A kedvezményes ajánlatok tömegének köszönhetően a  webáruházak forgalmi adatai évről-évre rekordokat döntenek az ünnepi időszakban, ezért e-kereskedelem szereplői idén is nagy várakozással tekintenek az év utolsó hónapjaira. A PayPal elemzőinek előrejelzése szerint az év legnagyobb vásárlási időszaka átlagon felüli e-kereskedelmi forgalmat hozhat 2016-ban.

 

A kedvezményes ajánlatok tömegének köszönhetően a  webáruházak forgalmi adatai évről-évre rekordokat döntenek az ünnepi időszakban, ezért e-kereskedelem szereplői idén is nagy várakozással tekintenek az év utolsó hónapjaira. A PayPal elemzőinek előrejelzése szerint az év legnagyobb vásárlási időszaka átlagon felüli e-kereskedelmi forgalmat hozhat 2016-ban.

 

A PayPal online fizetési rendszer elemzőinek előrejelzése szerint az idei ünnepi időszak kiugróan magas e-kereskedelmi forgalmat hozhat, ugyanakkor kiemelendő tendencia, hogy globálisan egyre nő mobil eszközt használó vásárlók aránya. A mobilon keresztüli vásárlások száma a nemzetközi trendnek megfelelően várhatóan Magyarországon is növekedni fog: a PayPal és a GfK[1] kutatása alapján az aktív internet használók 42%-a fog mobilt használni az internetes vásárláshoz.

 

Rekordot hozhat a Cyber Monday

 

A PayPal várakozásai szerint a Cyber Monday-en – ami idén november 28-ára esik –  a fizetések összvolumene meghaladhatja a másodpercenkénti 25,000 dollárt, miközben egy átlagos napon általában másodpercenként 10,900 dollár körüli fizetési mennyiséget regisztrál a vállalat. Tavaly a Cyber Monday hozta a PayPal történetében a legnagyobb számú 24 óra alatt lebonyolított tranzakciót:  a vállalat rendszere több, mint 450 fizetést regisztrált másodpercenként.

 

Nő a személyközi (P2P) tranzakciók száma

 

A PayPal előrejelzése alapján a legnépszerűbb vásárlási kategóriák  idén az elektronikai cikkek, a ruházati cikkek, illetve az autóalkatrészek lesznek. Idén decemberben a vállalt ezen kívül több mint 17 millió P2P tranzakcióra számít, amit elsősorban az ajándékok költségének megosztásával kapcsolatos, barátok és a családtagok közötti utalások tesznek ki.

 

Egyre népszerűbb az online adományozás

 

Az online ajándékozásra vonatkozó számadatok a karácsony előtti időszakban különösen érdekesek lehetnek az egyre népszerűbb elektronikusan elküldött jótékonysági felajánlások, az e-adományok miatt. Tavaly a PayPal rendszerén keresztül 7 millió felhasználó több, mint 857 millió dollárt adományozott 183 ország 250,000 szervezetének, sőt a Giving Tuesday napján csak huszonnégy óra alatt 45,8 millió dollárt adományt ajánlottak fel. A jótékonysági kezdeményezés a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült, mint a legnagyobb forrás, amelyet jótékonysági célra gyűjtöttek egy nap alatt.  A vállalat számításai szerint az online adományozás 2016-ban ismét növekedni fog, mobil keresztül pedig 45%-kal fognak többen jótékonykodni.

 


[1] A PayPal megbízásából a GFK közvélemény és piackutató 2016 júniusában Magyarországon készített felmérése alapján, amelynek során 1000 (18-65 év közötti) internetet felhasználó online kérdőíves interjú (Computer-Assisted Web Interviewing – CAWI) során adott válaszait dolgozták fel. A reprezentatív minta szerkezete megfelel a magyarok nem és kormegoszlásának.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük