Hogy ez lehetetlen? Nem egészen. Aki járt már Ferihegyen, a Liszt Ferenc Repülőtéren, egészen bizonyosan látta a 2B terminál mellett sorakozó sok régi, a használatból már kivont repülőgépet. Ez az Aeropark, ahol a repülőgép múzeumban megtekinthető a magyar közforgalmú repülés elmúlt 60 évének szinte összes gépmadara. Az Aeropark most új élményt kínál a repülést kedvelőknek.

Október 25-én közel egy órás sétarepülésre indul a Smartwings Légitársaság Boeing 737-800-asa a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. Találkozó az Aeroparkban lesz, ahonnan a repülőmúzeum Ikarus autóbuszai viszik fel az utasokat a ferihegyi 2-es Terminálra a várakozó repülőgéphez. A tervezett útvonal, mely az aznapi időjárástól, a felhőborítottságtól függően változhat, a tervek szerint hazánk több igen szép tája fölött vezet el, ám az utazómagasság ezúttal nem 10 ezer méter lesz. A különleges jártra a jegy kizárólag elővételben, bankkártyás fizetéssel váltható meg. A programon csak érvényes, kifizetett regisztrációval rendelkező utasok vehetnek részt. A legalacsonyabb korhatár a betöltött 6. életév.  A légi körséta a program szerint érinti – a többi között – a Dunakanyart, a Balatont, a Bakonyt, A Tiszát és a keleti országrészt, valamint Budapestet. A repülés után – a landolást követően – reptérlátogatással folytatódik a program, ahol működés közben mutatják meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kulisszatitkait. Ezt követően a csoport visszatér az Aeroparkba, itt a látogatók megismerkedhetnek a magyar repüléstörténet meghatározó repülőgépeivel. Az élménycsomag a sétarepülés mellett tartalmazza az ingyenes belépést is az Aeropark repülőmúzeumba. Belföldi repülésről lévén szó, landolás után a karantén kötelezettség az utasokra nem vonatkozik.

Lapunk kérdésére válaszolva Somogyi-Tóth Gábor, az Aeropark ügyvezetője elmondta: “Az Aeropark igazi küldetése a légiközlekedéssel kapcsolatos ismeretterjesztés, a „titkok” megismertetése, az ebben dolgozók és az érdeklődők közelebb hozása egymáshoz. Évek óta rengeteg látogatót viszünk be a repülőtérre, bemutatjuk, hogyan is működik ez az egész varázslatos világ. Igen jó kapcsolatban állunk a cseh tulajdonban lévő Smartwings Légitársaság magyar leányvállalatával, a magyarországi vezetősége sokban támogatja az itt folyó munkát. Nem pénzt adnak, hanem inkább lehetővé tesznek olyan dolgokat, amiket máshol nem nagyon szokás. Van például egy nagyon sikeres YouTube csatornánk. Ott az Aeropark szó beírásával láthatók lesznek az általunk azért készített filmek, hogy a légiközlekedés iránt érdeklődők kíváncsiságát kielégítsük. Operatőrünk még a Smartwings pilótafülkéjében is forgathatott repülés közben. Lehetőségünk volt néhányszor arra, hogy a Smartwings földön álló repülőgépét a járat pilótái, utaskísérői kívülről-belülről bemutatták látogatóinknak. Az ilyenekre és az egyéb, saját attrakcióinkra a weboldalunkon (www.aeropark.hu) és a Facebook oldalunkon lehet jelentkezni, regisztrálni. Azt is tudjuk, hogy rengeteg ember van, aki imád repülni, de most, a járvány miatt nem teheti. Zárva vannak a határok. Ezek az emberek szinte elvonási tünetekkel járó „hiánybetegségben” szenvednek ilyenkor. Számukra kínáljuk az Országnéző sétarepülést.

Az ötlet nem új. A világon elsőként az ausztrál Qantas légitársaság hirdetett „Flights to nowhere” járatokat, amelyek az ország nevezetességei felett repültek el. Körberepülték Ausztráliát, igaz – ez hét óráig tartott, akkora az ország. Több ázsiai légitársaság is indított hasonló túrákat, Európában ilyenre még nem volt példa. Egészen mostanáig. A Smartwings ebben lehetőséget látott és szinte önköltséges áron teszi lehetővé számunkra. A Budapest Airport is mellénk állt, jelentős kedvezményt adott az őt ilyenkor megillető díjtételekből.  A meghirdetés után az első járat órák alatt betelt, az ablak melletti helyek harminc perc alatt fogytak el! Jelenleg már a második járaton is csak pár hely van – természetesen azok sem az ablak mellett. Ha lesz rá igény, akár sorozat is lehet ebből, hetente vagy kéthetente egy. Meglepő módon igen nagy rá a kereslet, noha az árak nem olcsóak: az ablak mellett 35 ezer, a belső helyeken 26 ezer forintba kerül a jegy. Aki sokallná, gondoljon egy kicsit utána: mibe kerül a repülőgép egy repült órája? Kerozinnal, pilótákkal, légiutas-kísérőkkel, gépamortizációval, légtérhasználati díjjal, földi kiszolgálási-, leszállási-, utas-kiszolgálási, parkolási- díjjal együtt. Talán nem köztudott, de a világon minden repülőtéren fizetnek parkolási díjat az álló repülőgép után. A Budapest Airport is szed természetesen a repülőgép mozgások után mindenféle díjakat, de ott is meglátták ebben a lehetőséget és jelentős kedvezményeket adtak erre a járatra.”

Jelentkezési határidő: 2020. október 19.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük