Peugeot 308 SW bemutató a Szépművészeti Múzeumban

Az új PEUGEOT 308 SW – előkelő és tágas kombi. Inspiráló pilótafülke a földön szárnyalóknak! A Peugeot Hungária exkluzív bemutatója keretében láthattuk az új Peugeot 308 SW-t, az Év Autója SW változatát, amelyről szerénytelenség nélkül állíthatjuk, hogy igazi műalkotás!

 

Az új PEUGEOT 308 SW – előkelő és tágas kombi. Inspiráló pilótafülke a földön szárnyalóknak! A Peugeot Hungária exkluzív bemutatója keretében láthattuk az új Peugeot 308 SW-t, az Év Autója SW változatát, amelyről szerénytelenség nélkül állíthatjuk, hogy igazi műalkotás!

 

Egy „született múzsa" bemutatásához nem is találhattak jobb helyszínt, mint a Szépművészeti Múzeum… Toulouse-Lautrec világa és a Peugeot.

A PEUGEOT mérnökei és formatervezői egy dinamikus megjelenésű, alacsonyra ültetett, előkelő és sportos, nagyméretű kombit terveztek és rajzoltak meg. Az új 308 SW átveszi a limuzin változat i-Cockpit vezetőhely kialakítását, ami innovatív, határozottan modern és letisztult utasteret eredményez. Az új EMP2 platform nagyfokú rugalmasságát kihasználva az új PEUGEOT 308 SW a tágasabb utastér és a kategória legnagyobbjai közé tartozó csomagtartó kialakítására használja nagyvonalú méreteit.

 

A példamutató tervezésnek, valamint az új, gazdaságos PureTech és BlueHDi motoroknak, a gazdag felszereltségnek és kimagasló minőségének köszönhetően az új PEUGEOT 308 modelleket az európai szaksajtó az európai „Év autója 2014" díj odaítélésével üdvözölte.

„A Peugeot tovább folytatja termékoffenzíváját az új 308 SW-vel, amely a remekbe szabott formatervet a minőséggel és a praktikummal ötvözve tovább növeli a 308 sikerét, a márka exkluzivitását." (Xavier PEUGEOT, a PEUGEOT termékigazgatója)

 

A PEUGEOT évtizedek óta jelen van az új PEUGEOT 308 SW kategóriájában, a C szegmens kombijai között. Az 1969-ben megjelent 304 kombi óta a 300-as sorozat valamennyi nemzedékében napvilágot láttak a kombi változatok is. A C szegmensben változatlan a kombik aránya, Európában évek óta tíz százalékot képviselnek a szegmensen belül, még a crossoverek és egyterűek megjelenése és előretörése sem befolyásolta a kombik részarányát.

Rendkívül összetett szegmensről van szó, ahol a limuzinokkal ellentétben nincs igazán 'kategóriavezető'. Idén az egyedüli jelentős újdonságot a PEUGEOT 308 SW érkezése jelenti.

 

Az új 308 SW a szegmens alapját alkotó négy fő értéken, a formaterven, a hatékonyságon (beleértve a praktikusságot), a vezetés élményén és a minőségen keresztül megfelel azoknak az elvárásoknak, amelyeket ez az ügyfélkör támaszt.

 

Lendületesen áramló, dinamikus formaterv. Elegáns és sportos külső vonalvezetés.

„Az új PEUGEOT 308 SW-t a limuzinnal egy időben ugyanaz a csapat rajzolta meg, így miközben átveszi az alapváltozat összes erényét, például a lendületes és modern formatervet, egyedi stílussal ruházza fel a rendkívül kifejező és ígéretekkel teli, jellegzetes dinamikus kombi karosszériát." (Gilles VIDAL, a PEUGEOT formatervezési igazgatója)

 

Az új modell igazi műalkotás, mely meglepő újításaival, dinamikus dizájnjával és átgondolt kialakításával mindenkit megihlet. És természetesen a sikere is inspiráló…

De hogy milyen ötleteket adhat az intuitív iCockpit kezelőfelület, a könnyített karosszéria, a kényelmes ülések, a hatalmas csomagtér, a rengeteg kényelmi extra? Ezt próbálták kideríteni közismert emberekkel, akik néhány napig együtt élhettek az új Peugeot 308-cal.

 

Az új Peugeot 308, vagy a 308 SW olyannyira inspirálja őket, hogy saját területükön mind alkotnak valami újat. Sárközi Ákos különleges menüt álmodott meg, Virág exkluzív 308 kollekciót, a Quartzbox pedig lehengerlő homokanimációt.

Élményeiket, tapasztalataikat – és az Év Autója által inspirált alkotásaikat a Peugeot közösségi oldalán és egyéb online felülteken teszik közzé, és eseményeken mutatják be az év során.

„Most vegyük sorra művészeinket, akik – akárcsak az új 308-as – éppen a világsiker kapujában állnak:"

 

Kerényi Virág divattervező

Virág a KREA Kortárs Művészeti Iskola elvégzése után a dániai TEKO Design and Technology egyetemen folytatott divattervezési tanulmányokat, közben pedig egy három hónapos amerikai gyakorlaton tökéletesítette tervezői stílusát. A Triumph Inspiration Award hazai döntősének munkáival már a Divatkreátor nevű tévés műsorban is találkozhattunk, de az Operaház jelmezeinek elkészítésében is segédkezett.

Virágot azért választották ki, mert eddigi munkái közel állnak a Peugeot elegáns, letisztult formavilágához, másrészt Virág nagy autórajongó, és a családjában több Peugeot tulajdonos is van, így nagyon lelkes volt, amikor megkeresték.

„Az új 308-as nagyon karakteres, mégis kecses, kicsit sejtelmes autó, és a kollekció, amit tervezni fogok szintén ilyen lesz. Letisztult formákkal, határozott, erőteljes vonalakkal, de közben elegáns motívumokkal készített ruhákban gondolkodom. A kedvencem a lámpa, és a csillogó ledek, ezek biztosan vissza fognak köszönni a modelleken valamilyen izgalmas formában."

 

Sárközi Ákos séf

Amikor Horváth Tamás és Kalocsai Zoltán séfet keresett az induló Borkonyhához, ezt mondták róla:

„Olyan embert akartunk választani, aki jó helyen dolgozott, de van egyéni elképzelése is. Így esett a választásunk Sárközi Ákosra, aki Bicsár Attila mellett nőtt fel az Alabárdosban, és vágyott arra, hogy megmutassa tudását. Erre nekünk garanciát adott sikeres szereplése a Hagyomány és Evolúció versenyen, és gyakorlata a két Michelin csillagos portugál Villa Joyában. A konyhában nemcsak főz, hanem takarít is. Azzal kezdi a munkáját, hogy megnézi, este ki lesz a vendégünk, és ennek ismeretében lát munkához. Ezzel tudunk különbözni a többi étteremtől.„

A tulajdonosok valószínűleg azóta is elégedettek döntésükkel, hiszen 2014. március 12-én (kevesebb, mint négy évvel a nyitás után) kiderült, hogy a Borkonyha Magyarország harmadik Michelin csillagos étteremmé lépett elő, Ákost pedig nem sokkal később egy neves életmódmagazin szakmai zsűrije az Év Férfijának választotta.

Az Év Férfija – az Év autója, adta magát, hogy Ákos legyen az új Peugeot 308 egyik nagykövete. Ákos szeme gyermekien csillant fel, amikor először meglátta az autót. Egyszerűen csak ennyit mondott, mikor beleült: „AKAROM!"

Később, amikor pár napig már nála volt az autó, sikerült rábírni egy kicsit bővebb nyilatkozatra is:

„Leginkább az tetszik az autóban, hogy a panoráma tető miatt tele van fénnyel, szinte átjárja az egész autót a napfény. Már tudom is, hogy valami provance-i ételkülönlegességet fogok ennek kapcsán készíteni. A műszerfal és az érintőképernyő piros világítása pedig valóban egyedi, mint amennyire a különleges céklabonbon tud lenni. Olyan, mintha ez mindig az én autóm lett volna, annyira magaménak érzem, pedig nem is vagyok nagy autórajongó."

 

Cakó Dániel / Hidvégi Áron képzőművészek – Quartzbox

Hogyan fér meg egymással a tradíció tisztelete és a kérlelhetetlen újító kedv? Remekül! Ezt bizonyítja az eredetileg szobrász végzettségű Cakó Dániel, és a festő Hidvégi Áron levédett találmánya, a Quartzbox. A Cakó név sokak számára ismerős lehet, és nem véletlenül: Dániel édesapja a méltán világhírű Cakó Ferenc homokanimátor. „Húszéves korom körül tanultam meg a homokanimálást, később aztán én is jártam fellépésekre, és apámmal közös produkciónk is volt" – meséli Cakó Dániel, aki azonban hozzáteszi: nem érezte teljesen sajátjának ezt a munkát. „Azzal, hogy megdupláztuk az üveglapok számát, színt és festéket vittünk a produkcióba, valami új született" – mondta. Dániel és Áron a Képzőművészeti Egyetemen barátkoztak össze, és ebből a barátságból született első közös projektjük, a Quartzbox. A két fiatal egy speciális kétrétegű asztalnál dolgozik: Dániel a felső szinten a homokkal, míg Áron az alsó szinten színes festékekkel és sablonokkal alkot képeket. Az asztalt alulról világítják meg, a zenére komponált produkciót pedig kamera segítségével vetítik ki a nézőknek. A különleges produkció egyre zajosabb sikereket tudhat magáénak itthon, de már megtették első (fel)lépéseiket a világsiker felé is…

Az új 308 kampány nagyköveteiként pedig reméljük, hogy hozzájárulunk sikereikhez. Az egyik nagy újdonsággal, a Peugeot iCockpittel egy különleges érintőképernyő is bekerült az autóba, aminek a kezelése Dani és Áron számára egyáltalán nem okozott nehézséget, hiszen a munkájuk során is hasonló módon, érintéssel alkotnak.

A két fiú mindig együtt dolgozik, de az autóról külön mondták el a véleményüket:

„Miden egyes speciális sztori megvalósítása, kivitelezése egy újabb kihívást jelent számunkra, szóval nagyon örültünk annak, hogy az év autójával kapcsolatban megalkothatunk egy hozzáillő látványvilágot. Az külön nagy élmény, hogy az új 308 arcai is lehetünk, mivel eddigi fellépéseinknél mint művészek nem kerültünk előtérbe csak az általunk megjelenített, kivetített képekkel kommunikáltunk.

Az új 308 pedig egyszerűen egy remekmű: kívülről az autó formája letisztult, elegáns, nincs benne semmi túldimenzionálva, kellemes egységében hívja fel magára a figyelmet. Amikor beültem a volán mögé, egészen más fajta élményt adott, mint amit eddig vezetésnél megszoktam. A kisebbre vett kormány, a kényelmes ülés, a szuperül kézreálló sebváltó és az érintőképernyő praktikus elhelyezése, a műszerfalnál a különböző egységek formai megoldása mind egy célt szolgálnak: hogy maga a vezetés egy élmény legyen, vagy ha csak egyszerűen utasként ül benne az ember kikapcsolódhasson és új dolgokat fedezhessen fel az utazás által.

Ennél a kocsinál még hátul is élmény utazni, és nem csak vezetni vagy az anyósülésen ülni, hiszen a majdnem az egész tetőt magába foglaló üvegfelület az út folyamán olyan új látványt ad, amiben az autó utasai egészen más szemszögből fedezhetik fel megszokott városukat, környezetüket vagy mindennapi útvonalaikat, azt is mondhatnám már csak egy popcorn kéne a kézbe és teljes lenne a 3D mozi élmény.

Az új Peugeot 308 által megihletett történetbe sok átalakulást szeretnék belecsempészni, ami homokkal lesz megvalósítható, és amely mellé a festékek izgalmas játéka, illetve annak képi világa párosul. Célunk az, hogy a két szint együttes mozgásából lendületes, fiatalos Peugeot 308-ra jellemző hangulatot teremtsünk, ami természetesen kis francia életérzéssel lesz megfűszerezve. (Cakó Dani)

Dani költői leírása után Áron egy kicsit racionálisabban fogta meg a lényeget.

„Legelőször ezek jutottak az eszembe, amikor beleültem: Elegáns, és egyben dinamikusan progresszív. Sportos, dinamikus vonalvezetés, szép nyújtott formák. Erős motor, mégis halk üzemmód. A funkcionalitást, és kényelmet segítő gombok mindenhol tökéletesen kézre állnak. A műszerfalon található érintőképernyő használata a navigációhoz, zenehallgatáshoz, az autó belső klímájának szabályzásához rendkívül jól átlátható és kezelhető. A tetőablak az utazás során a Peugeot márkához híven felemelő szabadságérzetet ad az utasai számára."

 

 „ A legkisebb CO2-kibocsátás a kategória dízelei között… csak ennyi!"

A legkorszerűbb motorok rendkívül hatásosak és a legszigorúbb környezetvédelmi előírásokat is teljesítik.

 

Az új PEUGEOT 308 SW már a bevezetésekor a legújabb generációs, teljesen újfejlesztésű Euro 6 benzin- és dízelmotorok széles választékát kínálja. A benzines kínálatban a teljesítményszintek 130 lóerőtől 155 lóerőig terjednek, az induló CO2 -kibocsátás 109 gramm kilométerenként. A dízelek teljesítménye 92-től 150 lóerőig terjed, CO2-kibocsátásuk nem haladja meg a 111 grammot. Különösen takarékos a hatfokozatú mechanikus váltóval felszerelt új 120 lóerős 1.6l BlueHDi, amely mindössze 3,2 litert fogyaszt vegyes ciklusban, kilométerenkénti 85 gramm-os CO2-kibocsátásával pedig a szegmens bajnoka.

Ezek a remek teljesítőképességű motorok rendkívül alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal kombinálhatók, melyeket a Michelinnel kötött kizárólagos együttműködés keretében fejlesztettek ki. A legújabb generációs gumiabroncsokkal átlagosan 3 grammal csökken a kilométerenkénti CO2-kibocsátás, csökken a fékút nedves úton, tartósságuk viszont megegyezik a hagyományos abroncsokéval. A modellek több mint harmadát ezekkel az új fejlesztésű gumikkal szerelik fel.

2014 júliusától a jelenlegi kínálat a 110 lóerős, háromhengeres benzines PureTech turbómotorral, valamint a 130 lóerős benzines változathoz rendelhető, új hatfokozatú automatikus sebességváltóval bővül.

Az új háromhengeres benzines PureTech turbómotor: „A piac legjobbja az alacsony fordulatszámon elérhető nagy nyomaték és a teljesítmény aránya tekintetében."

 

www.peugeot.com

https://www.facebook.com/Peugeot

 

Lantai József

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.