Az econet.hu a magyarországi médiapiacon is tapasztalható folyamatok ismeretében, a hazai tulajdonosi körhöz tartozó médiumok koncentrált értékesítési platformjában látja a megoldást az eredményes működéshez, ezért sales house modellre épülő együttműködést alakított ki a Geomédia csoporttal. A sales house-on keresztüli hatékony értékesítés garanciája, hogy az econet.hu a tartalom előállításhoz a média portfólióelemek esetében tulajdonosként is kapcsolódik.

Az econet.hu a magyarországi médiapiacon is tapasztalható folyamatok ismeretében, a hazai tulajdonosi körhöz tartozó médiumok koncentrált értékesítési platformjában látja a megoldást az eredményes működéshez, ezért sales house modellre épülő együttműködést alakított ki a Geomédia csoporttal. A sales house-on keresztüli hatékony értékesítés garanciája, hogy az econet.hu a tartalom előállításhoz a média portfólióelemek esetében tulajdonosként is kapcsolódik.

Az együttműködés alapján az econet.hu médiaportfólió és a Geomédia Zrt. portfóliójának értékesítési feladatait a két társaság által alapítandó EMG Sales House Kft. fogja ellátni a jövőben. A közös sales house-ként megalakuló társaság 74 százalékban az econet.hu tulajdonában álló EMG, 26 százalékban a Geomédia tulajdona lesz, a társaság vezetője pedig Kádár Tamás, az EMG ügyvezető igazgatója. A médiaportfólió ezzel kibővül egy, az econet.hu termékeit kiegészítő, több évtizedes múltú médiaeszközökkel is rendelkező médiacsoporttal, mellyel a társaság újabb, a hirdetők számára értékes és releváns célközönséget lesz képes elérni a print területen, megközelítve az összesen egymilliós olvasótábort hetente. A két portfólió összevont értékesítése évente további csaknem 500 millió forinttal járulhat hozzá a csoport árbevételéhez. Az együttműködés emellett a print portfólióelemek területén a mérethatékonyságból származó megtakarításokat is eredményezhet a későbbikben, a gyártási, előállítási költségek tekintetében. „Az econet.hu portfóliójában lévő médiaelemek az elmúlt évben a piaci visszaesés mellett is javítottak piaci részesedésükön, vagy megőrizték azt, a kiegészülő portfólió összességében pedig többmilliós elérést biztosít, a print, online, és rádiófelületeken, valamint a hazai piacon meghatározó rendezvényeken keresztül." – emelte ki Balázs Csaba, az econet.hu elnök-vezérigazgatója. „A sales house-on keresztüli hatékony értékesítés garanciájaként a tartalom előállításhoz mindenhol – legalább kisebbségi – tulajdonosi szint kapcsolódik, mely a hirdetői oldal igényeinek változásaira is gyors és innovatív választ képes adni." – fogalmazta meg Balázs Csaba.

„A Geomédia a lapcsaládjának gyors növekedését, hirdetési bevételeinek további emelkedését várja az együttműködéstől. Az EMG Sales House az ország egyik legértékesebb portfolióját fogja képviselni, így őszintén hiszünk abban, hogy a Geomédia számára is jelentős növekedést tudunk realizálni" – mondta Horváth László a Geomédia vezérigazgatója.

A mai napon lezárult az econet.hu korábban bejelentett tőkeemelési folyamata, az alaptőke kibocsátási értéken 1 milliárd forinttal került megemelésre. A tőkeemelő Stirling Investments Kft., korábban bejelentett szándéka szerint az újonnan kibocsátott részvényeket szakmai befektető számára kívánja majd értékesíteni.

Új tulajdonostárs lesz a NeoFM-nél, az értékesítés marad az econet.hu-nál

Az econet.hu döntött arról is, hogy a zártkörű részvénykibocsátásból származó összeg egy részével 5 millió forintról 705 millió forintra emeli a Neo FM-et üzemeltető FM1 Zrt. alaptőkéjét. A korábban megfogalmazottaknak megfelelően az értékesítési tevékenységet a kizárólagos jogokkal rendelkező sales house-ba szervezve megtartja, míg a rádiót üzemeltető FM1 Zrt. 75 százalékos, többségi tulajdonát értékesíti, s a továbbiakban kisebbségi tulajdonosként vesz részt a rádió működtetésében. Az értékesítéssel a szolid, de stabil megtérülést jelentő rádiót üzemeltető társaságban ezzel az econet.hu tulajdonhányada a befolyásoló részesedés alá csökken, ugyanakkor a rádió reklámidejének kizárólagos értékesítési joga a műsorszolgáltatási jogosultság teljes időtartamára továbbra is az econet.hu többségi tulajdonában marad. A sales house-on keresztül az értékesítés árbevétele teljes egészében megjelenik az econet.hu konszolidált számaiban, a médiaportfólió egyéb elemeivel egymást erősítő tartalmi, illetve értékesítési egységben működve. Az országos kereskedelmi rádiót üzemeltető társaság vevője az FM1 Friends Kft, melynek tulajdonosai magyar magánszemélyek; Székely Gábor (95 százalék), és Horváth László (5 százalék) személyében. A tulajdonos változással az operatív vezetésben is változás történik, az FM1 Zrt. vezérigazgatói feladatait a jövőben Székely Gábor látja el.

A válságban is növekvő online piacon a társaság továbbra is keresi az akvizíciós lehetőségeket, illetve kiemelten kezeli offline tartalmainak digitalizált megjelenítését, melynek előkészítése az átalakulóban lévő olvasói szokásokat figyelembe véve már megkezdődött.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük