Révay András: Elmegyünk a fogyasztóhoz

 

 A Magyar Turizmus Zrt. Igazgatóságának 2007. november 20-i ülésén, az Igazgatóság elfogadta a Társaság 2008. évi marketingtervét, amelybe már a szakmai szervezetek, turisztikai vállalkozók, önkormányzatok, Regionális Idegenforgalmi Bizottságok, és fejlesztési tanácsok észrevételeit is beépítették.

 

 A Magyar Turizmus Zrt. Igazgatóságának 2007. november 20-i ülésén, az Igazgatóság elfogadta a Társaság 2008. évi marketingtervét, amelybe már a szakmai szervezetek, turisztikai vállalkozók, önkormányzatok, Regionális Idegenforgalmi Bizottságok, és fejlesztési tanácsok észrevételeit is beépítették.

Nagyon sok információt és tanácsot gyűjtöttünk össze előzetesen a terv kialakításához – mondta el dr. Niklai Ákos, a ZRt elnöke. Előbb a régiós igazgatóságok, a külképviseletek készítették el saját terveiket. Ezeket egyeztettük, majd elküldtük több, mint hetven szakmai szervezetnek, hogy egészítsék ki saját elgondolásaikkal. Formai és tartalmi javaslatokat 35 helyről kaptunk vissza. Beépítve őket az eredeti tervbe, külső szakmai véleményezés után állt össze az, amit végül az igazgatóság elé tártunk. Az ott elfogadott terv, minden részletében, mellékleteivel együtt megtekinthető a honlapon.

Dr Róna Iván A 2008. évi Marketingterv bemutatását rövid gazdasági áttekintéssel kezdte dr. Róna Iván vezérigazgató. Az idei év eddigi eredményei ellentmondásosak. A forint – euró átváltás idegenforgalmi szempontból hátrányosabb. A legnagyobb küldő piacainkon enyhe csökkenés tapasztalható, máshol viszont komolyabb érdeklődés mutatkozik Magyarország iránt. Bár idehaza a reáljövedelmek érzékelhetően csökkentek, a balatoni forgalom nőtt. Főként a magasabb színvonalú szolgáltatások iránt növekedett a kereslet.

A Magyar Turizmus Zrt. 2008-ban a 2007. évi költségvetésénél nagyobb, várhatóan 5 milliárd forintot meghaladó összegből gazdálkodhat. A Zrt. marketingtervének megvalósítására a tervek szerint 3400 millió forint állami támogatás és előre láthatólag 500 millió forint céltámogatás áll majd rendelkezésre. Ezen kívül 500 millió forint saját bevételt tervez a Társaság, amelyet szintén marketingtevékenységre kíván fordítani. Így összesen 4400 millió forint használható majd fel. Külpiacai marketingtevékenységre 2995 millió, belföldi marketingtevékenységre pedig 1405 millió forint jut.

A nemzeti turisztikai marketingszervezet legfőbb célja továbbra is a vendégszám, a vendégéjszaka-szám és a turizmusból származó bevételek növelése. Mindezek érdekében további feladat a pozitív turisztikai országkép erősítése; piaci pozícióink erősítése versenytársainkhoz képest; új piaci szegmensek megnyerése; a Balaton újrapozícionálása és szolgáltatásainak eredményes értékesítése; új menetrend szerinti légi járatok beindításának elősegítése; a nemzetközi vonzerejű nagyrendezvényekben rejlő lehetőségek kiaknázása; a külföldi vendégek számának növelése, legalább 10,2 millió vendégéjszaka realizálása a kereskedelmi szálláshelyeken.

A belföldi turizmus területén a belföldi utazások presztízsének további növelése; az üdülési csekkek turisztikai célú beváltásának ösztönzése; a vidéki álláshelyeken a hét közbeni forgalom bővítése; a belföldi vendégek számának növelése, legalább 10 millió vendégéjszaka realizálása a kereskedelmi szálláshelyeken – lesz a feladat.

A kitűzött célok eléréshez erőteljes reklámkampányt folytatnak majd idehaza és külföldön, de ezek hatékonyságát „menet közben" is mérni fogják. Az előrejelzések szerint 2010 után mintegy százmillió kínai turistára számíthat Európa. Ennek egy hányadát feltétlenül ide kell csábítani!

A Budapest Winter Invasion kampány 2008. március 31-ig tart és jó példája a szakmai összefogásnak, mert 66 szálloda és 17 egyéb partner vesz benne részt. Az akció lényege, hogy a vendégek 3 éjszaka áráért 4 éjszakát tölthetnek el a résztvevő budapesti szállodákban. Célja Budapest beutazó forgalmának növelése a téli-tavaszi időszakban, Budapest, mint városlátogató úti cél népszerűsítése és a tartózkodási idő meghosszabbítása. Hatnyelvű(!) honlap és egyéb reklámok segítik, egy rövid TV-film a Oneworld társulás össze repülőgépén látható lesz.

A belföldi marketingkommunikáció központi témája 2008-ban a „Vizek Éve" lesz. Ennek keretén belül tavasszal és ősszel hazánk egyedülálló egészségturisztikai kínálatának népszerűsítésére, nyáron pedig a magyarországi élővizek által kínált lehetőségekre helyezi a hangsúlyt az MT Zrt. Az eszközök közül az e-marketing lépett az első helyre. Az emberek mindinkább az Interneten szerzik be információikat, online foglalnak szobát, jegyet, asztalt. Ezért minden kiadvány, ami nyomtatásban megjelenik, letölthető formában is elérhető lesz.

A Magyar Turizmus Zrt. 2008-ban tovább folytatja az általa kezdeményezett Légi Marketing Alap koordinálását annak érdekében, hogy a közeljövőben több új légi járat indítását segítse elő magyarországi repülőterekre (Budapest, Balaton és Debrecen térsége), együttműködésben a szolgáltatókkal, önkormányzatokkal, repülőterekkel és légi társaságokkal. Ha egy társaság új járatot indít valahonnan Magyarországra, abban a körzetben erőteljes reklámkampányba kezdenek.

dr. Niklai Ákos elnök Az elhangzottakat dr. Niklai Ákos elnök még azzal egészítette ki, hogy a turisztikailag sikeres országokban az eredmények az összes szereplő összefogásán alapulnak. A szakma, a politika és a média közösen dolgozik a vendégforgalom növekedése érdekében. Idehaza ismét napirendre kerül majd a turisztikai ÁFA kérdése. A rendkívül magas ÁFA ugyanis erősen rontja Magyarország versenyképességét az idegenforgalmi piacon.

A hazai és külföldi vásárló az ajánlatok erőteljesebb megjelenését fogja tapasztalni. Az összes kiadvány ingyenes és valamennyi megtalálható lesz a 146 Tourinform irodában.

http://www.itthon.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük