Növekszik a kommunikációs szakértők befolyása és jövedelme

Növekszik a kommunikációs szakértők befolyása és jövedelme, a kommunikációs tevékenység egyre nagyobb befolyást szerez Európában, mi több, a vezető kommunikációs szakemberek rendszeres közvetlen kapcsolatban állnak a vállalatok felső vezetésével – derül ki a Grayling által támogatott "European Communication Monitor"-ból.

Növekszik a kommunikációs szakértők befolyása és jövedelme, a kommunikációs tevékenység egyre nagyobb befolyást szerez Európában, mi több, a vezető kommunikációs szakemberek rendszeres közvetlen kapcsolatban állnak a vállalatok felső vezetésével – derül ki a Grayling által támogatott "European Communication Monitor"-ból.

    A Grayling közleménye ismerteti: az "European Communication Monitor"-t, amely a legátfogóbb nemzetközi kommunikációs és public relations (pr) felmérés, az idén immár ötödik alkalommal adták ki. A 43 országot – többek között Magyarországot is – magában foglaló, és 2.209 pr szakember véleményét tartalmazó kutatás rávilágít a kommunikációs szakértők növekvő befolyására és jövedelmére.
    "Ebben az évben az egyik legfontosabb megállapítás a kommunikációs szakemberek helyzetére vonatkozott, mely szerint a 2008. évi válság óta egyre erősebb pozíciót tudhatnak magukénak, és a vállalati stratégiák kialakításában is nagyobb szerepet kapnak. Érdemes továbbá kiemelni, hogy hazánkban is jellemző az a tendencia, mi szerint egyre nagyobb igény van a stratégiai vállalati kommunikációs szemléletre" – idézi a közlemény Ábrahám Gergelyt, a Grayling Hungary vezérigazgatóját.
    A jelentés legfontosabb megállapításai közé tartozik, hogy a felmérésben résztvevők 42 százaléka már nem tartja a szakmát megfelelően tükröző kifejezésnek a "public relations" fogalmat. Olyan alternatív elnevezésekre voksoltak, mint például a "vállalati kommunikáció", a "stratégiai kommunikáció" vagy a "kommunikációs menedzsment".
    Pozitív változás, hogy a kommunikációs tevékenységek egyre nagyobb teret kapnak Európában, ezáltal a szakemberek közvetlenül működhetnek együtt a vezérigazgatókkal és növekvő szerepet kapnak a befektetőkkel, politikusokkal való kapcsolattartásban.
    A következő években a szakma legfontosabb kihívása a közösségi háló hatása, illetve a kommunikációs törekvések üzleti célokkal való összeegyeztetése lesz.
    A válaszadók 93 százaléka a szervezetek, illetve márkák, és nem a cégvezetők vagy üzletágak iránti bizalmat szeretnék erősíteni – emeli ki a jelentés.
    Bár a közösségi média mindenki szerint egyre nagyobb teret hódít, a kommunikációs részlegek többsége mégsem rendelkezik megfelelő útmutatókkal, monitoring eszközökkel vagy jogi háttértudással.
    A jelentés mindezeken kívül kiemeli, hogy a jövőben a hagyományos és új média hatását, a kapcsolatépítést, valamint a kommunikációs technológiákat illetően lesz leginkább szükség továbbképzésre a szakmában.
    A Grayling a világ második legnagyobb független public relations, public affairs és befektetői kapcsolatokkal foglalkozó tanácsadó ügynöksége. A Graylingnek 70 irodája van 40 országban Európa és Észak-Amerika szerte, valamint a Csendes-óceáni térségben.

ebz \ gpp

MTI 2011. július 31., vasárnap 4:00

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük