Sikeres a Henkel feltalálói versenye
3 perc olvasásA Henkel Innovációs Díjának elsõ fordulója nagy sikert aratott. A Henkel elsõ globális ötletversenyére rendkívül sok feltaláló jelentkezett a világ minden tájáról. A Henkel ezért most a kezdeményezést új címen folytatja: ?Henkel Innovációs Díj – Partnerek az Innovációban".
A Henkel Innovációs Díjának elsõ fordulója nagy sikert aratott. A Henkel elsõ globális ötletversenyére rendkívül sok feltaláló jelentkezett a világ minden tájáról. A Henkel ezért most a kezdeményezést új címen folytatja: ?Henkel Innovációs Díj – Partnerek az Innovációban".
A vállalat minden független feltalálónak ismét lehetõséget kínál arra, hogy benyújtsák kreatív ötleteiket. A gyõztest vonzó pénzdíj várja, valamint az a lehetõség, hogy szerzõdést köthet a Henkellel az újítással kapcsolatos jogok kiaknázására.
A Henkel számára a újításoknak stratégiai fontosságuk van, hiszen a vállalat jövõképének része, hogy az emberek életét könnyebbé, jobbá és szebbé tegye innovatív márkáival és technológiáival. A Henkel célul tûzte ki maga elé, hogy még az elõtt felismerje vevõi és a fogyasztók igényeit és kívánságait, minthogy az nekik eszükbe jutna. A vállalatnál régóta bevált megoldás, hogy a belsõ szakértelmet kutatóintézetekkel, egyetemekkel és más vállalatokkal való együttmûködés keretében külsõ forrásokkal egészítik ki, így növelve a kreativitást és hatékonyságot a termékfejlesztésben.
A Henkel egész világra kiterjedõ innovációs versenyének elsõ fordulója tavaly decemberben indult. Ez volt az elsõ alkalom, amikor a Henkel független feltalálókat szólított meg, arra biztatva õket, hogy küldjék be kreatív, termékfejlesztéshez kapcsolódó ötleteiket. A világ különbözõ részein alkotó feltalálók reakciója nagyon pozitív volt. Jelenleg a szakértõkbõl álló zsûri bírálja el a benyújtott újításokat, és válogatja ki a nyerésre esélyeseket.
Az eddigi kiváló eredmények láttán a Henkel egy második forduló meghirdetése mellett döntött. A kezdeményezés új elnevezése ?Henkel Innovációs Díj – Partnerek az Innovációban". A korábbihoz hasonlóan a Henkel most is minden független feltalálónak lehetõséget nyújt termékekkel és folyamatokkal kapcsolatos már közzétett szabadalmi bejelentés, vagy bejegyzett szabadalom, illetve bejegyzett használati minta vagy formatervezési minta benyújtására. A kialakított koncepcióknak a Henkel három üzleti területe valamelyikének – mosó- és háztartási tisztítószerek, kozmetika/testápolás, illetve ragasztóanyagok, tömítõanyagok és felületkezelõ anyagok – profiljához kell illeszkedniük.
Nevezni nagyon egyszerû: nem kell hozzá mást tenni, mint kitölteni és beküldeni a vállalat honlapján (www.henkel.com illetve www.henkelusa.com) található online nevezési lapot. A beküldési határidõ 2007. december 31. Egy belsõ és külsõ szakértõkbõl álló testület részletesen megvizsgál minden új ötletet, kitérve annak újszerûségére és arra, hogy mennyire illik a Henkel üzleti profiljába, illetve hogy mekkora piaci lehetõség rejlik benne.
A legjobb ötlet nyeri el a Henkel Innovációs Díját, emellett a nyertes egyedülálló lehetõséget kap arra, hogy megállapodást kössön a Henkellel az innovációhoz kötõdõ jogok kiaknázásáról. Az Innovációs Verseny kapcsán a Henkel szorosan együttmûködik az országos és nemzetközi feltalálói szövetségekkel.