Mondhatjuk úgy is, akár közvetlenül az otthoni számítógép elől a repülőgép fedélzetére léphetnek azok, akik a British Airways minden utazás előtti szolgáltatását az Interneten keresztül veszik igénybe.

 

 Mondhatjuk úgy is, akár közvetlenül az otthoni számítógép elől a repülőgép fedélzetére léphetnek azok, akik a British Airways minden utazás előtti szolgáltatását az Interneten keresztül veszik igénybe.

Anna Ingham-GrantAz elmúlt öt évben az online szolgáltatások hihetetlen fejlődésen mentek keresztül és ennek arányában egyre többen is használják azokat. A British Airways járatain az utazás kiválasztásától a beszállás pillanatáig mindent elintézhetünk már akár otthonról is – mondta el Anna Ingham-Grant, a légitársaság Magyarországért, Szlovákiáért és Csehországért felelős kereskedelmi igazgatója. Magyarországon az Internet elterjedtsége 43 százalékra tehető. Ez már elegendő ahhoz, hogy megfelelő hátteret adjon az on-line beszállókártya rendszerének bevezetéséhez. Hazánk egyike annak a 11 országnak, ahol az internetes foglalás és a fizetés is már az adott ország nyelvén történik. Az online szolgáltatások eddigi sikerei alapján a British Airways várakozásai szerint, az online beszállókártya népszerű lesz az utasok körében, hiszen a jegyüket közvetlenül a légitársaságtól megvásároló magyar utasok 68 százaléka szeptemberben a ba.com oldalon foglalta le repülőjegyét, 12 százalékuk pedig már az online check-in szolgáltatást is igénybe vette. Az online beszállókártya bevezetése lehetővé teszi a magyar utasok számára, hogy elkerüljék a hagyományos check-in pultoknál való sorban állást a Ferihegyi Repülőtéren, mivel a csak kézipoggyásszal utazók, egyenesen a biztonsági ellenőrző pulthoz mehetnek. Mindezeken túlmenően, az online szolgáltatások további fontos előnye az, hogy lehetővé teszik a légitársaságok működési költségeinek csökkentését. Az internetes szolgáltatások révén a British Airways 2006 és 2008 között például 100 millió fonttal tudta csökkenteni kiadásait.

Az online beszállókártya használata egyszerű, alkalmazása pedig előnyök sorát hozza az utasok számára. Az online check-in elvégzését követően a http://www.ba.com/ oldalon az utasok otthon vagy munkahelyükön kinyomtathatják saját A4 formátumú beszállókártyájukat. Az online beszállókártya egy olyan vonalkóddal van ellátva, amely tartalmazza az utasra és a járatra vonatkozó összes fontos információt. Azok, akik feladandó csomagokkal utaznak, a csomagok számát már a ba.com oldalon jelezhetik, ahol 30 % kedvezménnyel fizethetik meg a csomagfeladás esetleges többletköltségét, majd a repülőtérre való megérkezést követően a „Fast Bag Drop" pultnál adhatják le csomagjaikat és ezután közvetlenül a biztonsági ellenőrzéshez fáradhatnak. A biztonsági ellenőrzés során a személyzet egy, az áruházakban használt szkennerhez hasonló leolvasóval ellenőrzi az online beszállókártyán lévő vonalkódot és ezzel a folyamat véget is ért.

Nagy Katalin Az on-line rendszer működését Nagy Katalin marketing menedzser mutatta be. A http://www.ba.com/ oldalon az utazási folyamat következő fontos elemei végezhetőek el, akár már egy lap-top segítségével is: Utazástervezés és repülőjegy-foglalás, a meglévő foglalások kezelése, online check-in.

A weboldalon továbbra is megtalálhatók a légitársaság legalacsonyabb árai, amelyek a British Airways európai fapados légitársaságok elleni versenyének jegyében kerültek fel az oldalra. A weboldal magában foglal egy olyan naptár rendszerű foglalási rendszert is, amelynek segítségével az utasok megtalálhatják a lehető legolcsóbb jegyeket, és amely lehetőséget nyújt arra, hogy az árakat több lehetséges utazási dátum tekintetében is összehasonlíthassák. 2006-ban az oldal ezen funkcióját a csatlakozó járatokra is kiterjesztette a British Airways, azaz lehetővé vált az, hogy az utas több útszakasz jegyeit és jegyárait egymástól függetlenül megtekinthesse, összehasonlíthassa és lefoglalhassa. Az oldalon a British Airways egy külön funkciót hozott létre abból a célból, hogy az utasok a már korábban lefoglalt utazásuk részleteit önmaguk kezelhessék és módosíthassák. Az utasok ezeket az oldal úgynevezett „Manage my Booking" szekciójában, a foglalási kód és nevük megadása után tehetik meg.

A ba.com oldal e népszerű szolgáltatása olyan személyre szabott, praktikus tanácsokkal látja el az utasokat, amelyek megfelelnek egyedi utazási igényeiknek. Ezen túlmenően, a légitársaság bevezette az oldalon az úgynevezett „ellenőrző lista" szolgáltatást, amely rövid és közérthető áttekintést ad az utasok számára arról, hogy milyen lépéseken keresztül készülhetnek fel utazásukra annak érdekében, hogy az zökkenőmentes legyen. Az utasok a „Manage My Booking" funkciót a világ bármely pontjáról és attól függetlenül vehetik igénybe, hogy jegyüket az interneten, telefonon keresztül vagy utazási irodában foglalták le.

 A ba.com oldalon az utasok elvégezhetik a check-in-t, egy interaktív ülésrend segítségével kiválaszthatják, vagy módosíthatják ülőhelyüket és kinyomtathatják beszállókártyájukat. Az online check-in és az online beszállókártya használata révén az utasok elkerülhetik a repülőtéri sorban állást, időt és energiát takarítva meg ezzel.

Az online check-in már 24 órával a járat indulása előtt igénybe vehető minden utas, sőt 6 fős létszámig egyszerre családok és csoportok számára is. Ez a szolgáltatás a British Airways útvonalainak 97 százalékán vehető igénybe. A British Airways hálózatán belül, az online beszállókártyát jelenleg 127 repülőtér fogadja el. Közöttük: 2007 decemberére az összes London Heathrow útvonal, a London gatwick-i útvonalak 98 százaléka (az innen induló tengeren túli útvonalak 100 százaléka), 36 európai repülőtér, az összes észak-amerikai, kanadai és karibi repülőtér, az összes távol-keleti, ázsiai és csendes óceáni útvonal 2007 decemberétől, valamint Buenos Aires és Sydney.

Az on-line beszállókártya többször is kinyomtatható, ha elmaszatolódik vagy a papír begyűrődik. Otthon sem lehet felejteni, mert a nyomtatás az utolsó pillanatban is elvégezhető.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük