Az USA-ban rendszeresen felvetődik, hogy minden autónak hatósági nyomkövetést és megállítási lehetőséget tartalmazó fekete dobozt kéne kapnia. Természetesen az ügyfelek bizto9nsga érdekében. Miként itthon is kísérleteznek ilyen „olcsó biztosítási megoldásokkal" amelyek gyakorlatilag ezen funkciókat valósítják meg:Fizess annyit amennyit mész.

 

Az USA-ban rendszeresen felvetődik, hogy minden autónak hatósági nyomkövetést és megállítási lehetőséget tartalmazó fekete dobozt kéne kapnia. Természetesen az ügyfelek bizto9nsga érdekében. Miként itthon is kísérleteznek ilyen „olcsó biztosítási megoldásokkal" amelyek gyakorlatilag ezen funkciókat valósítják meg:Fizess annyit amennyit mész.

 

A technika maga már régen itt van. Ugyanis a GPS-kapcsolt riasztó-távfelügyeleti rendszerek pontosan ezt a hatóságok által olyannyira kívánt funkciót valósítják meg. Ugyanakkor Európában rövidesen egy kötelezően minden kocsiba beépítendő automatikus segélyhívó rendszert szeretnének bevezetni. Ebben pedig az „önfeljelentő" és hatósági  funkciók beépítése gyermekjáték.

 

Amerikában már jó öt éve használnak ilyen regisztráló, központilag megáééító spiondobozokat, amelyeket alizingelt és részletre vásárolt kocsikba építenek be, és ott a megállító kapcsoló a lizinges vagy hitelező cég kezében van. Most semi más nemtörténik, csak ezt a funkciót kivánják kiterjeszteni. Illetve a Ford egyik alalnökének az idei CES-en tett elszólásából tudjuk, természetesen all inclusive minden modelljükbe beépítik. Természetesen szigorúan a mi érdekünkben, hogy a gyártó mindent tudjon róéunk:Hol mennyivel mentünk, merre jártunk. A korszerű fedézeti számítógép sok egyéb teendője mellett ezt is meg tudja tenni. És a szakszervizekben ezek az adatok áttölthetőek a Nagy Központi Computerbe. Ahogy megvalósul az autók hálózata, azután már online is a hatóságok rendelkezésére állnak. Már most is baleseteknél és sok más esetben is letöltik és elemzik ezeket az adatokat az USA rendészeti szervei.

 

Aki új Fordot vezet, jó, ha tudja, hogy nyomon követik és az autó által gyűjtött adatokat egy adatbázisban rögzítik. Ezt mondta ki ugyanis Jim Farley, a Ford alelnöke, az idei CES elektronikai kiállításon Las Vegasban.„Tudjuk ki szegte meg a törvényt, és tudjuk, hogy mikor tette. GPS van az autókban, így tudjuk, hogy mit csinálsz," mondta Farley a résztvevőknek múlthét szerdán, Jim Edwards, a Business Insider riportere szerint.

 

„Amúgy ezeket az információkat nem adjuk ki senkinek," jegyezte meg Farley.

 

Vajon mi történik azonban, amikor a fekete öltönyös nagyfiúk letesznek egy bíróság végzést az asztalra, követelve az összegyűjtött adatok átadását?

 

Mi történik, ha egy dühös alkalmazott otthagyja a céget egy apró pendrive-val a zsebében, amin véletlenül rajta van több ezer ügyfél mozgására és gyorshajtási szabálysértéseire vonatkozó minden adat?

 

Vagy mi van akkor, ha egy leleplező informátor kiszivárogtatja ezeket az adatokat, mert úgy gondolja, hogy a Ford többet tud, mint azt elismeri?

 

„Ezekben az autókban számítógépek vannak, amik hihetetlen mennyiségű adatot gyűjtenek," mondja Khaliah Barnes, a New York-i Elektromos Adatvédelmi Információs Központ (Electronic Privacy Information Center) munkatársa. „Védelem nélkül ez sokféle visszaéléshez vezethet," hívja fel a figyelmet.

 

Aki Fordot vezet, legyen tisztában vele, hogy minden útjáról tudnak. Nem kell atomfizikusnak lenni ahhoz, hogy meglássuk mindez hová vezet. Elkövetnek egy bűntényt, a közelben járt egy új Ford, a rendőrség ellenőrzi a sofőrt és kizárja vagy hozzáteszi a gyanúsítottak listájához…

 

Csupán egy újabb darabkája a szabadságunknak. Nem több. Amik szépen csendben elfogynak. Végül csak az elektronikus póráz marad. Természetesen a terrorizmus elleni harc jegyben, a mi érdekünkben.

 

http://www.activistpost.com/2014/01/ford-vice-president-publicly-admits.html

 

http://www.businessinsider.com/ford-exec-gps-2014-1

http://on.aol.com/video/engadget-at-ces-2014–ford-interview-518076901