A Magyar Telekom Európa legnagyobb e-egészségügyi rendezvényén, az eHealth Weeken mutatja be új, innovatív egészségmegőrző és prevenciós célú egészségügyi szolgáltatásait. A Telekom arany fokozatú támogatója az eHealth Weeken megjelenő "Az egészségügyi IT világa" című kiállításnak és konferenciának, ahol anyavállalatával, a Deutsche Telekommal és leányvállalatával, az ISH Informatika Kft.-vel közös standon mutatja be először három új, magyar fejlesztésű termékét, többek között a magzati szívhang otthoni monitoringjában életmentő jelentőséggel bíró Fetaphon nevű termékét.

A Magyar Telekom Európa legnagyobb e-egészségügyi rendezvényén, az eHealth Weeken mutatja be új, innovatív egészségmegőrző és prevenciós célú egészségügyi szolgáltatásait. A Telekom arany fokozatú támogatója az eHealth Weeken megjelenő "Az egészségügyi IT világa" című kiállításnak és konferenciának, ahol anyavállalatával, a Deutsche Telekommal és leányvállalatával, az ISH Informatika Kft.-vel közös standon mutatja be először három új, magyar fejlesztésű termékét, többek között a magzati szívhang otthoni monitoringjában életmentő jelentőséggel bíró Fetaphon nevű termékét.

Pataki Róbert, a Magyar Telekom stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes elmondta: "Az infokommunikációs technológia segítségével az egészségmegőrzés és a prevenció terén olyan költséghatékony és modern, orvosok és egészségügyi szakemberek munkáját is kímélő és könnyítő megoldásokat lehet kialakítani, amelyek lényegesen hozzájárulnak a betegek jobb minőségű ellátásához. A Magyar Telekom most bemutatásra kerülő ún. ,,end-to-end", azaz teljes körű e-health termékeinek kifejlesztését egészségügyi szakértők, intézmények és orvosok bevonásával alapos kutatás és felkészülés előzte meg annak érdekében, hogy valódi igények kielégítésére nyújtsanak megoldást."

A Magyar Telekom mára már több, mint hagyományos infokommunikációs szolgáltató. A vállalat célja, hogy innovatív szolgáltatások nyújtásával könnyebbé is tegye meglevő és új ügyfeleinek életét. Ennek kapcsán a Telekom az elmúlt években megjelent többek között az energiapiacon és a biztosítási piacon is. Egy másik fontos, az emberek mindennapjait érintő terület az egészségügy. Az elmúlt években a Magyar Telekom több egészségügyi szolgáltatást is tesztelt a piacon. A Szolnokon működő T-City projekt keretében bevezetett egy Pánikgomb szolgáltatást, amely hirtelen bekövetkezett egészségügyi problémák esetén nyújt segítséget idős vagy beteg embereknek. Emellett a Magyar Telekom ügyfeleinek kínált egy olyan Családi Egészség Csomagot, amely baleset-biztosítást, bármikor hívható orvosi call center elérhetőséget és második szakvélemény készíttetésének lehetőségét foglalta magába.

Az eHealth Weeken az alábbi új egészségügyi termékeit és szolgáltatásait mutatja be az érdeklődőknek a Telekom:

Fetaphon: A terhességek mintegy ötöde kockázatosnak tekinthető. Ezek a terhességek ugyan nem feltétlen jelentenek közvetlen veszélyt az anya vagy a magzat egészségére, ugyanakkor a kockázatos terhesség azt jelenti, hogy a terhesség során fokozott ellenőrzés szükséges. A Fetaphon alkalmazásával a kismama képes a kardiotokográfiai tesztet (vagyis a CTG-t) otthon önállóan elvégezni, azaz mérni a magzat – illetve ikerterhesség esetén a magzatok – szívritmusát. A berendezés akusztikusan rögzíti a szívhangot, anélkül, hogy az anyára vagy a magzatra bármilyen hatást gyakorolna. A mérést követően az adatokat a mobil hálózat segítségével közvetlenül az egészségügyi központnak (Tele-Medicine Center) küldik el. Itt az adatokat szoftver segítségével megjelenítik. Az eredményt egy orvoscsoport elemzi és értékeli ki, majd erről tájékoztatják a kismamát. Komplikáció felmerülése esetén az orvos haladéktalanul kapcsolatba lép a kismamával, és megvitatják a további teendőket. 

A Mobil e-Egészségügyi Asszisztens szolgáltatás egy olyan logisztikai, információs, interaktív mobiltechnológián alapuló megoldás, amely segíti a betegek egészségügyi intézményen belüli és közötti tájékozódását, azáltal, hogy különböző típusú logisztikai és egészségügyi információkat, kiegészítő szolgáltatásokat nyújt a számukra. Az egészségügyi intézménybe érkezésekor a beteg tájékoztatást kap a vizsgálat, konzultáció helyszínéről, a várakozók számáról, a várakozási időhosszáról és annak változásáról. A beteg informálódhat továbbá az egészségügyi intézményről és annak orvosairól, a különböző őt érintő betegségekről, azok megelőzéséről, az egyes vizsgálatokról és azok menetéről. A kialakított rendszer egyfajta platformként szolgál a megfelelően személyre szabott és releváns egészségügyi információk továbbítására. 

A PraxisPlatform egy olyan automatizált kommunikációra épülő beteginformációs rendszer, amely összekapcsolja és támogatja az egészségügy legfőbb szereplőit: a pácienst, az orvost/gyógyszerészt, valamint a gyógyszer- és gyógyászati segédeszköz-gyártókat. Emellett bekapcsolódási lehetőséget kínál mások, így például orvosszakmai társaságok és a finanszírozó számára is. A rendszer lehetőséget kínál a gyógyszergyártók és gyógyászati segédeszköz-gyártók számára, hogy értéknövelő szolgáltatásokkal segítsék a készítményeiket szedő vagy használó páciensek gyógyszerszedési tudatosságát.

2009-ben a Magyar Telekom megvásárolta a kórházi alkalmazásfejlesztéssel foglalkozó International System House (ISH) Kft. 100%-os üzletrészét. A GVH jóváhagyásával 2009. december 1-je óta az ISH Informatika Kft. a Magyar Telekom Csoport önálló leányvállalatként működik, az Üzleti Megoldások Üzletág (T-Systems) szakmai felügyelete alatt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük