Sikeres félévet zárt a HUNGEXPO

Látogató- és területcsúcs, intenzív üzletmenet, újonnan bevezetett rendezvény: mindegyikre van példa a HUNGEXPO első félévi jelentésében. A kiállítók között sok volt a visszatérő partner, és új szereplők is megmérettették magukat a standokon.

 

Látogató- és területcsúcs, intenzív üzletmenet, újonnan bevezetett rendezvény: mindegyikre van példa a HUNGEXPO első félévi jelentésében. A kiállítók között sok volt a visszatérő partner, és új szereplők is megmérettették magukat a standokon.

 

A kiállítási piac a versenyszférához tartozik, speciális szolgáltatás, és ezen a területen a HUNGEXPO évtizedek óta vezető szerepet tölt be. A kiállítási ipar nemzetközi piacán tapasztalható csökkenő tendenciák ellenére a HUNGEXPO sikeresen valósította meg 2012. évi terveinek időarányos részét.

 

A rendezvények sokat jelentően mutatják be a gazdasági aktualitásokat, a piaci folyamatokat, a fórumokon szereplő ágazatok helyzetét. A HUNGEXPO az első félévben 16 különböző témájú kiállítást, vásárt szervezett, s ezzel a hozzáértő szakemberek, de a nagyközönség számára is a gazdaság egy jelentős részéről nyújtott értékelhető információkat.

 

A Budapesti Vásárközpontban az első félév az AGRO+MASHEXPO-val kezdődött. Az évente rendezett mezőgazdasági kiállítás a tavalyihoz képest megduplázta a területét, s így 20 ezer négyzetméteren zajlott. A 25 ezer érdeklődő az utóbbi évek látogatócsúcsát jelentette.

 

A FOODAPEST és az UKBA most második alkalommal került egymás mellé, s a februári kemény fagyos idő és leszakadó hó ellenére is több mint tízezren keresték fel a kiállítások standjait.

 

Különösen jó látogatottsággal zajlott a 19. Fegyver Horgászat Vadászat Nemzetközi kiállítás. A FeHoVa szervezése a HUNGEXPO egyik sikertörténete. A kezdetben leginkább vadászati kiállításként számon tartott eseményt ebben az évben 41720 látogató kereste fel, ami jól mutatja, hogy a FeHoVa ma már jóval több, mint a vadász szakma találkozóhelye. A rendkívül gazdag program, a vadászati témák mellett a horgászat térnyerése, a környezetvédelem, az ökoszisztémák bemutatása a nagyközönség számára is érdekessé teszi ezt a kiállítást.

 

A március elején rendezett UTAZÁS volt az első igazán nagy közönségvásár, amelyet a Budapest Boat Show, a Karaván Szalon és a Port.hu Bringaexpo kísért. Az eredmények: négy kiállítás, 500 kiállító és ötvenezer látogató.

 

Április elsején az első negyedévvel együtt zárult a Budapest Motor Fesztivál és a Tuning Show, amelyek mellett a Tatto Expo kapott helyet. Az új típusú, fesztivál jellegű motoros-autós rendezvény rendkívüli közönségsikert aratott. A résztvevők körében végzett megkérdezések szerint az eddigi legjobb motoros találkozó zajlott április elején.

Április közepén a CONSTRUMA következett. Az építőipari vásáron a tavalyinál 4-5 százalékkal több, összesen 389 kiállító vett részt. A KSH legfrissebb adatai szerint az ágazat helyzete tovább romlott: májusban az építőipari termelés volumene kiigazítatlan adatok szerint és munkanaptényezővel kiigazítva is 15,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Szezonálisan kiigazítva a termelés az előző havinál 4 százalékkal alacsonyabb volt. Az év első öt hónapjában a termelés 10,8 százalékkal esett vissza 2011 azonos időszakához képest.

Ennek ellenére a CONSTRUMA iránt továbbra is nagy az érdeklődés, hiszen a következő alkalomra, 2013-ra már most 3000 négyzetméterre jelentkeztek be kiállítók.

 

A HUNGEXPO termékfejlesztésének köszönhetően az idén új kiállítások kerültek a CONSTRUMA mellé: az OTTHONDesign lakberendezési vásár és az URB:ICON városfejlesztési konferencia és projektvásár.

Az új formában, szolgáltatásokkal, tanácsadással és bemutatókkal jelentkező OTTHONDesign a vásár egyik legnépszerűbb része volt. A nagy érdeklődés is arra mutat, hogy napjainkban az új építések helyett inkább a felújítások, a belső átalakítások, a kisebb befektetéssel is megvalósítható változtatások vannak napirenden.  Ehhez nyújtottak segítséget az OTTHONDesign-on bemutatkozó cégek és szakmai szervezetek, mint például a LOSZ, a Lakberendezők Országos Szövetsége.

 

Az URB:ICON bemutatkozása jó kezdetnek bizonyult. A szakmai körök számára szervezett üzleti fórum az önkormányzatok, és a településfejlesztő- és fenntartó cégek, városüzemeltetési feladatokkal foglalkozó vállalkozások között teremt kapcsolatot. Az új típusú párbeszéd sikeres folytatásában már az idei tapasztalatok segítik majd a szervezőket és a résztvevőket.

 

A félévet az Ipar Napjai zárták, amely mintegy 12 ezer szakmai érdeklődővel járult hozzá a látogatói összlétszámhoz.

 

 

Sikerek, számok, százalékok

 

A HUNGEXPO az első félévben tartott 16 kiállításán 1947 kiállító 79.000 négyzetméternyi területet bérelt. A rendezvényeket 219.421 érdeklődő tekintette meg.

 

Σ        az értékesítés nettó árbevétele 2243 M Ft, ami  45M Ft-tal haladta meg a tervezett bevételt

Σ        a saját szervezésű kiállítások árbevétele az összes árbevétel 75%-át adja (1685 M Ft)

Σ        a válság ellenére a főbb kiállítások bevételben és/vagy naturáliában növekedni tudtak:

Σ        az AgroMASH expo közel kétszer akkora területen zajlott mint tavaly,(20e nm), ezzel a 2010-es szintet is meghaladta

Σ        az elektronikus piac térnyerése ellenére az Utazás kiállítás közel a tavalyival azonos területen mutatták be a kiállítók ajánlataikat (8200 nm), a kiállítószám nem csökkent (440)

Σ        a Fehova kiállítás kiállítói számban és árbevételben is növekedni tudott(240 -> 247) és árbevételben (160 M Ft-ra)

Σ        a Construma kiállítók száma növekedett (371 -> 389)

Σ        a másodszor megrendezett OtthonDesign az elsőhöz képest árbevételben közel négyszeresére, eladott nm-ben több mint négyszeresére növekedett (24 -> 100M HUF, 970 -> 3800 nm)

Σ        az együtt megrendezett Motor és Tuning kiállítás több látogatót vonzott és több árbevételt generált (120 M Ft ) mint tavaly (85M Ft) ill. tavaly előtt (75M Ft)

Σ        a vendégrendezvények (kongresszus, vendégkiállítás, céges események) összes árbevétele a hozzá kapcsolódó vendéglátással a teljes bevétel 20%-át teszi ki. (407 M Ft)

Σ        a vendégrendezvények árbevétele 80%-kal haladta meg a tervezettet (terv 205 M Ft, tény 370 M Ft)

 

 

 

FIFA, és más vendégrendezvények

 

Az első félév legkiemelkedőbb eseménye volt május végén a Futball Világszövetség (FIFA) éves közgyűlése. A Budapesten megrendezett nagy jelentőségű sportdiplomáciai esemény sikeres lebonyolításában fontos szerep jutott a HUNGEXPO-nak, hiszen a közgyűlés egyik helyszíne a „G" pavilon volt. Ehhez speciális belsőépítészeti megoldásokkal, a Szövetség igényeinek megfelelően rendezték be a 9500 négyzetméter alapterületű belső teret. A pavilon egyik felében minden technikai felszereléssel ellátott auditórium épült a másik felében pedig rendkívül igényesen kialakított catering lounge fogadta a résztvevőket.

Az első napon a rendezvényhez kapcsolódó, 1300 fős, 2. Orvoskongresszus tartották ezen a helyszínen, majd másnap rendezték a kongresszust, azt követően pedig a nemzetközi sajtótájékoztatót.

 

A Nemzetközi Labdarúgó Szövetség 62. alkalommal összehívott közgyűlésén 209 ország 1200 küldöttje, vett részt, az összes tagország a legmagasabb szinten képviseltette magát. A kongresszus megrendezésére az MLSZ és a hazai szolgáltatók sikeres pályázata nyomán – 1909 és 1930 után most harmadik alkalommal – kerülhetett sor Budapesten.

A Budapesti Vásárközpontban június végéig ezen kívül húsz vendégrendezvény kapott helyet, köztük kiállítások, például a RENEXPO, az OLDTIMER Expo; céges  rendezvények – Syngenta, Revlon Style Masters Show. Hagyományosan itt rendezték a Szakma Kiváló Tanulója Verseny döntőjét is.

A HUNGEXPO 2012. második félévi kiállításai

 

2012. október 3-7.

114. BNV –    2. Kölyökparádé – 1. Game4All

BNV- A retro jegyében

 

A Budapesti Nemzetközi Vásárt az idén a legújabb divat, a RETRO jegyében szervezi a HUNGEXPO. Az októberi vásárnapokra gazdag programot állítanak össze, így a standok kínálata mellett kitűnő szórakozási lehetőséget biztosítanak a közönségnek.

 

A múltidéző vásár népszerűsítésére a legmodernebb kommunikációs eszközöket is használja a HUNGEXPO, így például a facebook közösségi oldalán retro film készítéséhez toboroznak szereplőket, filmes segédeket, és más közreműködőket. A BNV RETRO FILM készítését profi csapat irányítja. Aki csatlakozni akar a stábhoz jelentkezhet a  www.facebook.com/BNVfans oldalon.

 

A BNV-n fergeteges Retro Sörkocsmát nyitnak, ahol fellép Tóth Vera, Király L.  Norbi, Tóth Gabi és Vastag Csaba  az ABRAKAZABRA együttessel. Szombat este 8-ig retro

Továbbá:

–         Kvarc- és videojáték kiállítás

–         Retro tárgyak bemutatója

–         Hungexpo történelmi tárlat

–         Retro reklámok vetítése

–         Oldtimer autók kiállítása és találkozója

–         BNV „törzsgárda" bemutatkozás a visszatérő kiállítókból 

Plusz:

–         Divatbemutatók

–         Gombold újra! – bemutató

–         Vízfogyasztás, az édesvizek védelme (WWF közreműködés)

–         Egészségügyi szűrések

–         Kutya örökbefogadási nap

 

Kölyökparádé

Ismeretterjesztő-szórakoztató rendezvény, 0-14 éves korig, és azon felül is!

 

Game4All

A HUNGEXPO új rendezvénye. Számítógépes játék-show öt témában: sport, zene és tánc, autóverseny, katonai- és szerepjátékok, mesealapú játékok.

Már most biztos résztvevők: Microsoft, Sony, Electronic Arts, 576 kbyte

 

2012. október 16-18. – HOVENTA

A szakkiállítás új formában, bővített tematikával jelentkezett tavaly, s az idén tovább szélesedik a HOVENTA spektruma, hiszen új környezetet teremt mellé három különböző szolgáltatási területet felvonultató kiállítás: 

• Service Expo – Üzleti szolgáltatások kiállítása

• Business Travel Show – Magyarország egyetlen hivatásturisztikai kiállítása

• Budapest Calling – Nemzetközi Call Center szakkiállítás (október 17-19).

 

Az így kialakított szolgáltatási kiállítás csoporttal valódi interaktív fórum, nemzetközi kiállítói kör várja a szakmát és az érdeklődő közönséget a HUNGEXPO-n.

 

Kreatív Konyha Fórum

Az évek óta népszerű Kreatív Konyha Fórum – melynek szervezője a Centralpress Kft. -a HOVENTA kiemelt kísérőeseménye lesz. A kiállítás ideje alatt három különböző tematikus nap keretében zajlanak a programok és látványos főzési bemutatók, melyekhez a szakma hazai legjobbjait kérik fel.

 

A kiállítás ebben az évben 3 napos lesz. A partnertalálkozókat, szakmai és üzleti megbeszélések egyeztetését online naptári előjegyzés lehetőségével segítik a szervezők.

 

2012. november 23- 25. – Ízek és Borok fesztivál

 

Második alkalommal szervezi a HUNGEXPO ezt a fesztivált, amely már a karácsonyi készülődésre hangolódva sorakoztatja fel a hazai és külföldi gasztronómiai különlegességeket, hagyományokat és értékeket. A három napos rendezvényen Magyarország legjobb hazai és nemzetközi éttermei, a magyar borok, pincészetek mesterei mutatkoznak be. A hazai díszvendég a szekszárdi borvidék lesz, külföldi résztvevők közül pedig Törökországot hívta meg a HUNGEXPO. 

 

 

2012. november 23-25. – Télköszöntő Vigasság

 

Az Ízek és Borok Fesztivállal együtt a Budapesti Vásárközpont F pavilonjában zajlik majd a HUNGEXPO legújabb rendezvénye, a téli élmények vására. A Télköszöntő Vigasság díszvendége Hargita megye lesz.

A vásár kínálatában kézműves termékek, lakberendezési kiegészítők, könyv, ajándéktárgyak, továbbá téli utazási és wellness ajánlatok, téli sport felszerelések is szerepelnek majd. A Télköszöntő Vígasság és az Ízek és Borok együttes rendezésével igazi családi bevásárló hétvégét kínál a HUNGEXPO. A kedvező vásárlási lehetőségek mellett játszóház, kézműves foglalkoztató és színpadi programok szórakoztatják a látogatókat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.