OMD Predicts címmel került megrendezésre 2009. április 23-án az Inter-Continental báltermében az OMD Hungary konferenciája „Sikeres marketing-kommunikáció a kiszámíthatatlan gazdasági környezetben" címmel.

 

OMD Predicts címmel került megrendezésre 2009. április 23-án az Inter-Continental báltermében az OMD Hungary konferenciája „Sikeres marketing-kommunikáció a kiszámíthatatlan gazdasági környezetben" címmel.

A konferencia célja az volt, hogy a piac vezető szakembereinek véleményét közvetítve és a tapasztalatcsere lehetőségét megadva segítsük a vállalati vezetőket megfelelő döntéseket hozni. Olyan döntéseket, amelyek az általuk kezelt márkák túlélését és fejlődését biztosítják a nehéz gazdasági helyzetben.

Az előadók között Magyarország legnagyobb médiatulajdonosai (Dr. Bayer József Axel-Springer Kiadó, Dirk Gerkens RTL Klub, Ruszkai Nóra, Sanoma Budapest, Várdy Zoltán TV2, Horváth Réka Origo Vezérigazgatóság, Földes Ádám, Danubius Rádió), és a piac legjelentősebb hirdetői (Horváth Magyary Nóra K&H Csoport, Gerhard J. Hierath, Beiersdorf, Jean Francois Reynaud, Nissan, Simkó László McDonald's és Peter Boucher Vodafone Hungary) képviseltették magukat vezetői szinten. A kutatási oldalról előadást tartott Gulyás János, a Szonda-Ipsos ügyvezetője, a makrogazdasági trendekről Ország Mihály, a K&H Treasury Igazgatóságának vezetője beszélt.

A kutatási adatokból kiderült, hogy a fogyasztók érzik a válságot, pesszimisták, ugyanakkor jól tájékozottak. Különösen a gazdaság helyzetével, a pénzpiac alakulásával kapcsolatban jobban informáltak, mint ezelőtt. A válság idején a kedvező ajánlatokról szóló reklámokat szívesen fogadják és azokkal a márkákkal szimpatizálnak, amik a nehéz időkben kellő empátiával kommunikálnak. A költések visszaszorulása az internet előfizetéseket és az oktatásra szánt összegeket kevésbé érinti majd.

Ami a makrogazdasági trendeket illeti, a K&H elemzői két lehetséges utat vázoltak a múlt nagy gazdasági válságai alapján. Az optimistát, ami szerint a ciklikusan ismétlődő recesszió fázisában tartunk, aminek hamarosan láthatjuk a végét, illetve a pesszimistát, ami szerint a mostani a 30-as évek nagy gazdasági világválságához hasonló. Ennek tükrében még a recesszió előszelét is aligha érezzük, és a válság hosszú és mély lesz.

Az ügyfelek előadásaiból kiderült, hogy a nagy márkák a történelem gazdasági recesszióinak tanulságai alapján arra törekszenek, hogy fenntartsák márkáik kommunikációját és megtartsák piaci részüket. Dinamikus tervezésre törekszenek, előre tekintenek. A jól bevált csatornákon keresztül hirdetnek majd elsősorban. A digitális jelenlét fontossága azonban nem vitatott.

Média oldalról átrendeződések, az online terület növekedése és a rugalmasság fontossága került középpontba.

Mező László, az OMD Hungary ügyvezető igazgatója konferenciazáró beszédében elmondta, az jól látszik, hogy a nagy cégek nem ülnek a babérjaikon. A kiszámíthatatlan gazdasági helyzet folyamatos, rugalmas tervezést és szakmailag jól megalapozott döntéseket követel mind a hirdetői, mind a média oldaláról. Ezen döntésekben nyújt segítséget kreatív, stratégiai médiapartnerként az OMD Hungary, a világ legtöbbet díjazott médiaügynöksége.

A konferencia előadásai megtekinthetők a www.omd.hu/predicts weboldalon.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük