A Magyar Telekom által júniusban adományozott 60 millió forintos támogatásból mintegy 400 rászoruló árvízkárosult család otthonának újjáépítése valósul meg. A pénzadományt az észak-magyarországi árvíz károsultjainak megsegítésére létrehozott átfogó támogatási csomagja keretében ajánlotta fel a szolgáltató, és azt otthonuk újjáépítésére használják fel a rászoruló családok a Magyar Vöröskereszt közreműködésével.

A Magyar Telekom által júniusban adományozott 60 millió forintos támogatásból mintegy 400 rászoruló árvízkárosult család otthonának újjáépítése valósul meg. A pénzadományt az észak-magyarországi árvíz károsultjainak megsegítésére létrehozott átfogó támogatási csomagja keretében ajánlotta fel a szolgáltató, és azt otthonuk újjáépítésére használják fel a rászoruló családok a Magyar Vöröskereszt közreműködésével.

A május-júniusi árvízi veszélyhelyzet időszakában érkezett adományokat elsősorban az azonnali segítségnyújtásra fordította a Magyar Vöröskereszt. Az adományoknak köszönhetően több mint 6 ezer árvízkárosult családnak juttattak el főleg tartós élelmiszerből, tisztító- és tisztálkodási szerekből, ásványvízből összeállított csomagokat országszerte az árvíz elleni védekezés és a mentés idején.  A munka oroszlánrésze azonban a krízishelyzet elhárítása után, a helyreállítás és újjáépítés időszakában zajlik, így ekkor kerül sor a pénzadományok nagy részének felhasználására is.

Az árvízkárosultak részére felajánlott pénzadományok nagyobb hányadát az újjáépítés finanszírozására fordítja a Magyar Vöröskereszt. Ennek megfelelően a Magyar Telekom által júniusban adományozott 60 millió forintos összegből mintegy 400 rászoruló árvízkárosult család otthonának újjáépítése valósul meg a Magyar Vöröskereszt közreműködésével, elsősorban különféle építőanyagok (tégla, cement, cserép stb.) vásárlásával. Az ugyanakkor felajánlott 200 darab T-Mobile Domino kártyás, díjmentesen használható mobilkészüléket pedig idős árvízkárosult személyek között osztják ki az árvíz sújtotta településeken, a Magyar Vöröskereszt helyi szervezeteinek segítségével.

A Magyar Telekom májusban az elsők között sietett az észak-magyarországi árvíz károsultjainak megsegítésére, amikor – a társszolgáltatókkal összefogva – árvízi segélyvonalat indított a 1749-es számon. A T-Home és a T-Mobile emellett az 1752-es nemzeti segélyvonal indításában és működtetésében is szerepet vállalt.

A károk enyhítése és a szolidaritás kézzelfogható kifejezése érdekében a Magyar Telekom több intézkedésből álló, átfogó támogatási csomagot hozott létre.
Ennek keretében 60 millió forintos támogatást ajánlott fel az árvízi munkálatok elősegítésére, továbbá 200 darab T-Mobile Domino kártyával ellátott, díjmentesen használható mobiltelefont bocsátott az árvíz sújtotta településeken élő és a mentési munkálatokban résztvevő lakosság rendelkezésére. A Magyar Telekom saját alkalmazottai körében is adománygyűjtést indított. A munkatársak által felajánlott összegeket a vállalat azok kétszeresével kiegészítette, majd eljuttatta a károsultakhoz. A Magyar Telekom támogatásával június 22-én, a Művészetek Palotájában szervezett jótékonysági gálaest teljes nettó bevételét ugyancsak az árvízkárosultak megsegítésére ajánlották fel a közreműködő zeneművészek. A támogatási csomag részét képező pénzadományok és eszközök a Magyar Vöröskereszt közreműködésével jutnak el a rászorulókhoz. Legutóbb a szolgáltató a térség legsúlyosabb árvízkárokat szenvedett 10 településén élő előfizetői részére jóváírta a vezetékes T-Home szolgáltatások (tv, internet, telefon) egyhavi díját a júliusban érkezett számlák összegéből.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük