Az econet.hu a magyarországi médiapiacon is tapasztalható folyamatok ismeretében, a hazai tulajdonosi körhöz tartozó médiumok koncentrált értékesítési platformjában látja a megoldást az eredményes működéshez, ezért sales house modellre épülő együttműködést alakított ki a Geomédia csoporttal. A sales house-on keresztüli hatékony értékesítés garanciája, hogy az econet.hu a tartalom előállításhoz a média portfólióelemek esetében tulajdonosként is kapcsolódik.

Az econet.hu a magyarországi médiapiacon is tapasztalható folyamatok ismeretében, a hazai tulajdonosi körhöz tartozó médiumok koncentrált értékesítési platformjában látja a megoldást az eredményes működéshez, ezért sales house modellre épülő együttműködést alakított ki a Geomédia csoporttal. A sales house-on keresztüli hatékony értékesítés garanciája, hogy az econet.hu a tartalom előállításhoz a média portfólióelemek esetében tulajdonosként is kapcsolódik.

Az együttműködés alapján az econet.hu médiaportfólió és a Geomédia Zrt. portfóliójának értékesítési feladatait a két társaság által alapítandó EMG Sales House Kft. fogja ellátni a jövőben. A közös sales house-ként megalakuló társaság 74 százalékban az econet.hu tulajdonában álló EMG, 26 százalékban a Geomédia tulajdona lesz, a társaság vezetője pedig Kádár Tamás, az EMG ügyvezető igazgatója. A médiaportfólió ezzel kibővül egy, az econet.hu termékeit kiegészítő, több évtizedes múltú médiaeszközökkel is rendelkező médiacsoporttal, mellyel a társaság újabb, a hirdetők számára értékes és releváns célközönséget lesz képes elérni a print területen, megközelítve az összesen egymilliós olvasótábort hetente. A két portfólió összevont értékesítése évente további csaknem 500 millió forinttal járulhat hozzá a csoport árbevételéhez. Az együttműködés emellett a print portfólióelemek területén a mérethatékonyságból származó megtakarításokat is eredményezhet a későbbikben, a gyártási, előállítási költségek tekintetében. „Az econet.hu portfóliójában lévő médiaelemek az elmúlt évben a piaci visszaesés mellett is javítottak piaci részesedésükön, vagy megőrizték azt, a kiegészülő portfólió összességében pedig többmilliós elérést biztosít, a print, online, és rádiófelületeken, valamint a hazai piacon meghatározó rendezvényeken keresztül." – emelte ki Balázs Csaba, az econet.hu elnök-vezérigazgatója. „A sales house-on keresztüli hatékony értékesítés garanciájaként a tartalom előállításhoz mindenhol – legalább kisebbségi – tulajdonosi szint kapcsolódik, mely a hirdetői oldal igényeinek változásaira is gyors és innovatív választ képes adni." – fogalmazta meg Balázs Csaba.

„A Geomédia a lapcsaládjának gyors növekedését, hirdetési bevételeinek további emelkedését várja az együttműködéstől. Az EMG Sales House az ország egyik legértékesebb portfolióját fogja képviselni, így őszintén hiszünk abban, hogy a Geomédia számára is jelentős növekedést tudunk realizálni" – mondta Horváth László a Geomédia vezérigazgatója.

A mai napon lezárult az econet.hu korábban bejelentett tőkeemelési folyamata, az alaptőke kibocsátási értéken 1 milliárd forinttal került megemelésre. A tőkeemelő Stirling Investments Kft., korábban bejelentett szándéka szerint az újonnan kibocsátott részvényeket szakmai befektető számára kívánja majd értékesíteni.

Új tulajdonostárs lesz a NeoFM-nél, az értékesítés marad az econet.hu-nál

Az econet.hu döntött arról is, hogy a zártkörű részvénykibocsátásból származó összeg egy részével 5 millió forintról 705 millió forintra emeli a Neo FM-et üzemeltető FM1 Zrt. alaptőkéjét. A korábban megfogalmazottaknak megfelelően az értékesítési tevékenységet a kizárólagos jogokkal rendelkező sales house-ba szervezve megtartja, míg a rádiót üzemeltető FM1 Zrt. 75 százalékos, többségi tulajdonát értékesíti, s a továbbiakban kisebbségi tulajdonosként vesz részt a rádió működtetésében. Az értékesítéssel a szolid, de stabil megtérülést jelentő rádiót üzemeltető társaságban ezzel az econet.hu tulajdonhányada a befolyásoló részesedés alá csökken, ugyanakkor a rádió reklámidejének kizárólagos értékesítési joga a műsorszolgáltatási jogosultság teljes időtartamára továbbra is az econet.hu többségi tulajdonában marad. A sales house-on keresztül az értékesítés árbevétele teljes egészében megjelenik az econet.hu konszolidált számaiban, a médiaportfólió egyéb elemeivel egymást erősítő tartalmi, illetve értékesítési egységben működve. Az országos kereskedelmi rádiót üzemeltető társaság vevője az FM1 Friends Kft, melynek tulajdonosai magyar magánszemélyek; Székely Gábor (95 százalék), és Horváth László (5 százalék) személyében. A tulajdonos változással az operatív vezetésben is változás történik, az FM1 Zrt. vezérigazgatói feladatait a jövőben Székely Gábor látja el.

A válságban is növekvő online piacon a társaság továbbra is keresi az akvizíciós lehetőségeket, illetve kiemelten kezeli offline tartalmainak digitalizált megjelenítését, melynek előkészítése az átalakulóban lévő olvasói szokásokat figyelembe véve már megkezdődött.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük