Az első FVV csuklós villamos ötven éve, 1961-ben állt forgalomba Budapesten. A BKV jogelődje, a Fővárosi Villamos Vasút által gyártott járművek – közismertebb nevén a Bengálik – 1983-ban közlekedtek utoljára a fővárosban. Arról azonban, hogy mindannyian végleg nyugdíjba vonultak volna, szó sincs. Debrecenben manapság is napi szinten használják őket, Szegeden pedig tartalék járművekként várnak bevetésre, míg Miskolcon nosztalgiajáratként találkozhatunk velük.

 

Az első FVV csuklós villamos ötven éve, 1961-ben állt forgalomba Budapesten. A BKV jogelődje, a Fővárosi Villamos Vasút által gyártott járművek – közismertebb nevén a Bengálik – 1983-ban közlekedtek utoljára a fővárosban. Arról azonban, hogy mindannyian végleg nyugdíjba vonultak volna, szó sincs. Debrecenben manapság is napi szinten használják őket, Szegeden pedig tartalék járművekként várnak bevetésre, míg Miskolcon nosztalgiajáratként találkozhatunk velük.

 

A budapesti villamoshálózat jövőre lesz 125 éves. Az évforduló előtt nosztalgiajáratok indításával tiszteleg a BKV Zrt.: a meglévő favázas kocsik és az UV villamos mellett 28 évnyi távollét után újra a fővárosba érkezik a cívisvárosban szolgálatot teljesítő 492-es – a BKV kötelékében az egykori 1233-as – pályaszámú FVV csuklós villamos is. A debreceni utasoktól ünnepélyes keretek között elbúcsúzó, frissen festett, megújult Bengáli az idén kora ősztől egy éven át vendégeskedik a fővárosban. Ez idő alatt többször találkozhatnak majd az ötvenes éveket idéző lekerekített formájú villamossal és a BKV tulajdonában lévő nosztalgiakocsikkal Budapest villamosvonalain.

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/FVV_CSM%E2%80%934

http://villamosok.hu/miskolc/fvv.html

http://villamosok.hu/nza/hazi_jav.html

http://villamosok.hu/miskolc/fotok/fvvf.html

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük