikai és Gasztronómiai Hét fõszervezõje – képviseletében Dr. Niklai Ákos elnök, Dr. Róna Iván vezérigazgató és Vértes Róbert az MT Zrt. pekingi külképviselõje vett részt az ünnepélyes megnyitón. Délután került sor arra a turisztikai workshopra, amelynek keretében egy közel 70 fõs, kínai utazási irodai szakemberekbõl és a kínai média képviselõibõl álló csoportnak mutatkozott be Magyarország.

A Kínai Gazdasági és Kulturális Magyar Évad szeptember 2-i hivatalos megnyitását követõ napon, a délelõtti üzleti fórum után került sor a Magyar Turisztikai és Gasztronómiai Hét megnyitására Pekingben. Az ünnepélyes megnyitót egy turisztikai szakmai találkozó követte, amelyen Dr. Niklai Ákos a Magyar Turizmus Zrt. elnöke köszöntötte a kínai utazási irodai szakemberekbõl és a kínai média képviselõibõl álló közel hetven fõs közönséget, majd tájékoztatást adott – a Magyarország turisztikai kínálatának bõvítése érdekében – a közeljövõben megvalósuló turisztikai fejlesztési lehetõségekrõl. Magyarországot mint turisztikai célterületet Dr. Róna Iván vezérigazgató prezentációjából ismerhették meg a résztvevõk, az MT Zrt. Kínai Magyar Évaddal kapcsolatos tevékenységét pedig Vértes Róbert a Zrt. kínai külképviseletének vezetõje mutatta be. A kínai utazási irodák számára nélkülözhetetlen információkat tartalmazott Dr. Hidasi Edit konzul prezentációja is a schengeni vízumrendszer további könnyítéseivel kapcsolatban. A köszöntõ és a prezentációk után, a Kínába utazott magyar utazási irodák képviselõi folytattak tárgyalásokat a kínai szakemberekkel akik ezzel párhuzamosan a magyar turisztikai kínálat fontos elemeit képezõ gasztronómiai és kulturális programokon is részt vettek: a magyar étel- és borkóstoló közben magyar cigányzenészek és népi táncosok elõadásában gyönyörködhettek a kínai partnerek.

A magyar turizmus számára nagy megtiszteltetés, hogy a szakmai programokat követõen Dr. Niklai Ákos részt vehetett azon a díszvacsorán is, amelyet Wen Jia Bao kínai miniszterelnök adott Gyurcsány Ferenc magyar miniszterelnök tiszteletére a Nemzetgyûlés épületében.

Szeptember 4-én és 5-én – a pekingihez hasonló formában – Sanghajban is sor kerül gazdasági témájú elõadásokra, turisztikai prezentációkra, valamint a Magyar Kulturális Évad megnyitására.

Amint arról korábban hírt adtunk, a Magyar Turizmus Zrt. idei marketingtevékenységében a kultúra területén is meghatározó irányelv a stratégiai partnerekkel való szoros együttmûködés, tekintettel arra, hogy a sikeres turisztikai marketingtevékenység egyik fõ pillére a kultúra és az idegenforgalom összefüggéseinek felismerése. Ezért a kulturális tárca és a turizmusirányítás számos területen egyesíti szaktudását és forrásait, szorosabbra fûzi együttmûködését. Ennek keretében a Magyar Turizmus Zrt. komoly szerepet vállalt az Oktatási és Kulturális Minisztérium ?A magyar kultúra Kínában a Magyar Évad keretében" címû rendezvénysorozatának sikeres lebonyolításában is.

A kulturális bemutatkozás részeként többek között különbözõ kiállításokra (Kodály kiállítás, roma festõk kiállítása, könyvkiállítás), zenei- és táncbemutatókra (világzenei est, operett est, komolyzenei koncertek, jazz koncertek, néptánc együttesek fellépése, balett elõadások), filmbemutatókra, színházi elõadásokra és irodalmi beszélgetésekre kerül sor.

A Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiában az egészségturizmus után a második kiemelt turisztikai termék az örökségturizmus, a harmadik pedig a kongresszusi turizmus.

A kínai-magyar turisztikai kapcsolatok erõsítése tehát a kulturális turizmus területén kívül az üzleti turizmus szempontjából is nagy jelentõséggel bír Magyarország számára.

Az elsõ kínai turistacsoport 2004-ben érkezett Magyarországra. Azóta évrõl évre dinamikusan növekszik a hazánkba irányuló kínai vendégforgalom. A turisztikai motivációval érkezõ csoportok érdeklõdése mellett, folyamatosan növekszik az üzleti célú magyarországi látogatások, tanulmányutak jelentõsége is. 2006-ban a kínai vendégek közel 50 ezer vendégéjszakát töltöttek el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami 36,3%-kal több az egy évvel korábbi adatnál. Magyarország schengeni csatlakozását követõen várhatóan további növekedést könyvelhet el hazánk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük