Minden idők legnagyobb bevétele a TV2-nél 2008-ban
3 perc olvasás„Minden idők legnagyobb bevételét érte el 2008-ban a TV2, és erre a rekorderedményre ráadásul úgy tettünk szert, hogy a cég megőrizte magas nyereségrátáját" – mondta Várdy Zoltán, a TV2 vezérigazgatója, a csatorna tavalyi eredményeit bemutató sajtóbeszélgetésén.
„Minden idők legnagyobb bevételét érte el 2008-ban a TV2, és erre a rekorderedményre ráadásul úgy tettünk szert, hogy a cég megőrizte magas nyereségrátáját" – mondta Várdy Zoltán, a TV2 vezérigazgatója, a csatorna tavalyi eredményeit bemutató sajtóbeszélgetésén.
A kereskedelmi televízió vezetője szerint nem csak a tavalyi kiváló mérlegadatok, hanem a 2008 végén végrehajtott átszervezés következtében a TV2 felkészülten, stabil alapokkal kezdhette meg a 2009-es évet. Mindezt az idei év első negyedévének adatai is alátámasztják.
Várdy Zoltán hozzátette, hogy véleménye szerint a megváltozott piaci körülmények ellenére a televízió továbbra is kiemelt fontosságú médium marad a reklámozók körében. „Egy sikeres és újító médiavállalkozás, a hirdetők számára továbbra is garanciát nyújt arra, hogy hatékonyan érjék el a célcsoportjukat."
- A ProSiebenSat.1 hosszú távon tervez a TV2-vel és magyarországi érdekeltségeinek fejlesztésével
- A ProSiebenSat.1 EBITDA 2008-ban 675 millió euro volt, az EBITDA és a bevételek aránya 22,1%-ot tett ki
- A hosszú távú fejlődés alapját a médiapiacokon a sokcsatornás modell adja
„A tavalyi év legfontosabb mérlegadatai alapján a TV2 továbbra is a ProSiebenSat.1 egyik zászlóshajója, a magyarországi tevékenységünket illetően hosszú távú terveink vannak. A csatorna 2008-as pozitív pénzügyi mutatóinak, a szervezeti átalakításoknak, valamint a professzionális vállaltirányításnak köszönhetően a cégcsoport menedzsmentjének továbbra is töretlen a bizalma a TV2-ben, és" – mondta Patrick Tillieux, a ProSiebenSat.1 nemzetközi piacokért felelős ügyvezető igazgatója.
Az Európa egyik legnagyobb médiavállalkozásának tavalyi összbevételei meghaladták a 3 milliárd eurót. A 13 európai országban médiavállalkozásokat működtető ProSiebenSat.1 cégcsoport EBITDA-ja, azaz az adó-, kamat-, és értékcsökkentés előtti normál üzleti eredménye 675 millió eurót tett ki, mely a 2007-es adatokhoz viszonyítva 1,7 százalékos növekedést jelent. Az EBITDA és a bevételek aránya 2008-ban 22,1%-ot ért el. A cégcsoport egészének konszolidált eredménye a múlt évben 129 millió euro veszteséget mutat, melynek fő oka az SBS 2007-es megvásárlásából származó goodwill-i leírás volt.
„A Benelux és a skandináv országok példája is azt mutatja, hogy a hosszú távú fejlődést elsősorban a sokcsatornás jelenlét generálja. Az egyes szereplők egymásra hatása olyan komplex megoldásokat hoz létre, melyeket a digitalizáció tovább erősít. Bízunk benne, hogy Kelet-közép Európában is hamarosan megteremtődnek ennek feltételei" – tette hozzá Patrick Tillieux.