A hétvégi tüntetéssel az UBER befejezte magyarországi működését. Nem maradunk azonban modern technológiára épülő, utas központú taxisszolgáltatás nélkül: augusztus elején indulnak a Taxify sárga autói. 

 

A hétvégi tüntetéssel az UBER befejezte magyarországi működését. Nem maradunk azonban modern technológiára épülő, utas központú taxisszolgáltatás nélkül: augusztus elején indulnak a Taxify sárga autói. 

 

A három éve Észtországból indult vállalkozás tavaly hárommilliónál is több fuvart bonyolított. Befektetői között olyan gigacéget is találunk, mint a Skype, amelynek idejekorán tűnt fel, hogy a startup hónapról hónapra 15-20%-os növekedést produkál, és rendületlenül terjeszkedik. Prága, Amszterdam, Helsinki és megannyi európai nagyváros után Budapesten is debütál a Taxify, amely úgy tartja be az úgynevezett taxisrendelet minden pontját, hogy közben technológiában és életérzésben hozza mindazt, amit az UBER-ben szeretett a felhasználó. A szolgáltatás eléréséhez szükséges mobilalkalmazás Android és iOS telefonokra is letölthető.

 

Hivatalos, ráadásul megbízható is

Nemcsak az utasok, de az „überes" sofőrök is örülnek az új nemzetközi multi érkezésének, mert azoknak a közösségi fuvarozóknak továbbra is lesz munkája, akik időközben megszerezték a személyszállítói vizsgát, a pályaalkalmasságit és a taxiengedélyt. Az UBER-t megkedvelő felhasználók sem maradnak az utasok érdekeit és kényelmét szem előtt tartó szolgáltató nélkül, és a magasabb, kötelezően előírt, fix tarifáért cserébe mindent megkapnak, amit egy hagyományos taxis szolgáltató tud adni. Így például adott lesz a készpénzes fizetés lehetősége is, és a fuvar után kapott e-mailből gombnyomásra igényelhető e-számla mellett megjelenik a taxióra által kinyomott bizonylat is, mert ahogy minden más hivatalos taxiban, a Taxify autókban is hitelesített óra működik majd. Ez a kettős kontroll – vagyis hogy az utas és a társaság is össze tudja vetni az alkalmazás által, GPS alapon rögzített utat az óra által mért kilométerekkel – minden szempontból megbízható személyfuvarozóvá teszi a Taxifyt. Az, hogy az autó mozgása visszakövethető, azoknak is biztonságérzetet ad, akik egy fiatalkorút, egy egyedül utazó hölgyet vagy idős utast bíznak a számukra ismeretlen sofőrre.

 

Nem taxistársaság, csak amennyire muszáj

A Taxify inkább tech-startup cégnek tartja magát, és nem titkoltan azokat célozza meg, akik megszerették az UBER-t, és megszokták, hogy sosincs foglalt jelzés, sem fölösleges várakozás, hogy a szolgáltatás nem a sofőrökért, hanem az utasokért működik.

A Taxify egyébként olyan mértékig írja elő a sofőrök helyes viselkedését, hogy még azt is rögzíti számukra, miként kell üdvözölni az autóba beszálló vendéget.

Az utas elégedettsége ugyanis mindennél fontosabb: ahogy a közösségi szállásfoglalás és használtcikk kereskedelem esetében, itt is fontos szerepet játszik az értékelés, és az utasok fele él is az utazás végén felkínált digitális osztályzás lehetőségével. A szolgáltató a megfelelő magatartás mellett a jogkövető adófizetést is előírja alvállalkozóinak.

 

600.000 felhasználójával a Taxify a leggyorsabban növekvő technológia alapú személyszállítási vállalat a Baltikumban és a kelet-európai régióban. A Taxify olyan okostelefon applikációt fejleszt, amely az utasokat köti össze a helyi taxikkal. A 2013 augusztusában, Észtországban alakult szolgáltatás a következő 12 országban működik: Magyarország, Észtország, Litvánia, Lettország, Finnország, Fehéroroszország, Csehország, Szerbia, Örményország, Mexikó, Hollandia és Dél-Afrika, de további európai terjeszkedés előtt áll idén. Skype, Pipedrive, Adcash, Rubylight, TMT Investments – néhány azon cégek közül, amik összesen másfél millió dollárt fektettek a startup vállalkozásba.

 

http://taxify.eu

Lantai József

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük