Szükség volt egy kis időre, hogy lecsendesedjenek a 37. Utazás Kiállítás élményei. A tapasztalatok ugyanis meglehetősen vegyesek és nem lett volna helyes, ha indulatból, a friss benyomások hatására olyan képet mutatnánk, amiről legkevésbé a kiállítók tehetnek.

Második rész: http://www.euroastra.info/node/78422

Szükség volt egy kis időre, hogy lecsendesedjenek a 37. Utazás Kiállítás élményei. A tapasztalatok ugyanis meglehetősen vegyesek és nem lett volna helyes, ha indulatból, a friss benyomások hatására olyan képet mutatnánk, amiről legkevésbé a kiállítók tehetnek.

Második rész: http://www.euroastra.info/node/78422

 

Már évek óta hagyomány, hogy a kiállítás első napja, csütörtök, a megnyitó, szakmai nap. Ilyenkor tudnak az utazási szakmában dolgozók viszonylag zavartalanul találkozni, tárgyalni egymással. Péntektől érkezik a közönség, az érdeklődők, vásárlók és akkor már velük kell foglakozni. Sajnos ez nem így történt. Csütörtökön is ellenőrzés nélkül engedtek be bárkit, így az üzleti célú megbeszélések helyszíneit is elárasztották a kultúrát hírből sem ismerő potyalesők. Tolongtak, vitték, amit értek, nem törődve azzal, hogy lejáratják az egész rendezvényt. Sajnos történt ennél rosszabb is. A kiállítóhelyeket – érthető okból – szerdán estéig be kellett rendezni. Mire gondolhatott az a kiállító, aki csütörtökön reggel kinyitotta a kulccsal lezárt szekrényét és meglepve tapasztalta, hogy egy teljes karton bor hiányzik belőle. Pedig ekkor még nem voltak látogatók! Valószínűleg jövőre nem jön el és talán ilyesmi okozhatja, hogy bár az idegenforgalom mutatószámai – általában – növekedtek, a résztvevő országok és kiállítók száma stagnál. Az épületben meglehetősen sok volt az üres, kiadatlan hely és csak erőltetve lehetne megmagyarázni, mit keres egy ilyen rendezvényen a mágneses talpbetét vagy a gőzölő porszívó árusa?

Ha nem tekintjük a lehangoló összképet és csak az egyes kiállítók kínálatára összpontosítunk, a helyzet ennél jobb. Az utazási irodák egybehangzó véleménye szerint kezdünk túljutni a válságon. Az utazási kedv nő! Frantisek Palko államtitkár is azt emelte ki, hogy a Szlovákiába utazók számát tekintve, a magyarok az első öt között vannak. Szlovákiában szinte minden megvan, amit az utazó keres: hegyek, várak, műemlékek. Vannak olyan fürdők, ahol a medencéből a Tátra havas csúcsaira nyílik kilátás. Ezúttal elmondhatjuk, hogy „a hegy ment Mohamedhez", mert a kiállításon bemutatkozott a látogatóknak a Magas Tátra. Sokan járnak oda, télen éppúgy, mint nyáron, hiszen Budapesttől mindössze 303 km-re van. A levegő tiszta, a sípályákat a közelmúltban újították fel, a kabinos felvonók egyenesen a csúcsra viszik az utast. A kis panzióktól a ötcsillagos szállodákig, minden megtalálható, ráadásul 2014. június 1-től mindenki, aki akár csak egy éjszakát is eltölt ezek valamelyikében, megkapja a számos kedvezményre jogosító Tátra-kártyát.

A kiállítás területén de kissé attól elkülönülve működött az Afrika Expo. Az itt felsorakozottak között az egyik legjelentősebb vendég Szudán volt. Bécsi Nagykövetségük Budapesti Kereskedelmi Képviselete számos üzleti lehetőségről adott tájékoztatást de a látogató megtudhatta az is: turistaként is érdemes odamenni. Sok ott a piramis és Port Szudán igen érdekes város. Felkereséséhez sajnos még vízum szükséges – a bécsi nagykövetség adja – ám a megérkezés után hamisítatlan vörös-tengeri élményekben lehet részünk. Szívesen látják a turistát, de a vállalkozókat is. Szudán fejlődő ország ott sok lehetőség rejlik, az IT szektor, az egészségügy vagy a megújuló energia-ipar területén működőknek. Igen barátságos nép lakja, a közbiztonság hibátlan. Mezőgazdaságában – egyebek mellett – a lucernatermelés jelentős, ide is várnának magyar szakembereket.

Egy is rögtönzött borkóstolóval kedveskedett a látogatóknak a Pannonhalmi Borvidék. Náluk hamar kiderült, hogy, hogy két módon is szeretnék odacsábítani a borkedvelőket. Vagy őket viszik el a pincészetekhez, hogy megismerkedhessenek a borászokkal, vagy pedig Pincefesztivált szerveznek a pannonhalmi Főtéren, a pincészetek részvételével, de ne felejtsük el a győri Borfesztivált sem. A borvidékhez legalább húsz olyan pincészet tartozik, akikkel érdemes megismerkedni. A következő „pincejárás" Pünkösdkor lesz, ahol számos bor kóstolhat majd a látogató. Most kínáltak egy olyan bort, amivel a többé-kevésbé tájékozott borfogyasztó sem nagyon találkozhatott. Az Archeus, a Rajnai Rizling, Chardonnay és Chauvignon Blanc házasításával készült, a fiatalnak számító a Cseri Pincészetben. Szép száraz bor, megtalálható benne az összes jellegzetesség, ami a házasításból adódik.

A magyar közönség Egyiptomot már jól ismeri. Az Insight Tours mégis tud olyat ajánlani, amivel felhívja magára a figyelmet. Tulajdonosai egyiptomiak, tehát nincs közvetítői lánc, sokkal olcsóbbak tudnak lenni. A helyszíneken nemcsak magyarul beszélő, de egyiptológiát tanult magyar idegenvezetőik vannak, akik egészségügyi problémák gyors elhárítására is felkészültek. Az utazók tizenhatféle programból választhatnak. Képesek arra, hogy utasaikat beviszik a Nagy Piramis olyan részébe is, ami mások elöl le van zárva, mint például a Királyné terme vagy a Lelkek kútja és eljuthatnak a Szfinx közvetlen közelébe is. A csoportokat már akár két résztvevővel is elindítják és az iroda nem vesz igénybe charter járatokat. Az Egypt Air járatait használják, ahol egy utas 54 kilós csomagot is magával vihet. Ez a búvároknak nagyon kedvező. A nílusi hajóutakon a hajók mindig 5 csillagos, all inclusive ellátást nyújtanak.

Akik ismerősek Zamárdiban, egészen biztosan nem mulasztják el a látogatást a Szt. Kristóf Pincészethez. Megérkezve örömmel tapasztalják majd, hogy a kínálat új szolgáltatásokkal bővült, a gasztronómia és a kulturális rendezvények esetében is. A sokak által ismert vadász-íjász verseny végén, július utolsó hétvégéjén rendezik például az első Szt. Kristóf-völgy Zenei Fesztivált. Boraik változatlanul igen jók. A közönség kedvence, az Irsai Olivér már palackban van. Rövidesen palackozzák a Kékfrankos rosét és követi majd a Rajnai Rizling, a Chardonnay és a Cabernet Sauvignon is. Éttermükben továbbra is a mesztegnyői Rétesfesztivál győztese, a „Réteskirálynő" finomságait szolgálják fel.

Viszonylag ritkán fenyegeti az embert az a veszély, hogy elüsse egy guruló zongora. Ráadásul olyan, amin éppen játszanak is! Zalakaros ezt a nem mindennapi ötletet választotta az érdeklődés felkeltésére. A mozgó zongora kiváló reklámnak bizonyult. A város polgármestere, Novák Ferenc szerint szükségük is van az eredeti gondolatokra, hiszen ők éppen Hévíz harmadrészének felelnek meg, de állniuk kell a versenyt. Bár a település 800 éves, az igazi fellendülés 50 évvel ezelőtt kezdődött. A sikernek három feltétele van: minőségi szolgáltatásokat kell nyújtani, innovatívnak kell lenni, végül pedig hatékony marketing szükséges az eredményekhez. Újdonságaik között említhető a Vízipók rajzfilm alapján kialakított nagy sikerű Gyermekvilág és a fürdő gyógyvizével működtetett ökopark a termáltóval. Nagy összegekkel fejlesztik a kerékpárutakat is.

A Proko Travel kínálata ebben az évben is bőséges. A repülős és buszos körutak kombinációja mellett újdonság náluk az éjszakai hajóút, ahol az utas alvás közben átszel egy-egy tengert. Az egyik ilyen tizenegynapos út például Bulgárián keresztül Törökországba vezet, a látványosságok megtekintése után hajóval mennek Görögországba és onnan a Meteorák meglátogatása után jön haza a csoport. Egy másik út Olaszország keleti partján fut, onnan hajóznak Splitbe és Horvátországon át érkeznek vissza. Újdonság még a „túrázós" program a Dolomitokban vagy Nyugat-Kanadában, mindkettő olyan, hogy előzetes edzést nem igényel. Bizonyára sok érdeklődőt vonz majd az örmény – grúz – azerbajdzsáni körút, de a Peru – Brazília útvonal is. Az iroda nem csak a kiállítás-látogatóknak, de másoknak is, egészen március 16-ig ad előfoglalási kedvezményt. Talán ez is hozzájárult, hogy az iroda megkapta a „Fogyasztóbarát" címet a Fogyasztóvédelmi Szövetségtől.

(folytatjuk)

Második rész: http://www.euroastra.info/node/78422

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük