Előfordult már, hogy amíg meg nem ismerték, kívülről, nagyon jó véleményük volt egy intézményről, egy munkahelyről? Aztán a falakon belül minden egészen másképp festett. A valóság és a feltételezés különbségeit próbálta kideríteni egy felmérés, egyetemi hallgatók között.

 

 Előfordult már, hogy amíg meg nem ismerték, kívülről, nagyon jó véleményük volt egy intézményről, egy munkahelyről? Aztán a falakon belül minden egészen másképp festett. A valóság és a feltételezés különbségeit próbálta kideríteni egy felmérés, egyetemi hallgatók között.

 A közgazdászhallgatók egyesülete – ismertebb nevén az AIESEC – valamint a Hewitt és a BellResearch közös munkájáról van szó, tudtuk meg Budai Bence programmenedzsertől. Az AIESEC egy 60 éves múlttal rendelkező, kizárólag fiatalok által vezetett, nemzetközi, nonprofit szervezet, amely mára 104 országban több mint 1100 helyi szervezettel van jelen. A „Most Desired Company" avagy „A Legvonzóbb Vállalat" az AIESEC Magyarország egyedülálló felmérése, amely 2007-ben már 14. alkalommal készült el. Célja, hogy feltárja a Magyarországon, gazdasági szakokon diplomázás előtt álló egyetemisták és főiskolások munkavállalással kapcsolatos és elvárásait, és ezáltal országos szinten is reprezentatív képet mutasson a végzős diákok véleményéről. A felmérést 13 éven keresztül az AIESEC Magyarország készítette el. Idén első alkalommal viszont már a BellResearch Kutatási & Tanácsadó Kft. és a Hewitt Humán Tanácsadó Kft. is szerepet vállalt a kutatásban, az eredmények elemzésében.

A Hewitt több mint 60 év nemzetközi tapasztalatával, naprakész szakmai és ágazati ismeretekkel a világ legelső szolgáltatója az emberi erőforrás kiszervezéseknek és a tanácsadásnak. 35 országban, 82 irodában, közel 22 000 munkatársával segíti ügyfeleit a piaci előny megszerzésében. A Legvonzóbb Vállalat kutatás szakmai partnereként elsősorban abban nyújtott segítséget az AIESEC és partnerei számára, miként használhatják fel az eredményeket a gyakorlatban, milyen lépéseket tehetnek azért, hogy a következő felmérések során jobb eredményt érjenek el, és ez által biztosabban magukhoz vonzhassák azokat a tehetségeket, akikre az üzleti sikerhez szükségük van.

A BellResearch az infokommunikáció és a szolgáltatások piacának meghatározó, professzionális kutató és tanácsadó ügynöksége, a technológiai intelligenciát, kreativitást és rugalmasságot igénylő kutatási megoldások avatott és elismert szakértője. A szolgáltató szektor piackutatási igényeinek kiszolgálására jött létre, ezért számos területen olyan összehasonlító [benchmark] adatokkal rendelkezik, amelyre építve, a felmérések eredményeit versenykörnyezetbe illesztve, ill. a hazai piac elvárásaihoz képest is értelmezni tudja.

A most lezajlott kutatásban az adatfelvétel online és nyomtatott, saját kezűleg kitöltött kérdőíveken történt. Vizsgálták a pályakezdők kompetenciáját és a munkáltatókkal szembeni elvárásaikat. Felállították a legvonzóbb vállalatok rangsorát, figyelték a hallgatók informálódási szokásait.

Fidrich Gábor, az AIESEC Magyarország elnökhelyettese Olyan felmérést akartak készíteni – mondta el Fidrich Gábor, az AIESEC Magyarország elnökhelyettese – ami alapvető információkat tartalmaz már a kis- és középvállalatok számára is. Magyarország tizenegy felsőoktatási intézményéből, összesen 1929 hallgató, negyvenhat kérdésre adott választ. Ezekből – többek között – kiderült, hogyan alakul a fiatal munkavállaló véleménye egy cégről a munkába állás előtt és után, hogy a vidéki hallgatók 19 %-a úgy gondolja: kevesebb, mint két hónap alatt el tud majd helyezkedni és a pályakezdők átlagos elvárt nettó(!) bérigénye 160 ezer forint körül alakul. A mintában szereplő közgazdászhallgatók a legfontosabb munkahely-választási tényezőnek a kellemes munkahelyi légkört [4,5], valamint az előrelépési [4,5], illetve tanulási lehetőségeket [4,5] értékelték. Ezt követi a vállalat jó hírneve [4,2], a kezdő fizetés nagysága [4,2] és a rugalmas vezetési stílus [4,2].

Saját, személyes adatait 1500 kitöltő adta meg, közülük nyelvismeret, szakmai gyakorlat, fizetési elvárás szerint válogathattak a munkaadók.

L'OrealA legvonzóbb vállalat kilétének megállapításához kettős módszert használtak. A hallgatók megnevezhettek bármely céget, de ezen kívül választaniuk kellett egy 170 nevet tartalmazó listából is. A felmérés eredményeként 2007-ben a legvonzóbb vállalat a L'Oreal Magyarország Kft. lett, míg az utána következő sorrend így alakult:

2. Nokia

3. Coca-Cola

4. Audi Hungária

5. OTP csoport

6. Malév

7. MOL csoport

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük