A Dunlop bemutatja új közúti tehergépkocsi-abroncs termékcsaládját és ezen termékek újrafutózott verzióit. Nagy futásteljesítmény, alacsony fogyasztás, távolsági és helyközi, illetve nyári és téli felhasználás – a legfontosabb pedig: kiváló teljesítmény bármilyen útviszonyokra

 

A Dunlop bemutatja új közúti tehergépkocsi-abroncs termékcsaládját és ezen termékek újrafutózott verzióit. Nagy futásteljesítmény, alacsony fogyasztás, távolsági és helyközi, illetve nyári és téli felhasználás – a legfontosabb pedig: kiváló teljesítmény bármilyen útviszonyokra

 

A Dunlop bemutatja vadonatúj tehergépkocsi-abroncs termékcsaládját, amely a korábbinál is kiválóbb teljesítményt nyújt bármilyen útviszonyokra. Az új közúti termékcsalád az SP346 kormányzott abroncsból, az SP446 húzó abroncsból, illetve az SP246 pótkocsiabroncsból áll. Ezek az abroncsok nemcsak 10%-kal nagyobb futásteljesítményt és jobb üzemanyag-fogyasztást kínálnak az elődökhöz képest, hanem téli felhasználhatóságot is. Ez annak köszönhető, hogy az abroncsok megfelelnek a téli abroncsokra vonatozó legszigorúbb EU-s követelményeknek is, így a 3-Peak-Mountain-Snowflake (3PMSF – 3 Hegycsúcs-Hópihe) jelzés megjelenik a kormányzott és húzó abroncsokon, míg az M+S jelzés az összes abroncson látható.

 

A Dunlop közúti abroncsok, amelyek távolsági és helyközi felhasználásra is alkalmasak nyári vagy akár téli környezetben is, megnyugtató megoldást kínálnak a flottaüzemeltetőknek, hiszen a tehergépkocsik így bármilyen kihívásra készen állnak.

 

Az új Dunlop prémium tehergépkocsi-abroncsokat közúti szállítmányozásban aktív flottaüzemeltetőknek kínálják akár 10%-kal nagyobb futásteljesítménnyel és az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással. Az új Dunlop közúti termékcsaládnak köszönhetően a mobilitás téli útviszonyok között is fenntartható. Ez annak köszönhető, hogy az abroncsok megfelelnek az Európai Unió által meghatározott, a kormányzott és húzó téli abroncsokkal szemben támasztott szigorú 3PMSF követelményeknek, illetve az összes abroncson feltüntetett M+S jelöléshez szükséges követelményeknek. Ezen felül a téli abroncsokra vonatkozó előírások minden európai országban teljesíthetők, mivel a kormányzott és hajtott kerekekre szerelhető abroncsok M+S besorolásúak, illetve 3PMSF homologizáltak.

 

„Az új Dunlop termékcsalád minden eddiginél nagyobb futásteljesítményt, alacsonyabb fogyasztást kínál, valamint távolsági és helyközi felhasználást téli útviszonyok között is" – mondta Michel Rzonzef, a Goodyear EMEA régiójának piacaiért felelős kereskedelmi alelnöke. „Ezek az abroncsok megnyugtató megoldást jelentenek azon flottaüzemeltetők számára, akik a jó futásteljesítményt és az alacsony fogyasztást keresik egy abroncsban, biztosítva ezzel az alacsony teljes életút költségeket. A téli felhasználhatóság pedig újabb bónusz, amelynek köszönhetően nem fog ki a tehergépkocsikon a kiszámíthatatlan téli időjárás. Az SP346, SP446 és SP246 abroncsok minden kihívásra készen állnak."

 

Dunlop SP346 kormányzott abroncs

Az új Dunlop SP346 kormányzott abroncs nagyobb futásteljesítményt és jobb üzemanyag-fogyasztást ígér, mint elődje, az SP344, illetve a különböző útviszonyok között is jobb kezelhetőséget kínál.  Az innovatív futófelület-mintázat által nyújtott teljesítmény lehetővé teszi a tehergépkocsi téli abroncsokra vonatkozó szigorú 3PMSF EU homologizációs és az M+S jelölési követelményeknek való megfelelést. Az SP344 abroncs lamelláinál mélyebb kialakítású lamellák növelik a futófelületi blokkok flexibilitását, így javítva a hótömörítést. A lamellák kialakítása és elhelyezkedése az alacsony kopást, a téli útviszonyok közötti jó teljesítményt és a nedves úton való kiváló tapadást szolgálja. Ezen az abroncson a kopási karakterisztika úgy került kialakításra, hogy a futófelület mintázata a teljes élettartam során megmaradjon, amíg az abroncs készen nem áll az újrafutózásra. A gépjárművek optimális kihasználása érdekében, ahol nagyobb teherbíró képességre van szükség, az új Dunlop SP346 kormányzott abroncs egyes méretekben elérhető nagy teherbírású High Load verzióban is.  A kormányzott abroncsok segítenek kompenzálni az első tengelyre jutó nagyobb terhelést az Euro VI követelményeknek való megfeleléshez szükséges extra berendezéseknek köszönhetően.

 

Dunlop SP446 húzó abroncs

A kormányzott abroncshoz hasonlóan a Dunlop SP446 húzó abroncs is nagyobb futásteljesítményt és alacsonyabb fogyasztást biztosít elődjéhez, az SP444-hez képest.  Továbbá kiváló tapadást nyújt a különböző útviszonyok között.  A jó teljesítmény kulcsa az esőcsepp alakú lamella-alap. A speciális, esőcsepp alakú kialakítás segít a M+S és 3PMSF követelmények teljesítésében, illetve csökkenti a lamella alapja körül jelentkező igénybevételt. A lamella kialakításából származó további előny az abroncs robusztussága regionális felhasználási körülmények között. A futófelület blokkjainak mérete, illetve a mintaárok szélessége úgy került kialakításra, hogy elossza a futófelület merevségét és nagyobb futásteljesítményt és nedves körülmények között jobb tapadást biztosítson.

Egy másik kiemelkedő tulajdonság a dupla rétegű technológia (Dual Layer Technology).

A futófelület külső rétege ellenáll a kopásnak, míg a belső réteg csökkenti a gördülési ellenállást, köszönhetően az alacsony hiszterézisnek. Az alacsony gördülési ellenállás a futófelület teljes élettartama alatt nagyobb futásteljesítményt és alacsonyabb fogyasztást eredményez.  A V-alakú futófelület-mintázat szintén a nagyobb futásteljesítményt, illetve az alacsony zajszintet segíti elő. Ez lehetővé teszi, hogy a blokkok fokozatosan lépjenek be a nyomvonalra, ami csökkenti a külső zajokat. A szélesebb futófelület és a nagyobb üres-teli mintaarány még tovább javítja a futásteljesítményt. Ez a két tulajdonság együttesen nagyobb gumimennyiséget eredményez anélkül, hogy megváltoztatná a futófelületi blokkok merevségét.  Az összekötő bordák tovább növelik a merevséget, mivel csökkentik a futófelület blokkjainak csúszását a nyomvonalon történő áthaladáskor. Az SP346 kormányzott abroncshoz hasonlóan az SP446 húzó abroncs is kiemelkedő tapadást biztosít élettartama végéig, amíg készen nem áll az újrafutózásra.

 

Dunlop SP246 pótkocsiabroncs

Az új, M+S jelöléssel ellátott Dunlop SP246 pótkocsiabroncs, amely az új SP346 és SP446 abroncsokat egészíti ki, még ebben az évben kapható lesz. 385/55R22.5 160 (158) és 385/65R22.5 164 (158) HL (High Load) verziókban lesz elérhető, és 10 tonnás tengelyenkénti terhelést tesz lehetővé, így a flottaüzemeltetők kihasználhatják a nagyobb hasznos súly, így a nagyobb hatékonyság előnyeit.

 

Dunlop TreadMax Premium újrafutózott abroncsok

A Dunlop abroncsok mind újrafutózhatók és újravághatók, így a flottaüzemeltetők ezekkel az opciókkal csökkenthetik üzemeltetési költségeiket. Az új abroncsok bevezetésével együtt a prémium Dunlop TreadMax SP446 melegen újrafutózott abroncsai is piacra kerülnek, míg a Dunlop TreadMax SP246 még idén kapható lesz.

A Dunlop új közúti abroncs-termékcsaládja és a melegen újrafutózott TreadMax abroncsok kiváló választást jelentenek azon távolsági és helyközi szállítmányozó vállalatok számára, akik optimalizálni szeretnék teljes életút költségeiket (TCO). A gazdaságossági és üzemeltetési előnyökkel, valamint a sokoldalúsággal – beleértve a téli felhasználhatóságot is – az új Dunlop SP346, SP446 és SP246 abroncsok minden kihívásra felkészítik a flottát.

 

A Dunlop bemutatja a közúti tehergépkocsi-abroncsok újrafutózott verzióit.

A Dunlop a téli és nyári, illetve távolsági és helyközi felhasználásra szánt, új közúti tehergépkocsi-abroncsainak piaci bevezetésével egy időben bemutatja az új Dunlop SP446 húzó abroncs TreadMax prémium melegen újrafutózott verzióit. Csakúgy, mint az új SP346 és SP446 abroncsok karkasza, az előző generációs Dunlop SP344, SP444 abroncsok karkasza is feldolgozható, mint Dunlop TreadMax SP446 újrafutózott abroncs. Ez azt jelenti, hogy a Dunlop tehergépkocsi-abroncsokat használó új és már meglévő ügyfelek egyaránt élvezhetik a Dunlop új közúti termékcsaládja által kínált előnyöket. Ezek az előnyök pedig az alábbiak: nagyobb futásteljesítmény, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, illetve téli útviszonyok között is megfelelő működés távolsági és helyközi felhasználás során egyaránt, az M+S és 3-Peak-Mountain-Snowflake (3PMSF – 3 Hegycsúcs-Hópihe) minősítésnek megfelelően.

 

„Jelentős lépés számunkra, hogy az új Dunlop abroncsokkal együtt mutatjuk be a melegen futózott verziókat is" – mondja Grégory Boucharlat, a Goodyear Dunlop EMEA régió abroncsainak újrafutózásáért felelős igazgatója. „Az abroncsok kezelésével kapcsolatos álláspontunk alapján nem teszünk különbséget az újrafutózott és az új tehergépkocsi-abroncsok között. Az újrafutózás kulcsfontosságú a flottaüzemeltetők számára a teljes életút költség optimalizálásában, valamint ez a szolgáltatás a professzionális abroncskezelés szerves része, amely által csökkenthetők az üzemeltetési költségek. A Dunlop TreadMax SP446 bemutatásával nemcsak felhasználjuk az előző generációs karkaszokat, hanem egyértelmű előnyöket is kínálunk azoknak, akik a minőségi újrafutózott abroncsokat keresik. Mivel ugyanazt a futófelület-mintázatot és futókeveréket használjuk, mint a Dunlop SP446 esetében, vevőink hatékonyan frissíthetik fel régi abroncsaikat és élvezhetik az új abroncsok által nyújtott teljesítményt."

 

Az újrafutózás elengedhetetlen egy flotta lehető leggazdaságosabb üzemeltetéséhez.

A Goodyear professzionális, újravágást és újrafutózást is magában foglaló Multiple Life Concept („többszörös élettartam") programja lehetővé teszi a flottaüzemeltetők számára, hogy növeljék nyereségességüket annak köszönhetően, hogy akár 25%-kal több kilométert is megtehetnek a két új garnitúra áránál 10%-kal alacsonyabb költségért. Ezen felül az újrafutózáshoz kevesebb erőforrás és anyagfelhasználás szükséges, mint új abroncsok gyártásához, ezért a környezetet is kíméli.

 

A Dunlop TreadMax prémium, melegen futózott abroncsai a Goodyear Dunlop újrafutózást végző üzemeiben készülnek Riomban (Franciaország) és Wittlichben (Németország) ugyanolyan technológiával és anyagokkal, mint az új abroncsok. Ez garantálja, hogy a termék által biztosított előnyök és a termékminőség ugyanolyan, mint az új abroncsok esetében.

A Dunlop TreadMax SP446 újrafutózott abroncsok először a 315/70R22.5 és 315/80R22.5 méretben érhetők el.  A 295/60R22.5 méret már 2016-ban, míg a 315/60R22.5 méret 2017-ben lesz elérhető. A Dunlop TreadMax SP246 újrafutózott pótkocsiabroncs még ebben az évben kapható lesz.

Az új Dunlop TreadMax SP446 prémium melegen újrafutózott abroncsokkal a flottakezelők nemcsak meghosszabbíthatják az új Dunlop SP346 és SP446 abroncsok élettartamát, hanem az előző generációs Dunlop karakaszok újrafutózásával közvetlenül élvezhetik is azokat az előnyöket, amelyeket az új Dunlop SP446 húzó abroncs kínál. A Dunlop TreadMax SP446 újrafutózott abroncsokkal a flották készen állnak az előttük álló kihívásokra.

 

www.dunlop-tires.com

 

Lantai József

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük