525 millió forintos árbevétellel zárta a 2009-es évet a rEVOLUTION Software, és ezzel teljesítette célkitűzését. A üzemi eredmény az előző évi 1 millióról 20 millióra nőtt, egyszeri tételek nélkül pedig 41 millió forint volt. A 2009-ben lezajlott átszervezés már hozzájárult a hatékonyság növeléséhez a pénzügyi felelősséggel felruházott üzletágak és a világosan meghatározott funkciók révén, az új iroda pedig kedvező munkakörülményeket teremtett. Az árbevétel hozzávetőlegesen 50%-át adó vállalatirányítási üzletág érte el a legjelentősebb növekedést, és a saját fejlesztésű kiegészítő eszközök és modulok is hozzájárultak a cég sikereihez.

 

525 millió forintos árbevétellel zárta a 2009-es évet a rEVOLUTION Software, és ezzel teljesítette célkitűzését. A üzemi eredmény az előző évi 1 millióról 20 millióra nőtt, egyszeri tételek nélkül pedig 41 millió forint volt. A 2009-ben lezajlott átszervezés már hozzájárult a hatékonyság növeléséhez a pénzügyi felelősséggel felruházott üzletágak és a világosan meghatározott funkciók révén, az új iroda pedig kedvező munkakörülményeket teremtett. Az árbevétel hozzávetőlegesen 50%-át adó vállalatirányítási üzletág érte el a legjelentősebb növekedést, és a saját fejlesztésű kiegészítő eszközök és modulok is hozzájárultak a cég sikereihez.

A rEVOLUTION Software a válság ellenére sikeres évet zárt 2009-ben. Miközben az árbevétele a terveknek megfelelő, a 2008. évivel szinte megegyező módon 525 millió Ft volt (2008-ban 532 millió), az üzemi eredmény 1 millió Ft-ról a kitűzött célt elérve 20 millióra nőtt. Ami még inkább mutatja az új stratégia megvalósulását, hogy az üzemi eredmény egyszeri tételek nélkül elérte a 41 millió Ft-ot.

 

2008

2009 terv

2009 tény

2010 terv

Árbevétel (mFt)

532

535

525

550

Üzemi eredmény (mFt)

1

20

20

50

Üzemi eredmény egyszeri tételek nélkül* (mFt)

41

Létszám (fő)

48

38

*Egyszeri tételek:

  • – cégstruktúra átalakításának, átszervezésének költségei
  • – iroda költözés egyszeri költségei
  • – tulajdonosi struktúra változás egyszeri költségei

Összességében mindhárom üzletág – az ERP, az Iroda++ és a rEVOL Express – növelni tudta a megrendeléseit, ami részben a magas ügyfél-elégedettségnek köszönhető. Belső kutatások is tanúsítják, hogy az ügyfelek nagyon elégedettek a termékekkel, illetve a kapott szolgáltatásokkal, így megőrizték lojalitásukat a cég felé.

ERP üzletág: dinamikus fejlődés többletszolgáltatásokkal

A vállalatirányítási rendszerekkel foglalkozó ERP üzletág tette ki a rEVOLUTION forgalmának felét, és dinamikusan bővült a 2009-es évben. Ez többek között annak köszönhető, hogy a rEVOLUTION nyerte meg az év legnagyobb Microsoft Dynamics NAV projektjét, több mint 100 millió Ft értékben. Emiatt az év közepétől már bővíteni kellett az ERP üzletág létszámát, és több, a piacon elismert, kiváló szakember választotta új munkahelyéül a céget. A 2004-ben elindított ERP üzletág sikere mögött az áll, hogy a rEVOLUTION számos lényeges ponton jelentős többletértéket ad az ügyfeleknek; ilyen a RevNAV és a Diagnosztika.

A RevNAV a rEVOLUTION által a Microsoft Dynamics NAV-hoz fejlesztett egyedi kiegészítés, amely megkönnyíti és biztonságosabbá teszi a program használatát, a magyar szokásoknak, elvárásoknak megfelelően. A Diagnosztika egy kanadai eredetű eljárás, a bevezetési módszertan fontos eleme. A lényege, hogy – lehetőleg még az árajánlatadás előtt vagy alatt – egy speciális workshopon találkoznak a vállalat vezetői és leendő kulcsfelhasználói, valamint a rEVOLUTION szakemberei és közösen végiggondolják a cég céljait, informatikai infrastruktúráját és az értékteremtő folyamatok aktuális és vágyott működését. E közös, interaktív munka eredményeként a vállalkozás sokkal felkészültebben tudja megkezdeni a vállalatirányítási rendszer kiválasztását, így nagyobb eséllyel lesz sikeres a bevezetés. „Nagyon komoly versenyben kell helytállnunk az ERP üzletágban, egy-egy pályázaton akár tucatnyi céggel kell megmérkőznünk" – mondja Juhász Zsolt, a rEVOLUTION üzletfejlesztési igazgatója. „A kezdeti intenzív növekedés után most már az ügyfelek minél jobb kiszolgálásán van a hangsúly, és ebben nagyon komoly pozíciót vívott ki magának a rEVOLUTION. Akár a minőséget, akár a mennyiséget nézzük, az első három Microsoft Dynamics NAV-partner közé számítunk."

Erős kkv termékvonal

Az Iroda++ (IPP) integrált ügyviteli rendszer mintegy harmadát adja a rEVOLUTION árbevételének és értékesítése a válság ellenére magas szinten maradt. Már több, mint 600 vállalkozás használja könyvelési, ügyviteli feladatokra, a követés megújítás aránya évről évre meghaladja a 90%-ot. Az IPP, a saját fejlesztésű, kis- és középvállalkozásoknak szánt termékcsalád a rEVOLUTION hagyományos terméke, kiforrott, megalapozott szakmai múlttal rendelkezik, magas nyereségességet biztosít. 2009-es sikere részben az újonnan kihozott, nagy kapacitású SQL alapú Iroda++ 2010 verziónak köszönhető.

Kisvállalati Express – sok és elégedett vevő

A válság leginkább a kisvállalati üzletágat érintette, a rEVOL Express üzleti eredménye elmaradt a várakozásoktól, de így is mintegy 19.000 egyéni vállalkozó, mikro- és kisvállalkozás használja elégedetten a folyamatosan fejlődő programcsomagot. A 2009-es év fejlesztési újdonsága a rEVOL Express e-számla funkció, a legnépszerűbb Pénzügy modul továbbfejlesztése, a Házipénztár modul új funkciókkal való kiegészítése, valamint az új Pénzügyi tervezés modul, amely egyaránt alkalmas háztartások vagy kisvállalkozások bevételeinek és kiadásainak nyomon követésére és jövőbeli tervezésére. Felmérések kimutatták, hogy a rEVOL Express felhasználói nagyon elégedettek a programokkal, 70%-os elégedettségi mutatóval, és – a gyorsan változó kisvállalati piacon – 70%-os megújítási aránnyal.

Ügyfélelégedettség-mérés módszertana és eredménye

A rEVOLUTION egy nemzetközileg elfogadott módszertant alkalmaz az ügyfélelégedettség mérésére. A fő cél annak megválaszolása, hogy vajon a termék képes-e jövedelmezően növekedni. Ennek kapcsán az ügyfeleknek feltett kérés: „Mennyire szívesen ajánlaná ezt a terméket vagy szolgáltatást barátainak, ismerőseinek?"

A válaszokra egy 10 elemű skála áll rendelkezésre, 1-től 10-ig.

Ellenzőnek (elégedetlenek) azt tekintik, akik a 1-től a 6-ig terjedő értéket adták.

Passzívak (elégedettek, de nem lelkesek), akik 7 vagy 8 értéket adtak.

Támogatók (lelkesek) azok, akik 9 vagy 10 értéket adtak.

A Nettó Támogatói Pontszám úgy áll elő, hogy a Támogatók százalékos arányából kivonják az Ellenzők százalékos arányát. (Ha például 50% támogató, 30% passzív és 20% ellenző van, akkor az NTP=50-20=+30. Tehát az NTP értéke -100-tól +100 pontig terjedhet. Fontos megjegyezni, hogy ez a módszertan igen nagy súllyal veszi figyelembe a negatív ítéleteket – hiszen a 10 elemű skálán az alsó 6 számít ellenzőnek!)

A rEVOLUTION kisvállalati üzletágában az ügyfélelégedettségi mérőszám – igen kiterjedt mintán mérve, több mint 300 megválaszolt kérdőív alapján – +70, ami önmagában is szép eredmény, és tekintélyes javulás a 2008-as +60-kal szemben is. Az Office területen ez a mutató +40, és szintén pozitívan változott az előző évhez képest.

Előremutató lépések céges szinten is

A rEVOLUTION működésének 2009-ben új lendületet adott az év elején bejelentett átszervezés. Ennek értelmében a funkcionális szervezeti egységeket új, állandó összetételű, termék-orientációjú csapatok váltották fel, melyekben értékesítők, tanácsadók és fejlesztők együtt, közös célért dolgoznak. „Nagyon bevált az új, hatékonyabb cégstruktúra" – mondja Bódog Krisztina, gazdasági igazgató. „A 2009-es év költségei között jelentős tételként szerepel a cégstruktúra átalakítása, de pozitív hozadékai máris kézzelfoghatóak. Elkülönült, pénzügyi felelősséggel felruházott üzletágakat és termékorientációjú multifunkcionális teameket hoztunk létre, így feloldódott a hasonló cégeknél megszokott cégen belüli ellentétrendszer az egyes funkciók (kereskedelem, konzulensek, fejlesztők) között. A rEVOLUTION-nél egyértelműek a felelősségi körök és feladatok, és a cégszervezet a hatékony ügyfélkiszolgálást és végeredményben a sikeres működést szolgálja." A munkatársak számára a korábbiaknál kedvezőbb munkafeltételeket biztosít az is, hogy a rEVOLUTION egy újonnan épült, exkluzív Váci úti irodaházba költözött az év során.

A vállalat nyereségességének növelésében szerepet játszott az is, hogy a rEVOLUTION-nél nagy hangsúlyt fektetnek a kintlévőségek menedzselésére, így a válság ellenére is drasztikusan csökkent a kintlévőség-állomány. A saját kedvező tapasztalatok alapján a kintlévőség-kezelést szolgáló továbbfejlesztett megoldásokat 2010-ben az ügyfelek számára is hozzáférhetővé teszik.

A 2010-es évre a rEVOLUTION szelíd mértékben növekvő árbevételt és nyereséget tervez, a jelenlegi termékkínálat megtartásával. „Folytatjuk a megkezdett munkát'"- mondja Kustos Ferenc, a rEVOLUTION ügyvezetője. „Az ERP üzletágban még kihasználjuk egyedi előnyeinket, mint a RevNav és a Diagnosztika. Több új termékkel is készülünk a piacra mindhárom üzletágban, ide tartozik például az Andoc dokumentumkezelő-megoldással készülő szoros integráció mind a Dynamics NAV, mind az Iroda++ terméknél; továbbá a cégek kintlévőség-kezelését megkönnyítő, továbbfejlesztett megoldások."

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük