Működése első évfordulójának megünneplésére hívta partnereit a budapesti Bristol Hotel. Egy év egy intézmény életében nem nagy idő, de ha figyelembe vesszük az elmúlt hónapok gazdasági körülményeit, máris belátjuk: van ok az ünneplésre!

 

 Működése első évfordulójának megünneplésére hívta partnereit a budapesti Bristol Hotel. Egy év egy intézmény életében nem nagy idő, de ha figyelembe vesszük az elmúlt hónapok gazdasági körülményeit, máris belátjuk: van ok az ünneplésre!

Így látja ezt a szálloda egyik tulajdonosa, Földi László is. Változó és izgalmas időszak volt számunkra – mondta. Éreztette még hatását a világgazdasági válság. Jött – szó szerint a tetejébe – a vulkáni hamu, majd következményeként a légtérzár. Több, más szálloda is megnyílt ebben az időben – igaz, néhány meg be is zárt. A Bristolban, kezdők lévén a piacon, mégis elégedettek lehetünk. Ez nem azt jelenti, hogy most már minden rendben van. Sokkal inkább azt, hogy a bajokat túléltük, itt vagyunk, működünk és egy széles mosollyal várjuk a következő esztendőt.

Egy évvel ezelőtt egy szakmai rendezvényen meg is fogalmazták, hogy akik ma, szállodát mernek nyitni, azoknak vagy elment a józan eszük vagy valami más húzódik meg a szándék mögött. Az előkészületek két-három évvel ezelőttre nyúlnak vissza. Már akkor is komoly rizikónak számított és a bankok a legnagyobb kockázati tényezőnek tekintették. Akkor viszont még egy nagy boom volt és nem látszott, hogy majd ilyen visszaesésé következik. A társammal, Farkas Balázzsal elmondhatjuk, hogy ez egy tisztán magyar tulajdonú szálloda, bár a tulajdonosi körben – jelentős résszel – a CIB Bank is jelen van.

 Negyvenkilenc szobánkba azokat a vendégeket várjuk, akik jó légkörben, családi hangulatban, de magas színvonalú szolgáltatást igényelnek. Eredetileg az üzleti utazókra gondoltunk, hiszen a szálloda a belvárosban van. A legnagyobb visszaesés viszont pont az üzleti utak terén tapasztalható, ezért most a turistákból jönnek többen hozzánk. Szerencsére mind többen találnak meg. Olyannyira, hogy ha az utolsó negyedév forgalmát nézem, akkor kifejezetten bizakodó vagyok és egy év múlva sokkal nyugodtabbak lehetünk. Sokan megkérdezik, miért van a bejáratnál a táblára az írva, hogy „garni" szálloda. A szó a két világháború között az egy-két órára bérelhető szobákat jelentette. Ma viszont ez megváltozott. A jelentése: négycsillagos szálloda, reggeliztetővel. Az élet hozta így, mert a négycsillagos szállodához általában étterem is kellene, hogy tartozzon. A vendégek közül viszont mind többen csak szállást és reggelit kérnek, ezért az éttermi személyzet fenntartása fölöslegessé vált. Erre a szállodára sokkal inkábba boutique szó jellemző. E mögött már az a tartalom van, hogy minden vendéget név szerint szólítunk, valóban családias a légkör. A WiFi ingyenes, fittness lehetőség és szauna is van.

 Farkas Balázs, a szálloda másik tulajdonosa elmondta, a beruházás 2007 novemberében indult és 2008-ban, április végén fejeződött be. Küzdelmes időszak volt és akkor úgy gondolták: amikor már csak az üzemeltetéssel kell foglalkozni, fellélegezhetnek egy kicsit. Noha mindketten szakemberek, mégis olyan dolgokkal találták magukat szembe, ami számukra is meghökkentő volt. Azért őket nem olyan fából faragták, hogy könnyen feladnák, és ma már ott tartanak, hogy egész héten telt házuk van! Egy jól működő szállodára két dolog jellemző. A siker fele azon múlik, hogyan építették fel, a másik felét az emberek adják hozzá. Itt főleg azért optimisták, mert a munkatársak egyszerűen „imádják ezt a szállodát"! Ezt pedig a vendég azonnal észreveszi, ő is szereti és ezt le is írja. Úgy nevezik, hogy egy gyöngyszem.

 Ez utóbbi állítás részben testet is öltött, a gyöngyökkel díszített születésnapi torta megjelenésekor. Még egy anekdotát is kaptak hozzá a vendégek Farkas Balázs emlékeiből. Korábban a Penta szállodaláncnál dolgozott és megkérdezte a külföldi igazgatótól, mennyi egy szállodának az optimális, éves foglaltsága? Abban az időben a hazai tapasztalataink még meglehetősen hiányosak voltak e téren. Viták folytak, hetven, hetvenöt százalék már jó eredménynek tekinthető-e? A válasz annál meglepőbb volt: száz százalék! Bár igaz, hogy egy szállodában az idők során mindig van egy kis festés, egy kis felújítás, de törekedni mégis a száz százalékra kell. Ez lett a cél a Bristolban is!

http://www.boutiquehotelbristol.com/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük